Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
RaceBox MINI ny prisvärd 25Hz puck (GPS+accelerometrar+gyro)
<<   1, 2, 3, 4, 5
8 besök senaste veckan (4097 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41393

Forumägare
Forumägare

Liten recension av Racebox Mini med en bra-o-veta fallgrop:

https://www.instagram.com/p/CecyB9YrvBJ/

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751



Magnus Thomé skrev:
Liten recension av Racebox Mini med en bra-o-veta fallgrop:

https://www.instagram.com/p/CecyB9YrvBJ/


Använt min nu 3ggr och fungerat klockrent än så långe i alla fall 👌🏼

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1662



Magnus Thomé skrev:
Liten recension av Racebox Mini med en bra-o-veta fallgrop:

https://www.instagram.com/p/CecyB9YrvBJ/


Nu har jag ju en och kan kolla. Men går det att ändra namn på RBM i menyn på telefonen? Det brukar gå med andra BT enhete.r Då är det enkelt att döpa namn på den åtminstone, minskar risken för felkoppling rätt rejält, om det går. Det lär ju snurra en och annan RBM på bamötena man är på.

I övrigt kan jag bara hålla med om att jag är jädrigt imponerad över precisionen och exaktheten i gps loggningen. Betydligt vassare än min Qstarz 10 Hz puck jag kört med tidigare.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41393

Forumägare
Forumägare

Antti jobbar på att integrera (den just nu oanvända) accelerationsmätaren med GPS-datat. Steg ett är iof antagligen att han slår igång att använda telefonens acc-mätare och i steg två den i externa enheter (enligt Antti själv här http://racechrono.com/forum/discussion/2177/racebox-mini#latest )

Det kan bli sjukt bra så småningom (det är det här jag babblar om på första sidan här i tråden )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1662



Hej!

Svarar mig själv. Det går inte byta namn på RBM. Gissar att det är pga tekniken med att man inte behöver parkoppla. Kanske ska meddela detta till Racebox så de kan fixa detta i en firmware update kanske?

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 668



Upptäckte ett problem idag som jag inte upplevt tidigare, vet inte om det har med Racebox'en att göra dock eller om det är mjukvarurelaterat.

Tidigare har jag synkat filmklippen från gopro'n med loggfilerna från min puck, inspelat med harry's laptimer på mobilen via Racerender på datorn. Synkningen har funkat perfekt och inte stött på några problem.
Nu däremot med Racebox mini så verkar inte Racerender gilla loggfilerna alls, hur jag än gör så får jag inte Racerender att förstå varken vad som är hastighet, varvtid eller position. Har aldrig stött på detta tidigare, har någon annan märkt av detta och hittat en väg runt det hela?

_________________
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3041


Trådstartare
Har du loggat med racebox egna system och exporterat med deras onlineverktyg? Racebox csv filer ser annorlunda ut jämfört med andra, vilket gör att tex serious racing inte funkar. Kontakta racebox support och beskriv problemet, vore smidigt om man kunder välja olika typer av csv exportfiler för att få bättre kompatibilitet.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 398



Hur får jag den att kopplas med Harrys? Får det inte att funka.

_________________
jonas Blom
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4676



Har Racebox något online analysverktyg? Jag hittar bara ett i appen.


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3041


Trådstartare
Tror inte det, serious-racing.com skulle vara riktigt smidigt för det, väldigt smidigt, dock är inte Csv filerna kompatibla än. Diskuterade lite med racebox supporten och dom skulle försöka lösa det tillsammans med serious-racing, men sist jag kollade funkade det inte.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
gtBen
Mönsterås
Här sen Jul 2008
Inlägg: 268



Jag använde min puck för första gången på Superstage idag.
Innan RaceBox var ansluten diffade tiden i RaceChrono +0,35 till +0,40 sekunder jämfört med tiden vid fotocellen, efter anslutning var diffen +0,02 sekunder.

betyget blir MVG

_________________
Bengt Gson Nilsson
GR Yaris -21 ...gottgry
924S -86 ...Esset
911 -74 ...gul
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8954



Jag hade in packat upp min förens igår, blev förbluffad över hur stor och klumpig den är

Det är nog den största GPS puck jag sätt på senaste tiden och förstår inte varför den är så stor?





Detta ställer till det för mig för jag kan nu inte stoppa in den i mitt tak scoop för den går inte in i luftutblås hålen.
Anledningen att jag kört med puck där är för att vindrutan har metall trådar som försämrar GPS mottagningen, det märktes genom att det kunde bli hopp eller att den visade att man kört utanför banan när jag hade min Qstarz på instrument brädan.

Så har någon märkt om denna RaceBox Mini klarar av metall i vindrutan bättre än Qstarz utan att loggen blir konstig?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41393

Forumägare
Forumägare

gtBen skrev:
Jag använde min puck för första gången på Superstage idag.
Innan RaceBox var ansluten diffade tiden i RaceChrono +0,35 till +0,40 sekunder jämfört med tiden vid fotocellen, efter anslutning var diffen +0,02 sekunder.

betyget blir MVG


Körde Challengebanan på Lunda idag, fotocell och stående start är alltid svårt att matcha med gps. Men blev rätt på tiondel varje körning med den här, imponerande som fan thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Daugaard
Tyresö
Här sen Sep 2008
Inlägg: 349



Det låter ju som att man inte kan vara utan en sån här?

Får införskaffa en innan säsongen -23 startar.

_________________
Emil Daugaard, Tyresö 070-53 41 431

Honda Prelude BA4 4WS -88 "K20 Type-R"
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4676



Magnus Thomé skrev:
gtBen skrev:
Jag använde min puck för första gången på Superstage idag.
Innan RaceBox var ansluten diffade tiden i RaceChrono +0,35 till +0,40 sekunder jämfört med tiden vid fotocellen, efter anslutning var diffen +0,02 sekunder.

betyget blir MVG


Körde Challengebanan på Lunda idag, fotocell och stående start är alltid svårt att matcha med gps. Men blev rätt på tiondel varje körning med den här, imponerande som fan thumbs up


Vi körde på Lunda i lördags, och mina tider vart 2 till 3 tiondelar extra jämfört med fotocellerna.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41393

Forumägare
Forumägare

ThomasT skrev:
Magnus Thomé skrev:
gtBen skrev:
Jag använde min puck för första gången på Superstage idag.
Innan RaceBox var ansluten diffade tiden i RaceChrono +0,35 till +0,40 sekunder jämfört med tiden vid fotocellen, efter anslutning var diffen +0,02 sekunder.

betyget blir MVG


Körde Challengebanan på Lunda idag, fotocell och stående start är alltid svårt att matcha med gps. Men blev rätt på tiondel varje körning med den här, imponerande som fan thumbs up


Vi körde på Lunda i lördags, och mina tider vart 2 till 3 tiondelar extra jämfört med fotocellerna.


Extremt noga att sätta start/mål rätt. Flyttar jag den en halvmeter så blir det fel. Eftersom det är stående start...

_________________
Magnus Thomé
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4676



Magnus Thomé skrev:
ThomasT skrev:
Magnus Thomé skrev:
gtBen skrev:
Jag använde min puck för första gången på Superstage idag.
Innan RaceBox var ansluten diffade tiden i RaceChrono +0,35 till +0,40 sekunder jämfört med tiden vid fotocellen, efter anslutning var diffen +0,02 sekunder.

betyget blir MVG


Körde Challengebanan på Lunda idag, fotocell och stående start är alltid svårt att matcha med gps. Men blev rätt på tiondel varje körning med den här, imponerande som fan thumbs up


Vi körde på Lunda i lördags, och mina tider vart 2 till 3 tiondelar extra jämfört med fotocellerna.


Extremt noga att sätta start/mål rätt. Flyttar jag den en halvmeter så blir det fel. Eftersom det är stående start...

Vi startar ca 20m innan startlinjen så man passerar nog med typ 40km/h.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41393

Forumägare
Forumägare

ThomasT skrev:
Magnus Thomé skrev:
ThomasT skrev:
Magnus Thomé skrev:
gtBen skrev:
Jag använde min puck för första gången på Superstage idag.
Innan RaceBox var ansluten diffade tiden i RaceChrono +0,35 till +0,40 sekunder jämfört med tiden vid fotocellen, efter anslutning var diffen +0,02 sekunder.

betyget blir MVG


Körde Challengebanan på Lunda idag, fotocell och stående start är alltid svårt att matcha med gps. Men blev rätt på tiondel varje körning med den här, imponerande som fan thumbs up


Vi körde på Lunda i lördags, och mina tider vart 2 till 3 tiondelar extra jämfört med fotocellerna.


Extremt noga att sätta start/mål rätt. Flyttar jag den en halvmeter så blir det fel. Eftersom det är stående start...

Vi startar ca 20m innan startlinjen så man passerar nog med typ 40km/h.


Ah. Intressant att det diffar då.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3041


Trådstartare
Kör ju deras racebox, alltså standaloneprylen som är 10hz, men den verkar stämma bra jämfört med transponder(till vänster). Märktes att det ibland krävdes ett varv för att den skulle komma igång med rätt precision, om man satte på den i line up.



_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8954



Snömannen skrev:
Upptäckte ett problem idag som jag inte upplevt tidigare, vet inte om det har med Racebox'en att göra dock eller om det är mjukvarurelaterat.

Tidigare har jag synkat filmklippen från gopro'n med loggfilerna från min puck, inspelat med harry's laptimer på mobilen via Racerender på datorn. Synkningen har funkat perfekt och inte stött på några problem.
Nu däremot med Racebox mini så verkar inte Racerender gilla loggfilerna alls, hur jag än gör så får jag inte Racerender att förstå varken vad som är hastighet, varvtid eller position. Har aldrig stött på detta tidigare, har någon annan märkt av detta och hittat en väg runt det hela?



Vet någon om det är det samma problem med RaceChrono på Android att Racebox Mini loggen inte fungerar sedan i RaceRender

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41393

Forumägare
Forumägare

Inte svar på din fråga men synkningen av Gopro videos med gps påslaget i kameran o ODB2-data osv i Racechrono har blivit klart exaktare med den här jämfört med tidigare puckar. Lite märkligt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
RaceBox MINI ny prisvärd 25Hz puck (GPS+accelerometrar+gyro)
<<   1, 2, 3, 4, 5
8 besök senaste veckan (4097 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande