Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÅLD: Legends 1250 Ford 34 sedan 95000:-
806 besök totalt
Pipsovich
Sundsvall
Här sen Sep 2018
Inlägg: 83


Trådstartare
SÅLD !
Legends 1250 -2016, Big Boy. Mycket rolig racebil för pengarna.
Motor 1250 av speedmoto, från 2021. Gått 1 racehelg och nån träning / trackday / bana . Mycket bra motor. Kvitto finns.

2021 byttes bromsar (wilwood/carbotech), styrväxel, oljekylare.
2022 har jag uppgraderat med lagrad förlängd växelspak och länkage, förstärkt bakaxelfäste, ny kardanaxel specialbalanserad, nya lager i diffen, monterat kardanskydd, diod-shiftlights, ny ratt, ny setrab extra oljekylare, oljetempmätare, några nya uniballs och lackat om karossen, ny framruta. Plus vanlig service med oljor och bromsvätska.

Vagnbok, regnljus, förstärkt ram vid bakaxelfästet, extra fjädrar medföljer i annan hårdhet, nån extra stötdämpare samt lite smågrejer följer med.

En extra motor som tvåan hoppar ur på medföljer, även en bra växellåda medföljer till den. Efter byte av lådan blir det en perfekt reservmotor .

Det finns en för ändamålet utmärkt vagn med kåpa. Totalvikt på den är 1450 kg. Perfekt för en legends-bil. Paketpris om man köper den och bilen tillsammans, annars 20000:-

Jag kan tänka mig att byta in en stor biltrailer gärna med kåpa eller däckställ, alternativt en simpel trackday-bil för lek på mittsverigebanan.

Pris: 95000:-
070-6881785







_________________
Peter Mullaart

Mini X16XE -78
Saab 93 -59
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÅLD: Legends 1250 Ford 34 sedan 95000:-
806 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande