|
M-E
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 30
Trådstartare
20 Sep 2004 16:17
Skinn i all ära men eftersom att jag redan har 3 baksäten och 4 framstolar så får inredningen vänta lite. Bilen måste ju kunna gå för egen maskin först.
_________________ Marcus Ekström
BMW 320i
SAAB 99T8 -80
|
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186
27 Sep 2004 12:09
Jahapp, nu lever framstolarna vidare i en engelsk sportbil.
Vad som händer med resten vet jag inte, men ganska säkert är att det hamnar på tippen om ingen vill ha grejorna.
Får jag fresta med en radiokonsol?
|
M-E
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 30
Trådstartare
28 Sep 2004 15:57
_________________ Marcus Ekström
BMW 320i
SAAB 99T8 -80
|
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334
17 Jan 2005 06:38
Senast ändrad av Daniel Kihlgren, 17 Jan 2005 08:56, ändrad totalt 1 gång
I söndags fick jag tillfälle att hjälpa till att meka lite saab igen Mesta tiden gick väl åt till att sortera ut vilka prylar som skulle användas
Lite bilder från söndagens mekande.:
Nya fina kolvar
Vevaxel på plats
Lättat svänghjul på plats
Lite annat som kom på plats är bromsservo, kopplingscylinder, blinkers , växelspak, lite justering av passagerardörren och montering av lås, sen så provkördes elhissarna
_________________ /Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
|
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186
17 Jan 2005 08:27
Ingen av min 16 7.2-kompskolvar är lika fina som de ni har. Orättvist
Så går det när man köper begagnat.
(Men, två av dom är helt slut så det blir egentligen bara 14 stycken... )
|
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334
17 Jan 2005 11:00
Tror inte det är 7,2-kolvar. Dom är plana på ovansidan.
_________________ /Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
|
Mr Z
Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 163
_________________ MVH Peter Zeberg
If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going.
|
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3358
_________________ M a t s K l i n g l ö f
MGB GT 1967
|
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439
_________________ /Niße
Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
|
Zolektric
Här sen Maj 2004
Inlägg: 973
18 Jan 2005 16:30
Nisse: HAHA :P
snygg bil. Gillar färgen skarpt vad beräknar du/ni att effekt och vikt ska landa på sen? ska det bli en renodlad rejsbil eller den ska även gå att köra på vandliga vägar?
_________________ Björn Hansson
|
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334
18 Jan 2005 18:22
Zolektric skrev: | Nisse: HAHA :P
snygg bil. Gillar färgen skarpt vad beräknar du/ni att effekt och vikt ska landa på sen? ska det bli en renodlad rejsbil eller den ska även gå att köra på vandliga vägar? |
Effekt kommer väl att hamna runt 200hk skulle jag tippa... även om motorn är byggd för MYCKET mer. Som snacket går nu så blir det inte rensat-rejsigt. Finns ingen anledning att köra utan inredning om bilen inte ska tävla. Hur roligt är det att ta en tur ut på en kurvig väg med en kompis/flickvän om det inte går att prata med varandra
_________________ /Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
|
Qrille
Vänersborg
Här sen Dec 2004
Inlägg: 46
18 Jan 2005 18:36
Daniel Ekström skrev: | Hur roligt är det att ta en tur ut på en kurvig väg med en kompis/flickvän om det inte går att prata med varandra |
Man ska inte prata, den ene kör och den andre försöker andas...
Alvarligt talat så blir det inte så bullrigt, det gör mycket att stänga till bagageutrymmet med något, tex en brandvägg.
_________________ Kristoffer Olsson
|
M-E
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 30
Trådstartare
19 Jan 2005 23:12
Qrille skrev: | Daniel Ekström skrev: | Hur roligt är det att ta en tur ut på en kurvig väg med en kompis/flickvän om det inte går att prata med varandra |
Man ska inte prata, den ene kör och den andre försöker andas...
Alvarligt talat så blir det inte så bullrigt, det gör mycket att stänga till bagageutrymmet med något, tex en brandvägg. |
Det är iofs sant, den dagen motorn startar får vi se hur det blir med inredning eller inte. Men som Daniel sa, den ska ju inte tävlas med.
Vet inte hur stor skillnad inredningen gör på vikten heller. Någon som vet?
_________________ Marcus Ekström
BMW 320i
SAAB 99T8 -80
|
Marcus Jansson
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 124
23 Feb 2005 22:35
M-E skrev: | Qrille skrev: | Daniel Ekström skrev: | Hur roligt är det att ta en tur ut på en kurvig väg med en kompis/flickvän om det inte går att prata med varandra |
Man ska inte prata, den ene kör och den andre försöker andas...
Alvarligt talat så blir det inte så bullrigt, det gör mycket att stänga till bagageutrymmet med något, tex en brandvägg. |
Det är iofs sant, den dagen motorn startar får vi se hur det blir med inredning eller inte. Men som Daniel sa, den ska ju inte tävlas med.
Vet inte hur stor skillnad inredningen gör på vikten heller. Någon som vet? |
Det snackas om flera hundra kg
|
M-E
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 30
Trådstartare
23 Feb 2005 22:42
om man kan lätta den med 200kg så kan det vara värt det. En vacker dag ska jag väga all inredning så får vi se exakt hur mycket det handlar om.
_________________ Marcus Ekström
BMW 320i
SAAB 99T8 -80
|
M-E
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 30
Trådstartare
29 Jun 2005 11:52
Nu har kolvringarna kontollerats så nu ska toppen på.
Bilden nedan visar hur det ser ut innan.
Block med kolvar, en "koppar packning" samt en kolvring i cylinder för inmätning.
_________________ Marcus Ekström
BMW 320i
SAAB 99T8 -80
|
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186
22 Sep 2005 11:39
Är den ihopskruvad nudå?
|
M-E
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 30
Trådstartare
22 Sep 2005 11:46
Känner mig som en men studierna tar för tillfället all min tid. Så har lagts åt sidan.
Men så snart jag har fixat ett garage på närmare håll så tar det fart igen.
Ännu är det långt kvar till men väl där väntar en STOR .
_________________ Marcus Ekström
BMW 320i
SAAB 99T8 -80
|
|