Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
LND fälgar på bana?
285 besök totalt
Thor
Sundsvall
Här sen Feb 2004
Inlägg: 65


Trådstartare
Köpte en M4:a och på den sitter det LND R11 Forged fälgar, någon som vet något om dessa? Törs man prova dom på bana eller kommer dom braka ihop direkt? Har sökt men hittar inga recensioner alls på dessa fälgar gällande kvalitet och hållbarhet, hittar knappt någon info alls.

_________________
/Torbjörn Lundkvist

BMW M4 -14
Porsche 911 C4 -99
Mini Cooper S Kelleners Sport -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Här finns lite info:

https://www.oclbrorssons.se/alufalg/lnd-falgar/r11-forged/

Jag tror inte OCL skulle importera den om det var en riktigt riktigt kass fälg?

_________________
Magnus Thomé
Citera
TobiasLehtinen
Umeå
Här sen Aug 2021
Inlägg: 18



Hey! Om du ska köra på Mittsverigebanan så funkar de nog hur bra som helst så länge du inte jagar tid och ska upp på curbsen då flera av curbsen på Mittsverige är rätt elaka om man klipper de aggressivt. De flesta fälgar pallar så länge man skippar curbs och andra dåliga partier på banan ✌️

_________________
Tobias Lehtinen
Citera
Thor
Sundsvall
Här sen Feb 2004
Inlägg: 65


Trådstartare
Magnus: Tack, hittade ett dokument där med lite info på, verkar som man kanske törs testa dessa om man tar det lite lugnt.

Tobias: Jo det blir nog mest på Mittsverigebanan och det är just curbsen jag är mest rädd för, inte för att jag skall pressa och jaga tider kanske, men lätt hänt ändå att man genar lite

Får ta det lugnt i början medans man lär känna bilen helt enkelt, men kommer nog hålla ögonen öppna efter något mer lämpligt i däck och fälgväg så man kan känna sig trygg.

_________________
/Torbjörn Lundkvist

BMW M4 -14
Porsche 911 C4 -99
Mini Cooper S Kelleners Sport -05
Citera
Skruva banåkabil
LND fälgar på bana?
285 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande