Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 60 besök senaste veckan (13386 totalt) |
Nu har jag ju lagt allt på hyllan och förstår att ni vet vad ni pratar om. Men vill bara fråga - när jag stängde av min traction control fullt genom att hålla längre på knappen så var det aldrig några ingrepp som jag blev medveten om? Steg #3 i film https://www.youtube.com/watch?v=k3mK Jag trodde det var helt avstängt och kände aldrig någon hjälp från bilen, inte ens jag när jag tappade kontrollen, vilket hände några gånger.. PeO. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj |
||
Halloj.
Trodde precis samma, att den var helt av om man höll in knappen länge. Men för både mig och Chrille (C6 Z06) så vid extrema sladdar så hoppar någon slags antisladd in och försöka reda ut saker. Resultatet är oftast att man åker baklänges ut i spenaten. Vi tror båda att det har något med rattutslagsgivaren att göra, jag har kopplat bort den men har inte haft tid att prova på bana. Corvetterna har så fruktansvärt mycket el och databoxar ihopkopplade och få vet vad alla gör. Inklusive mig själv. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 60 besök senaste veckan (13386 totalt) |