Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Söker tips om chassi för Bmw e46
4 besök senaste veckan (489 totalt)
asconabanders
Gävle
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Hej!

Har skickat denna fråga till några firmor men tänkte att jag även kan fråga här.
Blir ett bra första inlägg efter alla år av läsande, inspirationen till bygget kommer härifrån.

Jag har en E46 330ci som jag har byggt trackday-bil av och nu är jag less på att studsa runt med mina BC-racing coilovers.

Bilen är helt rensad och har fullbur, vikt ca 1440 med mig i och fulltank
Jag kör 18" 256 runt om, Cup 2:or
Jag har dragit buren till stötdämpartornen i bak så kör just nu med coilover även bak.
Ska byta till 30mm krängare i fram nu när det blir nytt chassi.

Bilen används enbart för bankörning men är reggad och godkänd av besiktningen med bur och ändrad fjädring.
Jag är nybörjare så har dålig koll på dämparinställningar men har förstått att mina nuvarande coilovers aldrig kommer ge mig någon bra känsla.
Bilen studsar ut ur kurvor och är allmänt dryg vid dåligt underlag.

Jag har bilen ganska låg och skulle vilja sänka mer i fram men då behöver jag distanser för att kompensera vinkeln på bärarmarna.
Så chassit ska tillåtas att ställas lågt.

Vad har ni för tips? Min tänkta prisgräns är 30000

Mvh Anders




[/img]

_________________
Anders Wretblad
BMW E46 330ci
Citera
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005
Inlägg: 564



Upplever inte min e46 som studsig. Kör med H&R clubsport chassi. Samt H&R krängare. Väldigt följsam och lugn i beteende. Och lämpligt nog till salu 😉
Annars är väl tipset skräddarsytt öhlins road & track chassi.

_________________
Daniel Fredin
--------------
Sierra Cosworth
Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Vad kör Schirmer på när de bygger E46?