Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2022-04-21 - SVKG sprintrace 1 - Vårgårda
712 besök totalt
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966


Trådstartare
Åhh vad tråkigt vi hade det
Vi måste dela med oss av allt det tråkiga som hände, jag börjar med en liten filmsnutt som beskriver plågan.


_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966


Trådstartare








_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
bmw_ixen
Spring farm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 823



Riktigt fräna bilar innan jag lyckades ta mig dit... Men slutet var ju riktigt tråkigt oxå! :-)

_________________
S te fan Be ck er

BMW 320i -06
BMW 2002 Tii -75
BMW 2002 Tii -73 SÅLD
BMW 2002 Projekt -74 SÅLD
BMW 320d -06 SÅLD

SVGK 639
BMWCS 2722
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4064



Tack Johan, vilken fin film!

Du körde ju också:


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6490




Äntligen är det dags igen, Sprintsäsong!
Imponerande hur snabbt man kan vända mektrötthet i garaget till eufori i förarstolen!

De två senaste åren har deltagarantalet ökat kraftigt vilket är fantastiskt roligt, men det har även satt press på oss som arrangerar att få det än smidigare och bättre - och nu känns det som det börjar sitta!
Ungefär hälften av de 30 deltagarna igår hade kört 5 spinter redan under de 2 första timmarna, då hade resterande hunnit köra 3. Så istället för att garantera de vanliga 5 stinterna på tid under 4h så hann de flesta med 7-8st, vissa så mycket som 10-12

Så härligt med allt engagemang, glada miner och läckra bilar! Gårdagens variation var otrolig

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Stort tack för en trevlig kväll

Arrangemanget har ju blivit så otroligt mycket bättre nu när man inte behöver köa. Riktigt bra gjort av er.

Det blir ju väldigt mycket mer socialt också

Mycket uppskattat!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3368



Vem kom å körde med en sl 300????
Där snackar vi om att använda dyra grejer!

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1186



Villka bilar, vilket ljud ! Häftigt!
Det är otroligt billigt, bekvämt enkelt och tyst att köra elbil men när man kommer till motorsport är ljudet väldigt viktigt.

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Jovani skrev:
Vem kom å körde med en sl 300????
Där snackar vi om att använda dyra grejer!


Vem kan man misstänka annat än en viss Datsun-ägare...?


Stort tack för en supertrevlig eftermiddag!!!

Undertecknad chaufför hade nog lite för mycket som snurrade i skallen, fick aldrig körningen att stämma. Men vad gjorde det med det trevliga umgänget!

Mycket körning och fint arrangerat som vi blivit bortskämda med! thumbs up thumbs up thumbs up

Blev inte många foton tagna, tyvärr, men några plåtar blev det!




_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6490



Nördiga fakta!

Officiell körtid: 240 min (4 timmar)
Antal tidtagna stinter: 224 st
Tid mellan varje startad stint: 64,29s
Snittid / stint i tävling: 66,20s
Total tidtagen körtid i tävling (ej inräknat DNF vändor): 4h 8 min 24s
Utöver de två sista summerade tiderna har vi även alla vändor där en förare testar en annan persons bil, tid för uppställning/justering av koner samt de stinter som avbrutits. Så vi har egentligen ännu mer aktiv körtid än vad man tror.

Summa summarum: Nu känns det som det börjar bli snurr på arrangemanget! Mer aktiv körtid uppmätt än tid vi har varit på plats



Men vilka var snabbast?
Nu vill jag inte förekomma tiderna förrän alla resultat är publicerade, men det är som vanligt tight i alla klasser!
I klass A är det enbart 45 hundradelar mellan 2a och 3eplatsen.
I klass B skiljer det endast 12 hundradelar mellan pallen och inte (plats 3 och 4)
I klass C skiljde det endast 24 hundradelar mellan ettan och tvåan innan rdäckstillägget tillkom, så vem vann egentligen? Även här var det endast 29 hundradelar mellan pallen och inte (plats 3 och 4).

Imponerande tight, jätteroligt!


Lite klippta citat
Tar mig friheten att flytta över dessa citat från min biltråd då de pasar bättre här:

Janne J skrev:

Tack för jobbet ni lägger på träffarna, ni är bäst!


Klingan75 skrev:
Stort tack för arrangemanget och nu är det kul att vara igång igen! 👍


Johan Samson skrev:
som så många andra lyfter jag på hatten och tackar för välfungerande träffar. Trots mycket folk så upplever jag att man får köra (nästan) så mycket man vill. Tiden däremellan försvinner snabbt i allt gött tjöt! thumbs up


Jag får verkligen passa på att tacka från alla vi som arrangerar och hjälper till på SVKG's Sprintcups träffar! Både jag, Oskar, Chriss, Anders, Struve och Gustav för att nämna några som är mer och bidrar mer än gemene man, men även alla övriga som hjälper till med att såväl bära koner, lägga bana, ställa upp koner eller för den delen skull dokumentera träffarna.

Det gläder att höra att körtiden upplevs positiv, det var en nästintill anstormning av folk de två senaste åren på dessa träffar vilket gjorde att vi var tvungna att tänka om och tänka till - och det var bra!
Numera har vi annan sträckning på banor så vi kan ha parallell tidtagning, vi har bättre summering av tider på plats, riktigt bra verktyg för att summera tider enligt vårt reglemente och många andra bra saker som kommit ut av detta!
Personligen så blir jag väldigt motiverad av att komma på ännu mer som kan hjälpa och även variera träffarna framöver, vi har idéer på gång så det kommer bli variation både på träff och bana framöver med

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2225



Kul med film utifrån, Johan!

Då jag helt missat eftersnackstråden kommer här de få bilder jag knäppte under kvällen. Tror alla finns i biltrådarna också, så de kanske inte är helt nya för alla.















Och så ett varv med den brittiska madamen!




_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Eftersnack
2022-04-21 - SVKG sprintrace 1 - Vårgårda
712 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande