Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ascona A 72:a vägen till en banåkarbil
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
8 besök senaste veckan (14349 totalt)
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804





Min kurva ser ut så där.
Blev annat block o betong pga sprickor.
Skenar lite i effekt kontra varv och respons som en motorcykel.
Blir en testsommar o ev mappa om den o justera kammar lite.
Hellre mindre effekt som bas o mer på "on demand" knapp.

Men rätt bra med effekt och vrid över rätt långt register.
Varvar bara 7500. Vridet sjunker lite på slutet men det är lite med flit o lite pga kammar tror jag Som sagt finns andra grejor o kammar topp m solidatryckare för mer varv. Gav 865whp i arg setup. Helt useless, men kul.
Får se vad hur det funkar, kör ju inte så mkt ändå oftast/tyvärr

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
Johan Axelsson
Grebbestad
Här sen Dec 2017
Inlägg: 174


Trådstartare
gasekke skrev:


Min kurva ser ut så där.
Blev annat block o betong pga sprickor.
Skenar lite i effekt kontra varv och respons som en motorcykel.
Blir en testsommar o ev mappa om den o justera kammar lite.
Hellre mindre effekt som bas o mer på "on demand" knapp.

Men rätt bra med effekt och vrid över rätt långt register.
Varvar bara 7500. Vridet sjunker lite på slutet men det är lite med flit o lite pga kammar tror jag Som sagt finns andra grejor o kammar topp m solidatryckare för mer varv. Gav 865whp i arg setup. Helt useless, men kul.
Får se vad hur det funkar, kör ju inte så mkt ändå oftast/tyvärr


Vad kör du med för turbo??

_________________
Johan Axelsson
Citera
Johan Axelsson
Grebbestad
Här sen Dec 2017
Inlägg: 174


Trådstartare
En snabbis innan sängen
Väl hemma igen efter mappningen gick vi bara å mös, jag förstod nog aldrig förrens efteråt hur sjukt nervös jag var innan under å efter mappningen.... alla ni därute vet ju hur sjukt jävla mkt pengar våran "enkla lilla hobby" råkar kosta Det gjorde ju inte saken bättre när oljefiltret låg å spann under bilen men tack gud om du nu finns att det gick vägen..... helt sjukt.
Nu var det inte länge kvar tills Gelleråsen, och det var ju en del småplock kvar så det var ju bara att sätta igång, det var ju bland annat ventilkåpan som fixades, men den har vi ju redan klarat av. Den har satt griller i huvet på många SKITKUL!! tack Peter den är din förtjänst.

Sen var vi ju tvungna å väga in bilen igen nu när allt var bytt det var bara att ringa Camaro Kim igen. Som vanligt inga problem, bara kom med eländet så kollar vi, blev svaret thumbs up
grym karl det där
Väl där så visade det sig att det var ta mig fan nästan lika bra som sist, lite tyngre bak. Det hade väl sina orsaker så klart, volvo axeln var ju tyngre +kardan och sen har jag ju glömt att jag byggde ett nytt expansioskärl också, typ 3gånger så stort som det förra som också sitter i bak. Men efter lite skruvning på dämparna och order om att höja den 1cm fram så bar det hemmåt, återigen glad som ett barn i godisaffärn

något lite större




Och äntligen ett färdigt motorrum...

_________________
Johan Axelsson
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804



Garret gtx 3582R gen2 kör jag med.


Små.mått, men sjukt effektiv.

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
Johan Axelsson
Grebbestad
Här sen Dec 2017
Inlägg: 174


Trådstartare
gasekke skrev:
Garret gtx 3582R gen2 kör jag med.


Små.mått, men sjukt effektiv.

Tyckte det var trångt i min lilla bil
Måste fråga?? hur styrs bränslestrycket?
Den måste vara intressant ute på vägen, tycker min går bra men det där... måste gå åt lite bakdäck

_________________
Johan Axelsson
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804





Pwm med regulator i skuffen. Verkar funka iaf.

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
Johan Axelsson
Grebbestad
Här sen Dec 2017
Inlägg: 174


Trådstartare
gasekke skrev:


Pwm med regulator i skuffen. Verkar funka iaf.

Intressant lösning, vad kör du med för pump/pumpar. Uppenbarligen funkar det ju men personligen känns det ju bättre med fullt tryck till spridarna och btr:en på returen.

Antar att du ej har någon vaccum/tryck slang till btr:en och därav PWM då??
Eller va fan du måste väl ha en tryckslang dit?? ne ja får inte ihop det där i mitt illa huve'
Huvudsaken är att det funkar thumbs up kör hårt

_________________
Johan Axelsson
Citera
Johan Axelsson
Grebbestad
Här sen Dec 2017
Inlägg: 174


Trådstartare
Detta kanske inte har med ämnet å göra men det är ju rätt bil iallafall
Tänkte att min skit spyr ju ur sig bra med avgaser å fick agera testpilot för att testa avgasutsugen till bromsbänken, och det verkar funka thumbs up thumbs up thumbs up det lukta inga avgaser iallafall.
Kommer säkert nån bil i framtiden som sugen inte klarar av, men då får vi väl vädra
fackmanna mässig installation av fläkten va!!!! lättare å öppna fönstret n å göra hål i väggen


_________________
Johan Axelsson
Citera
Johan Axelsson
Grebbestad
Här sen Dec 2017
Inlägg: 174


Trådstartare
FAN så dum i huvet han e'tänker ni....... du har ju redan gjort hål i väggen...
Japp, men jag ville inte göra hål i ytterväggen

_________________
Johan Axelsson
Citera
Johan Axelsson
Grebbestad
Här sen Dec 2017
Inlägg: 174


Trådstartare
Också kom äntligen dagen vi jobbat så in i h-vete för
Vi lyckades å få bilen klar och väl provkörd ca en vecka innan det var dags för Gelleråsen, jag Peter Anders å Björn snackade rätt mkt innan det var dags och vi fixade med lite shiftlight och en varvräknare som inte riktigt ville, men till slut så funka allt å vi hade dubbelkollat allt å lite till Vi hade pratat lite om å bilda ett litet team, jag å Anders och Björn, så vi beslutade att dom skulle hänga med till Gelleråsen och sen skulle vi göra något vettigt av det inför 2022.
Väl på plats blev man ju sådär sjukt nervös igen, riktigt jävla nervös......... tur att toaletterna funkar ner till besiktningen och det var väl inget konstigt, det blev lite folksamling runt nya motorn men det är ju bara kul att det uppskattas thumbs up vi är ju alla lite lika å lite udda grejer är ju alltid kul besiktning gick bra som sagt så det var bara att göra sig iordning för Warmupen nu skulle ju allt ställas på sin spets...inte för att det skulle pressas till max, men skulle det funka å hålla ihop.......allt var ju ändå nytt
Ut på bana bar det och jag tänkte att jag försöker hålla rygg på Porschen framför, det gick rätt lugnt dom första varven som som tur var, kände redan då att det fortfarande inte gick att svänga det gick betydligt bättre, det har jag nog inte nämnt, men det blev bestämt att det skulle köras med enhetsdäck, och det var Pirelli trofeo. Så nya 225-50-15 satt det runt om, och dom betta ju betydligt bättre än Nankangarna
Ytterligare några varv avverkades å det var defenitivt inga problem å hänga på Porschen i vissa kurvor försvann han men så fort det blev lite rakt satt jag som ett klistermärke i röven på den, SATAN vilket tryck det var i nya motorn på långrakan fick jag släppa av, hade utan några som helst problem kört om dom som låg framför mig en grym känsla jämfört med gamla Opelmotorn.... Låg på lite hårdare några varv å dra åt h-vete vad bilen går men så kände jag en suspekt lukt av varm bränd olja....... alla mätare låg perfekt men det lukta bara mer å mer så in i depån och upp till min plats. Av med huven VEVHUSVENTILATIONEN IGEN....... hela motorrummet dröp, inte konstigt att det lukta. KUL det var den helgen det....... Björn klia sig i huvet en stund å sa, inga problem detta fixar vi. Han sa, åk upp till tvättstation å sanera, så drar jag å fixar lite grejer ja ja bara å lyda... lätt uppgiven sanerades det grundligt. Tog en ganska lång sväng ute på vägarna för å torka ur motorrummet och där funka ventilationen utan problem väl tillbaka plockade Björn fram en Biltema påse.... en kugghjulspump å lite slang..... så här gör vi, skruva fast pumpen, koppla sugsidan till avrinningen på vevusburken (jag hade satt en liten ballofix i botten på den för att kunna tömma/se hur mkt som kom dit) och trycksidan till oljesticksröret, så trycker vi tillbaka allt igen...... värt ett försök. Jag skruva för glatta livet och Björn konfigurera lite i sprutet så pumpen startade när motorn nådde 4000rpm och gick då i 10sek, vi missade några körpass men han till dagens sista, så det var bara ut å testa. Bilen går så sjukt jävla bra det var en så underbar känsla att inte behöva flytta på sig längre, det gick ju å hålla jämna steg tyvärr börja det regna så det var bara att köra in, bort med huven å kolla..... INGEN olja, av med vevhusfiltret.... helt torrt, bara lite vatten/E85 ånga thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up fan Björn du e'en klippa... Nu var det bara att slicka alla sår å invänta morgondagen, för då jävlar skall bilen få bekänna färg


FEBRIL PROBLEMLÖSNING Å SKRUVNING AV VEVHUSVENTPROBLEM.


_________________
Johan Axelsson
Citera
Jk95
MOSS(NORWAY)
Här sen Jul 2021
Inlägg: 256



Börjar gå rätt snabbt när gamla bilen håller i kapp med Porsches

_________________
Johan Kristian Stjern
Norwegian trackday noob
Citera
Johan Axelsson
Grebbestad
Här sen Dec 2017
Inlägg: 174


Trådstartare
Jk95 skrev:
Börjar gå rätt snabbt när gamla bilen håller i kapp med Porsches

Ikapp å ikapp det vet jag inte, men det var bra mkt enklare å försöka hänga med. När det svänger är det helt omöjligt å följa med, Asconan är verkligen HEMSK när det svänger så fruktansvärt understyrd så det är nästan löjligt..... Det är ju såklart många faktorer som spelar in å den har blivit mkt bättre, men tänk dig själv att du sitter i din bil, det svänger å du vrider på ratten å inget händer, du vrider lite till........händer ändå inget, mer än att det tjuter å skriker från två framdäck som bara kasar..... tills du släpper lite på gasen å släpper lite till åsså börjar det svänga........ det är SJUKT frustrerande, att känna att du skulle kunna köra mkt mkt fortare om det bara svängde men rakt fram eller i svaga böjar då satan i gatan gick det undan en helt sjuk motor att leverera kraft, den slutar liksom aldrig att dra..... helt fantastiskt

_________________
Johan Axelsson
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715



Ang understyrningen, vad har du för diff i axeln?

Vad har du för hjulvinklar fram?

Mvh Erik Wedlund

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Johan Axelsson
Grebbestad
Här sen Dec 2017
Inlägg: 174


Trådstartare
erikjakan skrev:
Ang understyrningen, vad har du för diff i axeln?

Vad har du för hjulvinklar fram?

Mvh Erik Wedlund

Diffen är Sellholms lamell diff ställd för mitt ändamål, men jag tror den är för tuff.
Hjul vinklarna är just nu 4,5grad camber, toeut 2grader och så har jag brickat lite caster. det är ju inte så mycket som går att ställa i den framvagnen.....ÄN
Jag får väl plita ihop dom sista två dagarna så är vi i nutid sen

_________________
Johan Axelsson
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3056



Balans är ju relativt enkelt att justera, i jämförelse med att bygga ny motor, hehe:) När fjädrar å hjulvinklar är någorlunda på plats så är ju justerbar krängare riktigt najs å ha för att justera in bilen till perfekt balans, även när man gjort lite ändringar.

Ser mig själv där ovan, med Gt86 reservbilen i line-upen, måste varit sista passet där club å club ch var blandade, har inget minne av att jag såg dig på banan dock

Riktigt kul tråd att följa, fortsätt gärna uppdatera!

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Johan Axelsson
Grebbestad
Här sen Dec 2017
Inlägg: 174


Trådstartare
Cédric skrev:
Balans är ju relativt enkelt att justera, i jämförelse med att bygga ny motor, hehe:) När fjädrar å hjulvinklar är någorlunda på plats så är ju justerbar krängare riktigt najs å ha för att justera in bilen till perfekt balans, även när man gjort lite ändringar.

Ser mig själv där ovan, med Gt86 reservbilen i line-upen, måste varit sista passet där club å club ch var blandade, har inget minne av att jag såg dig på banan dock

Riktigt kul tråd att följa, fortsätt gärna uppdatera!

Var du på Gelleråsen 27-28-29 Aug 2021??
Isåfall måste det varit 29 för då va inte jag kvar, hände en grej

_________________
Johan Axelsson
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715



Johan Axelsson skrev:
erikjakan skrev:
Ang understyrningen, vad har du för diff i axeln?

Vad har du för hjulvinklar fram?

Mvh Erik Wedlund

Diffen är Sellholms lamell diff ställd för mitt ändamål, men jag tror den är för tuff.
Hjul vinklarna är just nu 4,5grad camber, toeut 2grader och så har jag brickat lite caster. det är ju inte så mycket som går att ställa i den framvagnen.....ÄN
Jag får väl plita ihop dom sista två dagarna så är vi i nutid sen


Min var sjukt understyrd med ramplamelldiff, vart 3ggr bättre med en torden ibak istället 😊

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Johan Axelsson
Grebbestad
Här sen Dec 2017
Inlägg: 174


Trådstartare
Med fredagen i bagagen och ett surt minne blott så vaknade jag upp på ett hotellrum i Karlskoga med en vacker dam bredvid, för jodå tjejen ville följa med å förgylla helgen. Tur va väll det, kunde man ju kolla på nått snyggt å sen somna istället för att grunna på dagens problem hela natten
In med frullen, till dass, ut med frullen...... sen va det full fart till bilen å Anders och Björn som campade husvagn i depån. Vi var där ganska tidigt och jag köp runt och kollade allt å då menar jag fan allt på bilen.....idag skulle inget få gå fel, sista testet igår funka ju allt klockrent tills regnet satte stopp, så det såg ju iallafall bra ut Måste flika in en sak vi har skrattat gott åt många gånger... När vi satt där i våra stolar och snacka i väntan på att allt skulle dra igång så börjades det att startas bilar runt om för lite varmkörning och koll av diverse kan jag tro, 95% av alla som vi satt å lyssna på gjorde startförsök efter startförsök efter startförsök å det sköt å det small runt omkring ålukta E85 så det stack i ögonen varefter en stund Björn kläcker ur sig, Va fan håller dom på med.......här har dom ekipage för miljonbelopp å motorer som går den ena värre än den andra.. men att fixa kallstarten i mappen det klarar dom inte Johan starta Opeln....... det var ju ändå dax så jag vred på nyckeln utan å röra nått, brum så stod hon där å gick som vilken svenssonbil som helst på 1200varv å sakta sjönk ner till sina 1000. Som jag sagt innan, Björn var ingen mappare, han var en konstnär när det kom till styrsystem å motorer, helt jävla fantastisk RIP min vän
Det drog ihop sig till warmup så Björn å jag hoppa i bilen å rulla mot Lineupen, man får ha passagerare med i warmup och sista körningen på dan. Och ut på banan bar det, nu skulle inget hindra mig från att köra för allt vad tyget höll Efter gårdagens problem så var man ju ganska jävla taggad.... svänga var ju som sagt ett problem men fan så mkt bättre med pirelli däcken och dom nya krängarna gjorde ju sitt med efter ett par tre varv kändes det som att det greppa ännu mer, däcken fick väl upp tempen kan ja tro för det gick ju förvånansvärt bra att svänga. Nu var det ju riktigt jävla roligt, även om det fortfarande var sjukt understyrt så var det som natt å dag, var ju liksom inte tvungen att hålla lika stor stenkoll bakåt längre, nog kom det folk upp i röven i kurvorna...... men på rakan var det andra bullar då var det en opel som gick duktigt fort sen att jag inte kan köra och bromsar alldeles för tidigt så alla flyger förbi på både höger å vänster sida är en annan sak....... men jag hade ju allaredan vunnit..... bilen funka ju klockrent....... TILLS min egen bakände kom å körde om mig..... genom Hårnålen å sen nästa kurva dubbelknixen eller vad den kallas där hände det....... hur jag redde ut det stället får vi fråga gudarna om.. jag har ingen aning.... VA FAN HÄNDE, jag trodde bakaxeln skar eller något först men när vi rulla iväg ut på gräset såg jag den förbjudna lampan skina RÖTT å elakt rakt i nyllet........stängde av motorn så fort jag såg lampsatan..... Det rök å bolma och räddnings crewet var framme snabbt som satan med brandsläckare i högst hugg, jag flög ur bilen å bort med huven å sa till dom att inga brandsläckare om det inte finns lågor, tack snälla... inga lågor bara en fet oljerök samt att det återigen dröp av olja i motorrummet???? Det blev till att åka skammplatta hem till depån
Tur att tjejen var snabb med kameran, tack lilla pluttan, bilder är kul.



_________________
Johan Axelsson
Citera
Johan Axelsson
Grebbestad
Här sen Dec 2017
Inlägg: 174


Trådstartare
erikjakan skrev:
Johan Axelsson skrev:
erikjakan skrev:
Ang understyrningen, vad har du för diff i axeln?

Vad har du för hjulvinklar fram?

Mvh Erik Wedlund

Diffen är Sellholms lamell diff ställd för mitt ändamål, men jag tror den är för tuff.
Hjul vinklarna är just nu 4,5grad camber, toeut 2grader och så har jag brickat lite caster. det är ju inte så mycket som går att ställa i den framvagnen.....ÄN
Jag får väl plita ihop dom sista två dagarna så är vi i nutid sen


Min var sjukt understyrd med ramplamelldiff, vart 3ggr bättre med en torden ibak istället 😊

Jag skall ha ett prat med Jan på Sellholm om detta, men det har hänt så mkt annat runtomkring så jag har inte hunnit med bilen alls i vinter men det var ju ett bra tips . Jag vet att det finns två rampvinklar att välja på i denna diff men kommer ej ihåg vad det är i nu.

_________________
Johan Axelsson
Citera
Johan Axelsson
Grebbestad
Här sen Dec 2017
Inlägg: 174


Trådstartare
Väl tillbaks i depån började felsökningen, vevhusventilationen perfekt..... såg inga lösa slangar...... MEN VA I FAN.... oljefiltret var löst FINT... tömt motorn på olja IGEN. Nog för att jag va snabb att stänga av när jag såg lampan, men...... och jo visst går motorn runt när jag tog spärrhantaget å kände, Björn va ju som vanligt redan uppkopplad å läste loggar, 13sek var motorn igång utan oljetryck, kom det efter en liten stund...... 13sek tänkte jag JA JA skadan är ju isåfall redan skedd, kollade å kände på gängan till filtret, kunde varken se eller känna något fel, inget glapp eller nått annat konstigt så jag skruva fast det å gjorde lika dant igen.....på med olja, ur med stiften, bort med kontakterna på spridarna å drog på starten...... lampan slockna å 2kilo på mätarn FAN är det sant har den klarat sig igen..... ihop och tillbaka med allt å starta.......
Hon starta som vanligt... och lät som vanligt..... vi titta på varann å började bara asgarva..... alla tre dansa i ring... det är ju inte sant
Nån kallade denna skapelse för traktor längre tillbaka i tråden... å likt en traktor så håller dom gamla volvospisarna tydligen för en del
Jag var tydligen kallad ner till raceledningen, så det var bara att stövla iväg... ok nu är det färdigkört för min del tänkte jag, nervös med mössan i hand anmälde jag min ankomst.... vad hände var första frågan: jag svara å berätta. Sanera ordentligt å tvätta grundligt, sen måste du besikta om bilen, obligatoriskt när det är oljespill. HA HA jag får köra vidare, nu kände jag att tiden verkligen flög. Fort tillbaka å berätta nyheten, å så tog det ny fart, satan va vi tvätta, det dröp ju olja överallt. Ut å körde den torr igen å ner till besiktningen.
Jag tog en tians fast nyckel å två slangklämmor, drog fast nyckeln på oljefiltret och upp mot blocket så att det inte skulle kunna skruva loss sig igen alltså..... jag har aldrig någonsin varit med om att ett oljefilter lossnar hur löst man än drar dom så är det oljefiltertång för att få bort dom......... OCH jag VET att jag kände även på filtret när allt annat kollades...... mkt märkligt....
Hur som så han vi klart till Q1 med några minuter tillgodo, nu skulle det gasas för kung å fosterland Allt kändes så sjukt bra och bilen gick ruskigt bra....nog för jag titta mer på mätarna å tryck å temperaturer än på banan men hela Q1:an gick som en dans å det kändes som att det gick ganska fort med thumbs up
Förra året hade jag som bästa tid 1,22nånting tror jag, och gissa om jag blev glad när jag såg 1:18,885
Nu var det bara att tanka å kolla över allt igen, äta lunch och invänta Q2.
Q2 kom och det var påt igen, på lunchen prata vi med lite folk å luska lite däckstryck, det visade sig att jag nog kört med lite väl högt tryck så jag släppte ut lite. Väl ute på banan igen kändes faktiskt bilen ännu trevligare, speciellt å svänga med samtidigt som jag kände mig bra mkt lugnare.... i Time Attack är det ju bara ett varv som behöver va snabbt, så nu tänkte jag att lite mer strategiskt, ja så strategiskt som iallafall jag tyckte det var... tog ett par varv ganska lugnt å fick lite värme å känsla i både mig å däcken.... helt plötsligt så var det ingen framför mig när jag klev ut på långrakan.... nu satan får det bära eller brista, jag gav allt vad det gick ut för start å mål och vet att jag tänkte: bromsa så sent du bara vågar..... går det inte så finns det avåkningszoner...... har nog aldrig bromsat så jävligt inför en 90graders sväng nångång.....har ingen aning om hur jag klarade den men det kändes bra och som att farten va med....genom esset åfy satan vad det skrek å gled i dessa pirellisarna... plattan i torpeden upp mot ejes........ åå fy........ hur ska jag få stopp här ...... gick det med, måste säga att jag är ganska impad av dom små fjantiga bromsarna..... genom ejes å full pedal igen mot hårnålen, det suger till rätt gött i svackan efter ejes bromsa inte, bromsa inte,inte än fy fan det kändes som jag flög igenom hårnålen och fulla spjäll igen, släppte lite genom nästa å så var vi framme vid depåkurvan...... är det nånstans som det understyrda gör sig påmint så är det här, för den kurvan är så lång så man hinner tänka så mkt på vad man gör och det är så fruktansvärt enerverande att sitta å behöva släppa lite på gasen för att få skiten att svänga när man känner att det skulle lätt gå att köra mkt mkt fortare om framänden bara satt fast men väl igenom så satan vad den bilen drar iväg, man känner hur bakänden suger fast å sen bär det iväg ordentligt thumbs up thumbs up
Dom resterande varven avverkades med ett väldigt stort brett leende innanför hjälmen. Väl tillbaka i depån......... 1:16,255
visst det räckte väl inte så långt, men det var ett fantastiskt kvitto för mig, och jag låg ju inte sist längre
Nu var det bara en sista körning kvar på eftermiddagen om man ville, och det var medåkning tillåten och Björn var inte färdigåkt tydligen så vi tog tillfället i akt å körde... Björn filmade detta så ni kan åka med istället thumbs up thumbs up
Tyvärr sprack insuget i slutet så det satte stop för resten av helgen, men lika glad va jag för det, jag hade ju slagit personbästa med typ 6sekunder








_________________
Johan Axelsson
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5579



Johan Axelsson skrev:
här har dom ekipage för miljonbelopp å motorer som går den ena värre än den andra.. men att fixa kallstarten i mappen det klarar dom inte Johan starta Opeln....... det var ju ändå dax så jag vred på nyckeln utan å röra nått, brum så stod hon där å gick som vilken svenssonbil som helst på 1200varv å sakta sjönk ner till sina 1000. Som jag sagt innan, Björn var ingen mappare, han var en konstnär när det kom till styrsystem å motorer, helt jävla fantastisk RIP min vän

Tyvärr så är det inom all motorsport upp till en viss nivå... rena fabriksbilar men då är det ju en helt annan nivå bilarna.
Jag skulle vilja påstå att det är 2 saker inblandat pengar och tiden. Man har ju inte så lång tid på sig vid varje försök, tar ju rätt så långt tid innan motorn blir kall igen...

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ascona A 72:a vägen till en banåkarbil
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
8 besök senaste veckan (14349 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande