Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2022-05-07 SMC 1 Konbana SYAB Raceway
289 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare


Med 14 dagar kvar känns världsläget stabilt nog (ja, jag vet, men i just det här fallet...) att bestämma upplägget för årets första slalom. Så, till några myndigheter möjligen säger något annat gäller:
Arrangemanget är begränsat till 35 startande och till skillnad ifrån de två tidigare åren är publiken välkommen tillbaka. Däremot behåller vi upplägget med föranmälan för de som skall köra och vi kommer att kunna neka start till ekipage som inte är föranmälda.
Anmäl ditt deltagande genom att maila till kalmarsportvagnsklubb@hotmail.com, så får ni ett svar om hur man betalar. Startavgift är 200:- för medlemmar och 300:- för icke medlemmar, kom ihåg att meddela om du/ni behöver endagslicens (då behövs personnr) SENAST TORSDAG 5/5 . 200:- kostar licensen.
Vi kör som sagt SMA försäkrat som vanligt. Ingen försäljning kommer att ske på plats som det ser ut nu. Årslicens löser du på http://www.smalic.se/forare/
Tidschema enl. följande
08,30 Grindarna öppnas
09,45 Förarmöte
10,00 Demovarv
17,00 Vi avslutar dagen och plockar ner allt
Vi kör först tre omgångar var som bestämmer placeringen i SMC, och resten av dagen går åt till att putsa tider för att avgöra hur fort det KUNDE ha gått de första omgångarna.
Lämplig hjälm på huvudet, bomullskläder, besiktigad bil alt. vagnsbok (eller så vill vi kanske kasta ett öga på den för att se om den är hel och riktig) gäller.
Ett av få krav vi har på oss ifrån SYAB är att de vill ha tillbaka området i samma skick som vi får det, framför allt avseende hur ren asfalten är. Så för att deras halk-körningsvagnar skall överleva och eleverna skall se den utritade banan måste vi säga tack, men nej tack till drifting. Det är okey om du har en överstyrd bil, det är bara underhållande för oss andra om du får en sladd, ja t.o.m. däcksrök kan vara ok. Men den där däcksdödande, slitbanespridande riktiga driftingen får tyvärr hitta en annan arena.
Vad det gäller passagerare så skall den också ha licens, hjälm, bälte osv.
Vägbeskrivning: E22 till Kalmar, sväng in Södra infarten. I rondellen, sväng ner emot flygplatsen men fortsätt längs Fölehagsvägen tills dess att du är mitt i en 90-graders höger. Mitt i den finns en väg, Elverslösavägen, ta in där. 100m in kommer en skylt om SYAB Trafikcenter, följ dem. Kör sen utmed stängslet tills du kommer ner till flygrakan, där finns vi.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Role
Ronneby
Här sen Jun 2012
Inlägg: 586



Klart man kommer, och ska till och med lufta svärfar så han ska få prova att ratta miatan så man får se vad en kaxig jaktpilot klarar av i en bil
Hur många andra härifrån dyker upp?

_________________
Matthias Karlsson
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Bengt i Yarisen och Olof i Speedstern är nog de enda rejsaanvändarna som är anmälda hittills. Det vore kul att få hit lite folk ifrån andra klubbar någon gång (wink-wink Edvin ).

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
kezo
Ronneby
Här sen Mar 2006
Inlägg: 15



Jag kommer om jag får ihop bilen. Tagit ledigt idag för att skruva så hoppet finns

_________________
Philip Svensson
Datsun 240z -73
Mazda Miata
Citera
Role
Ronneby
Här sen Jun 2012
Inlägg: 586



Skruva på!
Min står hos däckgubben för friska sulor och en kontroll av hjulvinklar idag.
Hoppas du hinner klart så vi ses imorgon!

_________________
Matthias Karlsson
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Än så länge finns det plats så känn motivationen trycka på

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
kezo
Ronneby
Här sen Mar 2006
Inlägg: 15



Fick kasta in handduken tyvärr men dyker upp vid nästa tillfälle 👍

_________________
Philip Svensson
Datsun 240z -73
Mazda Miata
Citera
Inför träffar
2022-05-07 SMC 1 Konbana SYAB Raceway
289 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande