Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Sökes: Erfarenheter av 308gti!
298 besök totalt
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 255


Trådstartare
Halloj!

Någon som har erfarenheter av denna kärra, senaste modellen i serien är det som gäller.

Har fastnat på modellen då den ser ut att vara ett riktigt bra paket i sin ursprungsform, bra stora bromsar samt en förhållandevis bra vikt/effekt ratio tack vare den låga vikten. Efter timmar på youtube tycker jag mig även konstatera att originalchassit i alla fall kan hänga med en stund innan det kliar i fingrarna!

Någon?

_________________
Martin Nymberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

206an finns det många som har massa banerfarenhet med men det hjälper ju inte dig alls. Sorry.

Ingen som har lite koll på 308an?

_________________
Magnus Thomé
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2796



Problemet är väl motorn. Samma gamla visa, 1.6 THP har en cykelkedja till kamkedja som inte är något vidare, och den dricker friskt med olja. Synd, för resten av bilen är faktiskt bra.

Jag hade övervägt en med maskinskadeförsäkring (Peugeot Försäkring ger 12 000, eller om det rentav var 15 000 mil över åtta år.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 255


Trådstartare
Har faktiskt en väldig tur att ha en "kontakt" som jobbar med garantiärende inom KW.Bruun. Inga större problem skall där vara, får jag till mig. Men motortypen är väl representerad i andra bilar med betydligt större volym i Sverige och således ses kanske problematiken tydligare där?

_________________
Martin Nymberg
Citera
Allmänt banåkaforum
Sökes: Erfarenheter av 308gti!
298 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande