Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
McPherson: byte av länkarmar RC osv
260 besök totalt
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator
Trådstartare
Ska byta länkarmar fram på Golfen och kommer åka på att tillverka lite själv och vill ha tungan rätt i mun.
En del mått har jag möjlighet att ändra mot nu.

För att inte skruva bort mig tänkte jag måtta upp och ta reda på var jag är i dag.
Vad ska jag ha koll på?

Spårvidd
RC
Höjd från mark på inre och yttre infästning av länkarm.
Infästning krängare från inre infästning
SAI?
Skrubb?
Krängarens styvhet får jag måtta upp.
Fjäderkonstant vet jag

Infästning kaross kommer vara samma, castern kommer öka, möjlighet till ökad spårvidd finns.
Möjlighet till annan infästning av krängare finns men jag tror jag vill ha den i samma utväxlingsförhållande som jag har idag. Om jag ökar spårvidd behöver jag kompensera för det i infästningen för krängaren?

Oklart om jag kommer ge mig på att droppa yttre kulled i detta steg. Det gör jag nog i så fall senare när jag fått rätt på bytet. Idag ligger länkarmarna helt parallellt med marken vilket kanske gör att de kanske blir tokigt vid roll men har egentligen inte koll på.


Styrd av reglement så finns det inte så mycket utsvävningar och jag är ett fan av keep it simple. Det är också mitt i tävlingssäsong så det behöver bli rätt direkt

Sannolikt nöjer jag mig med lite mer caster och spårvidd i första steget och vill då mest ha koll på utväxlingen för krängaren.

_________________
Daniel Steiner
Citera
Racetech
McPherson: byte av länkarmar RC osv
260 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande