Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW M3 E46 2004 SÅLD!
2 besök senaste veckan (1541 totalt)
Joto
Sthlm
Här sen Jan 2016
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Säljer en M3 E46 modellår 2004 svensksåld som gått ca 12500 mil.

CSL grå med mkt utrustning och lagom banpreppad enligt mig.

Alla bussningar bytta till Millway förutom diffen där det sitter powerflex svarta.

Förstärkt i bakvagnen med plattor från Redish.

Alla bultar som bör bytas i bakvagn bytta vid renovering, samt ny hardyskiva.

Sitter nu ett öhlins road and track på bilen med millway topplattor. Original sachs finns kvar samt sänkfjädrar från HR om så önskas.

Krängningshämmare från HR, monterat i fronten nu men original i bakänden, tycker den är snällare så men både original som HR kittet är naturligtvis komplett och medföljer.

CSL skivor fram med okadapter från BMW, pagid RS29 belägg fram och bak. Bromskylning från fronten till stos på bromssköld med 2,5" slang. Stålomspunna bromsslangar.

Nya ställbara camberstag och topplagringar.

MK motorsport kolfiberinsug som tar in luften vid dimljuset höger fram. original luftbox, dimljus, hållare och insug finns kvar. Supersprint avgasburk. Detta ger en kombination som låter fantastiskt och ger några hästar extra. Original avgas medföljer.

Nu sitter ABS 18" fälgar mede distanser monterat med Federal RSR 265/35 runt om i bra skick. Äkta 19" CSL fälgar medföljer också, stämplades BMW och BBS. Lite kantskrap på ngn fälg, gamla med ok framdäck men bakdäcken sjunger på sista versen.

I stort en fin bil som gått som en klocka för mig de ca 6 år jag ägt den, min andra M3 E46 i livet och vilka härliga bilar det är.
Bilen är in fint skick in och utvändigt, alltid vinterförvarad i min ägo. Mkt delar och smågrejer medföljer för den som vill. Bara tuta och köra som det är, bygga bur och sätta in sitta stilla-stol om banan lockar mer, eller återbygg till rent originalskick, denna bil har möjligheten till allt detta.

Olja, bromsvätska glykol bytta midsommarveckan, alltid 2 oljebyten / år i min ägo. Oavsett hur lite den körts. Bilen har en fin historik och går att följa genom åren på nätet från tidigare ägare. Bilen finns nu i Stockholm.

Pris - 329000kr

MVH Johan















_________________
Johan Törnblom
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW M3 E46 2004 SÅLD!
2 besök senaste veckan (1541 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande