Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
BMW 323i 1980 Walking down memory lane, Till Salu.
1, 2, 3, 4, 5   >>
16 besök senaste veckan (9283 totalt)
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889


Trådstartare
1988 som 19-åring köpte jag en 323i 1980, var en grym bil då och hade mycket kul med den.
Har i olika omgångar och med olika intensitet letat efter en fräsch E21 323 de senaste 15-20-åren men inte lyckats. Som bekant så rostar dessa som galet och många av dom hamnade också i diket.
För några veckor sedan så dök det dock upp ett tillfälle jag bara inte kunde låta bli!
Löjliga pengar men jag tänkte lite som så att köper jag inte denna nu så blir det inte sen heller.
Faktiskt förvånad över hur vettig den är att köra och åka i, hade räknat med att det med dagens mått mätt skulle vara en riktig trähäst men som sagt, förvånande tyst och bekväm. Minnet att det var en grym bil -88 stämmer nog bra.
Om jag behåller får framtiden utvisa.
Lite om bilen:

-1980
-Sportpaket inkl 5-vx-låda (std from -81)
-6631 mil till dags dato
-3 brukar sedan ny. Varav Mamman köpte den ny och brukare 2 var hennes son. 3:e brukaren köpte jag den av.
-Aldrig omlackerad
-Aldrig rostlagad
-Helt original med matching numbers. (ja, org sportpaket hjul samt fjädrar finns med)
-All dokumentation. Såld ny av Förenade Bil Malmö



_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



Vad är det i ett komplett sportpaket?
Tonade rutor
Låsbart handskfack
Bredare verktygslåda
Lamelldiff
Taklucka
Ratt?

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3352



Ser fantastiskt fin ut - hoppas att den inte är FÖR fin utan att du kan använda den också.

Bjud gärna på fler bilder!

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889


Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:
Vad är det i ett komplett sportpaket?
Tonade rutor
Låsbart handskfack
Bredare verktygslåda
Lamelldiff
Taklucka
Ratt?


Stämmer bra, samt fälgar naturligtvis.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889


Trådstartare
MatsK skrev:
Ser fantastiskt fin ut - hoppas att den inte är FÖR fin utan att du kan använda den också.

Bjud gärna på fler bilder!


Nja, en del blir det nog kört men det blir fort mycket i % till dagens siffra så lite återhållsam kommer jag nog vara.
Kommer fler bilder men jag har plockat ut stolar och baksäte för att städa ordentligt just nu.
Men en till utvändigt kan jag bjuda på.


_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Coola bilar
Bild på min 3201 -78

[/img]

_________________
/Anders C
Citera
pär grip
Sthlm Söder om Söder
Här sen Apr 2003
Inlägg: 417



Ser ju fantastiskt fin ut. Även jag hade en 80:a, dock nästan 10 år senare än dig, köptest 1997 och kraschades tyvärr 1998.
Kollar ibland om det inte finns någon ny att få tag på, men med priserna som varit det senaste åren har jag inte slagit till. Men det kanske bara är att slå till och gråta senare

Är det en icke orginal "frontläpp" på den? Jag minns att min hade något likande.

Ska se om jag kan finns någon bild, min var lackerad i en rätt skrikig gul (Ford Lemon-någonting om jag minns rätt).
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889


Trådstartare
Anders Carlsson skrev:
Coola bilar
Bild på min 3201 -78

[/img]


Mycket! thumbs up
Bild från -89 på min ungdomsbil.
Nyligen bytt bägge trösklarna samt hellack. Då var bilen som en 2013 idag, allt har inte blivit sämre.....


_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889


Trådstartare
Pär Grip skrev:
Ser ju fantastiskt fin ut. Även jag hade en 80:a, dock nästan 10 år senare än dig, köptest 1997 och kraschades tyvärr 1998.
Kollar ibland om det inte finns någon ny att få tag på, men med priserna som varit det senaste åren har jag inte slagit till. Men det kanske bara är att slå till och gråta senare

Är det en icke orginal "frontläpp" på den? Jag minns att min hade något likande.

Ska se om jag kan finns någon bild, min var lackerad i en rätt skrikig gul (Ford Lemon-någonting om jag minns rätt).


Man kan väl säga både ja och nej egentligen på frontspoilern.
Det är BBS så inte BMW orginal men den sitter monterad utan åverkan och många av dom fick det monterat som ny bil. Vet inte hur det är med denna faktiskt. Samma som satt på min ungdomsbil. På den hade jag även gummispoilern bak som kan ses på det mycket dåliga kortet ovan.

Haha, då tillhör din en av de ca 50% som kraschades, de flesta andra rostade ju upp.
Det är galna priser men dom blir troligen inte billigare. Sov dåligt dom första nätterna efter jag handlat denna.....

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
pär grip
Sthlm Söder om Söder
Här sen Apr 2003
Inlägg: 417



mittmotor skrev:
Pär Grip skrev:
Ser ju fantastiskt fin ut. Även jag hade en 80:a, dock nästan 10 år senare än dig, köptest 1997 och kraschades tyvärr 1998.
Kollar ibland om det inte finns någon ny att få tag på, men med priserna som varit det senaste åren har jag inte slagit till. Men det kanske bara är att slå till och gråta senare

Är det en icke orginal "frontläpp" på den? Jag minns att min hade något likande.

Ska se om jag kan finns någon bild, min var lackerad i en rätt skrikig gul (Ford Lemon-någonting om jag minns rätt).


Man kan väl säga både ja och nej egentligen på frontspoilern.
Det är BBS så inte BMW orginal men den sitter monterad utan åverkan och många av dom fick det monterat som ny bil. Vet inte hur det är med denna faktiskt. Samma som satt på min ungdomsbil. På den hade jag även gummispoilern bak som kan ses på det mycket dåliga kortet ovan.

Haha, då tillhör din en av de ca 50% som kraschades, de flesta andra rostade ju upp.
Det är galna priser men dom blir troligen inte billigare. Sov dåligt dom första nätterna efter jag handlat denna.....


Hittade några gamla bilder. Jag tror inte min var en BBS, utan någon annan som jag inte klurat ut varumärket på. BBS:en vill jag minnas har fler "ribbor".




Bjuder på en bild på den efter olyckan. Ser inte så farligt ut men hela framvagnen var krokig. Hade jag haft en spåkula vid de tillfället så hade jag nog behållet den och lagat. Men där och då var det inte värt det.



Vingen och ett par reflexramper är det enda jag har kvar.
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889


Trådstartare
Pär Grip skrev:
mittmotor skrev:
Pär Grip skrev:
Ser ju fantastiskt fin ut. Även jag hade en 80:a, dock nästan 10 år senare än dig, köptest 1997 och kraschades tyvärr 1998.
Kollar ibland om det inte finns någon ny att få tag på, men med priserna som varit det senaste åren har jag inte slagit till. Men det kanske bara är att slå till och gråta senare

Är det en icke orginal "frontläpp" på den? Jag minns att min hade något likande.

Ska se om jag kan finns någon bild, min var lackerad i en rätt skrikig gul (Ford Lemon-någonting om jag minns rätt).


Man kan väl säga både ja och nej egentligen på frontspoilern.
Det är BBS så inte BMW orginal men den sitter monterad utan åverkan och många av dom fick det monterat som ny bil. Vet inte hur det är med denna faktiskt. Samma som satt på min ungdomsbil. På den hade jag även gummispoilern bak som kan ses på det mycket dåliga kortet ovan.

Haha, då tillhör din en av de ca 50% som kraschades, de flesta andra rostade ju upp.
Det är galna priser men dom blir troligen inte billigare. Sov dåligt dom första nätterna efter jag handlat denna.....


Hittade några gamla bilder. Jag tror inte min var en BBS, utan någon annan som jag inte klurat ut varumärket på. BBS:en vill jag minnas har fler "ribbor".


Bjuder på en bild på den efter olyckan. Ser inte så farligt ut men hela framvagnen var krokig. Hade jag haft en spåkula vid de tillfället så hade jag nog behållet den och lagat. Men där och då var det inte värt det.


Vingen och ett par reflexramper är det enda jag har kvar.


Å jäkla vilken färg!!
Nej, det är inte BBS. Om jag ska chansa på nått så säger jag Zender men det är en ren chansning.
Jepp, idag hade den lagats.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Johan Tryggvesson
Falkenberg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 354



mittmotor skrev:
Pär Grip skrev:
mittmotor skrev:
Pär Grip skrev:
Ser ju fantastiskt fin ut. Även jag hade en 80:a, dock nästan 10 år senare än dig, köptest 1997 och kraschades tyvärr 1998.
Kollar ibland om det inte finns någon ny att få tag på, men med priserna som varit det senaste åren har jag inte slagit till. Men det kanske bara är att slå till och gråta senare

Är det en icke orginal "frontläpp" på den? Jag minns att min hade något likande.

Ska se om jag kan finns någon bild, min var lackerad i en rätt skrikig gul (Ford Lemon-någonting om jag minns rätt).


Man kan väl säga både ja och nej egentligen på frontspoilern.
Det är BBS så inte BMW orginal men den sitter monterad utan åverkan och många av dom fick det monterat som ny bil. Vet inte hur det är med denna faktiskt. Samma som satt på min ungdomsbil. På den hade jag även gummispoilern bak som kan ses på det mycket dåliga kortet ovan.

Haha, då tillhör din en av de ca 50% som kraschades, de flesta andra rostade ju upp.
Det är galna priser men dom blir troligen inte billigare. Sov dåligt dom första nätterna efter jag handlat denna.....


Hittade några gamla bilder. Jag tror inte min var en BBS, utan någon annan som jag inte klurat ut varumärket på. BBS:en vill jag minnas har fler "ribbor".


Bjuder på en bild på den efter olyckan. Ser inte så farligt ut men hela framvagnen var krokig. Hade jag haft en spåkula vid de tillfället så hade jag nog behållet den och lagat. Men där och då var det inte värt det.


Vingen och ett par reflexramper är det enda jag har kvar.


Å jäkla vilken färg!!
Nej, det är inte BBS. Om jag ska chansa på nått så säger jag Zender men det är en ren chansning.
Jepp, idag hade den lagats.


Är det inte en Foha spoiler?

Underbara bilar! Vilket exemplar du hittat! Grattis!

Har en resedagrön 323 -79 som jag haft i snart 20 år, håller på att montera ihop den efter en hellackering då klarlacken började släppa

_________________
/ Johan Tryggvesson
BMWSC #338
BMW 321is -89, BMW 323i -79, Hyundai i30N -23, 325i -88, MV Agusta 800
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889


Trådstartare
Johan Tryggvesson skrev:


Å jäkla vilken färg!!
Nej, det är inte BBS. Om jag ska chansa på nått så säger jag Zender men det är en ren chansning.
Jepp, idag hade den lagats.


Är det inte en Foha spoiler?

Underbara bilar! Vilket exemplar du hittat! Grattis!

Har en resedagrön 323 -79 som jag haft i snart 20 år, håller på att montera ihop den efter en hellackering då klarlacken började släppa [/quote]

Skulle det säkert kunna vara, som sagt en chansning.

Tackar! thumbs up Ja, den är riktigt fin.

Trevligt, blir intressant att se när den är klar.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



En 323:a, jäkla stekare

Det var min drömbil i början på 80-talet, hade bara råd med en röd E21 318-77, givetvis utrustad med dubbla antenner och samma gummispoiler på bakluckan som din gamla på bilden. Kompisen hade startat en plastfabrik och gjorde kopior på BBS frontspoiler så en sådan hade jag också.

Anette var inte jätteförtjust i den bilen, vinteregenskaperna var ... underhållande...

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889


Trådstartare
Janne J skrev:
En 323:a, jäkla stekare

Det var min drömbil i början på 80-talet, hade bara råd med en röd E21 318-77, givetvis utrustad med dubbla antenner och samma gummispoiler på bakluckan som din gamla på bilden. Kompisen hade startat en plastfabrik och gjorde kopior på BBS frontspoiler så en sådan hade jag också.

Anette var inte jätteförtjust i den bilen, vinteregenskaperna var ... underhållande...


Haha, hade du känt mig då så kan jag säga att jag långt ifrån någon stekare! Eller ska jag säga tack?!
Men snabba (jo, på den tiden var dom det....) bilar har jag alltid gillat.
Hade en röd 320 -76 (ej i) i 4-5 månader innan 323:an.
Ja, alla tyckte inte som vi att vinteregenskaperna var underhållande.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Vilket fynd! thumbs up

Dessa bilar har åldrats otroligt väl tycker jag. Perfekt glassätarbil med sportiga ambitioner

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 453



Robban på jobbet skvallrade häromdagen, ryktet går fort bland oss frälsta

Kunde svurit att din gamla vart svart, men det är ju några år sedan.
Körde ju själv Vit BMX med röda hjul på den tiden.

Kommer ihåg att jag tyckte det vart fränt med avgasrör på båda sidor.
Min fars Delfin grå e30 323i hade ju bara på ena sidan.

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
micke80
Karlskrona
Här sen Jun 2005
Inlägg: 88



Pär Grip skrev:
Hittade några gamla bilder. Jag tror inte min var en BBS, utan någon annan som jag inte klurat ut varumärket på. BBS:en vill jag minnas har fler "ribbor".


Det där ser ut som en Kamei-front. Mycket vanligt tillbehör på både E21:or och Golf I:or när det begav sig. thumbs up

_________________
Mikael Färnström

BMW E24
BMW E28
BMW E39

BMW CS #3981
Citera
micke80
Karlskrona
Här sen Jun 2005
Inlägg: 88



mittmotor skrev:
1988 som 19-åring köpte jag en 323i 1980, var en grym bil då och hade mycket kul med den.
Har i olika omgångar och med olika intensitet letat efter en fräsch E21 323 de senaste 15-20-åren men inte lyckats. Som bekant så rostar dessa som galet och många av dom hamnade också i diket.
För några veckor sedan så dök det dock upp ett tillfälle jag bara inte kunde låta bli!
Löjliga pengar men jag tänkte lite som så att köper jag inte denna nu så blir det inte sen heller.
Faktiskt förvånad över hur vettig den är att köra och åka i, hade räknat med att det med dagens mått mätt skulle vara en riktig trähäst men som sagt, förvånande tyst och bekväm. Minnet att det var en grym bil -88 stämmer nog bra.
Om jag behåller får framtiden utvisa.
Lite om bilen:

-1980
-Sportpaket inkl 5-vx-låda (std from -81)
-6631 mil till dags dato
-3 brukar sedan ny
-Aldrig omlackerad
-Aldrig rostlagad
-Helt original med matching numbers. (ja, org sportpaket hjul samt fjädrar finns med)
-All dokumentation. Såld ny av Förenade Bil Malmö


Grattis till en otroligt fin bil!

_________________
Mikael Färnström

BMW E24
BMW E28
BMW E39

BMW CS #3981
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



mittmotor skrev:
Wow! Drömbil!!

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



Pär Grip skrev:
Köpt i trakterna av Kristianstad? Mycket lik en gammal klasskompis bil.

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Andra projekttrådar
BMW 323i 1980 Walking down memory lane, Till Salu.
1, 2, 3, 4, 5   >>
16 besök senaste veckan (9283 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande