Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 159 besök senaste veckan (7637 totalt) |
Äntligen lite garagetid. Folkölen knäpptes, verktygen togs fram och bilen fick lite kärlek.
Godkänt bälte, monterat enligt reglerna. Och rattstångsförlängare, så att körpositionen passar mig bättre. ![]() Stolsinfästning också enligt reglerna, med 5 mm tjocka 6x7 cm aluminiumplattor ovan och under golv. ![]() Åsså riktigt FIA-godkänt regnbakljus, inkopplat med kablage för dimbakljus (slås av om man stänger av tändningen). ![]() ![]() ![]() Kanske inte världens snyggaste placering av reläet. Varsågod Figgz, banna mig. ![]() Återstår lite funderingar kring hur och var transpondern bäst placeras och kopplas in. ![]() Och borde jag skaffa ett annat luftfilter? Vad säger SPVM om jag gör hål i huven för ett luftfilter som sticker ut lite för att suga kall och god luft? ![]() |
||||||
Tändningslåset bytte jag tidigare i veckan, men det har jag ingen bättre bild på än den här.
![]() |
||||||
Inser nu när jag släppt ned bilen på marken och provat ut körställningen att ratten skymmer sikten framåt. Det är dumt.
![]() Så jag funderar på något sådant här alternativ. Synpunkter? ![]() |
||||||
|
||||||
Jag läser "obruten rattkrans" som att den inte får se ut som att man har "kapat i en vanlig ratt". Den där är enligt mig obruten, men däremot har den inte kontinuerligt konvex profil. Bruten rattkrans skulle jag läsa som nedanstående variant: ![]() Hur tolkar SPVM den regeltexten? _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||
Hur långt ner sitter du egentligen? ![]() Vi är väl inte jättelångt ifrån varandra längdmässigt, botten på min stol är 2-3 cm över golvet (det sänkta) och jag har aeroscreen men jag ser ändå bra över den. Det är bara vissa skarpa krön som blir lite "spännande" (i Skogs ekeby tex) _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Hm, det där med öppen rattkrans finns ju även i vägtrafikförordningen om jag inte minns fel, men jag gör samma tolkning som Himlar här. Men det kanske är fel.
Du är ju lång och ståtlig, jag är en liten plutt som inte ens når upp till svensk medellängd. Och så sitter ratten rätt högt upp (lite mer nu med rattstångsförlängare) och stolen är både låg och lutad så att man hamnar långt ned med huvudet. |
||||||
Mindre diameter på ratten? Ser ju ut som det finns luft till displayen? _________________ Benjamin E Utan bil ett tag framöver |
||||||
Jag kör med en ratt från RMD som är 285mm har jag för mig. För mig är det mina fläskiga ben som ska få plats som är anledningen. Det har funkat väldigt bra
Jag har en sån här https://www.ebay.co.uk/itm/331478750 Dock finns dom säkert att hitta utanfån UK så man slipper tull och krångel _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||||
Det låter ju mer som att du ska sänka rattstången så du får ratten på lägre höjd som start _________________ Roland Johansson |
||||||
325x290 mm till bra pris.
https://www.temu.com/se/goods-detail _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||
|
||||||
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Tänkte att det var en smart idé, och att det var störigt och bra så att någon säkert blev sur. Sånt gillar jag.
Men när jag gör så här inser jag direkt att det var en dum idé. Åtminstone med en treekrad ratt. ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 159 besök senaste veckan (7637 totalt) |