Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S1 -99 - Someone put Baby in a corner...
<<   1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17   >>
51 besök senaste veckan (34088 totalt)
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



Kul att läsa och tack för din sammanfattning.
Jag tittade ju på den här på blocket men den kändes lite klen helt enkelt.
Fel av mig kanske!

Grattis!

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Härlig rapport! Mycket kul att läsa thumbs up

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489


Trådstartare


Nämen! Vad är det som lurar i bakgrunden idag?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



AVIS! Här jobbar man i sitt anletes fotsvett...

Allarängen ser jag - trevlig väg! Blev det stopp i Fixhult också?

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Vi har ganska länge pratat om att ta en Kultur med bilbyte, idag blev det äntligen av. Vädret var tveksamt men på något magiskt sätt lyckades vi parera regnskurarna hela tiden.
Vi träffades strax utanför Landvetter för färd nedåt Eskilsby och vidare mot Ubbhult.
Lite genomgång innan avfärd:


Figgz Elise är högerstyrd och jag är inte alls van vid detta så det var med stor respekt jag satte mig bakom ratten:



Första kilometerns körning var utmanande, vänsterhanden är verkligen inte van vid att hantera en växelspak..
Att sitta och köra på höger sida gick däremot ganska fort att vänja sig vid. Efter någon mil gjorde vi ett litet stopp för att prata om den första körningen, något som vi gjorde flera gånger under den 6-7 mil långa utflykten, det är rätt tydligt att vi har en samsyn på vad som är en rolig bil med stora doser körglädje.

Elisen är en välbalanserad bil, inte bara väghållningsmässigt utan som helhet, vikt, karaktär på motorn, hjul, styrning och avstämning på fjädring är balanserat på ett sådant sätt att riktig körglädje infinner sig när man kommit förbi den där första lite ovana känslan.
Ju mer vi körde ju mer växte den på mig, detta är en riktigt rolig bil!

Till slut var kaffetörsten påtaglig så vi stannade vid Källarbacken.



Instrumentbräden på Mussen är på samma höjd som taket på Lotusen


Stundtals hade jag svårt att hänga med Figgz i Mussen, behöver nog mer Lotusträning

Tack för en grymt trevlig utflykt

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Figgz skrev:


Nämen! Vad är det som lurar i bakgrunden idag?
Allarängens Snickeri vettja

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Såhär ett dygn senare har intrycken mognat lite mer, baserat på 6-7 mil aktiv körning så känns Elisen så här:

Körställning:
Jag är 178 och väger ca 75 kg och jag skulle vilja påstå att det är rätt idealiskt i en Elise, skulle jag köra längre sträckor hade jag velat ha en mjukare dyna i stolen ( magert sittfläsk, ja, jag vet.. ).
Pedalerna är rätt tighta men passar bra för mina 42:or, en smalare sko är att föredra.
Växellänkaget är lite oprecist och jag kom på mig med att sitta och titta på den fejkade lägesgaten, kan jag bara öva upp vänsterhanden och sluta titta på spaken så kommer det att bli mycket bättre.

Styrning:
Smidig från stillastående och underbar i fart, direkt med få rattvarv kombinerat med smala framdäck = mycket bra. Tyckte jag kände lite bumpsteer på vissa vägpartier, något som Figgz redan hade noterat visade det sig.

Motorkaraktär:
1,8 liter 120 hästar räcker utmärkt till den här typen av körning, jag förvånades över att det fanns så mycket vrid på låga varv, bilens låga vikt gör att motorn inte känns kraftlös eller plågad. Kan förstå att Mantorp/Anderstorp/Autobahn ställer andra krav men i den här miljön passar den mycket bra.

Resten:
Jag utmanade inte men ändå är det tydligt att Elisen har en hög nivå när det gäller grepp. Efter en stund kände jag att körtekniken från min 911:a passar bra även här, en lätt inbromsning inför kurvorna och jämn progressiv gas genom kurvan ger ett bra flow i körningen och den där goa känslan av att vara ett med mekaniken.

Än en gång tack Figgz, detta var kul

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489


Trådstartare

Tack själv Janne, både för en riktigt rolig förmiddag och för en härlig analys av bilen! Måste göras om!




Lotus, Miata, Måsvinge, Skoda Fabia, Opel KAdett, Mustang, Corvette, Ferrari. Snacka om skön variation!

SVKG Sprintrace #4
Äntligen dags efter 2 månaders sommaruppehåll - Sprintrace #4!

Kopierar vad jag skrev i eftersnackstråden då det passar lika bra här om vad som är det härliga och underbara med dessa Sprintkörningar
Det brukar alltid vara stor spridning på bilar, men gårdagen var nog ett rekord med allt från Volvo 745, Skoda Fabia, via Mazda Miata och andra roliga sportiga bilar till rena uddafåglar som Ferrari, AC Cobra, Ford GT40 till Mercedes 300SL.
Och det bästa av allt? Att alla bilar pressades till gränsen! Att se bilar gasa på är vanligt, men när man ser både en Ferrari få parera ställ och Peter köra Måsvingen med rejäl motstyrning för att häva sladd på sladd kan man inte annat än att bli lycklig hela vägen in i själen.

Så med denna härliga blandning bilar och fantastiska stämning så var det även dags för mig att ha premiär med Elisen, men konstigt nog premiär i 'Roadsport A' med en 'Roadsport C' bil Varför det? Måste väl vara rätt onödigt? Jodå, om det inte vore för att jag ändå vill försöka säkra en bra topplacering även i årets Sprintcup efter att ha börjat säsongen med 3 vinster i min förra Westfield

Dock så måste jag säga att de övriga deltagarna har inte legat på latsidan, både Samson med sin Aston Martin, Christian med sin turbo-Estfield men ännu mer Daniel Strigård med sin Caterham CSR200 och Micke Nordin med Tiger B6 sjuan har ökat tempot! Både Micke och Daniel hade fått till 57-58 tider när det var dags för mig att åka ut med den lilla klena Lotusen, fördel däremot är att jag (samt Daniel) kör på gatdäck och har inte 1 sekunds tidstillägg för rdäck.
Första stinten ut med ny bil, bara ge järnet! Gav verkligen full gas och tog konrakan bort på 3an och blev direkt förvånad - Det är bara att peka med ratten, styra in och repetera. Odramatiskt, men ändå levande. Varvtalsmatchar ner till 2an med en lätt dutt på bromsen inför att konorna svänger 45 grader och avståndet minskar, bilen förblir stadig (alltså kör jag lite för långsamt) och jag går vidare mot vändningen. Väl vid den får jag något litet släpp och kast vid utgången men ändå tydligt och odramatiskt när baken kommer, bara att parera och köra vidare!
Fortsätter gasa på, lite lugnt in mot den "djupa" konen i början som står med stor offset för att inte göra en mittmotorpiruett innan det är fullgas bort mot sista 180 konen. Utan att ha en aning om vad som är bäst med en Elise där så satsar jag på hård inbromsning, nedväxling från 3an till 2an samt ett litet ryck i handbromsen för att rotera bilen när jag börjar svänga runt - och det går! Bilen går på lätt ställ med stundtals spinnande hjul i vändningen och bilen går i mål på (för mig) imponerande 59:20! Med en C bil på gatdäck

Galet roligt och underhållande, inte så yxigt och effektstint som med sjua, däremot med bättre chassie och tydlighet i instyrning och mellan konerna men ändå att den lever och kommer med baken om man vill (släpper gasen) eller gör något smådumt

Försökte igen med Stint #2 på liknande sätt vilket gick bra fram till sista konen innan "djupa dyket" då bilen blev stursk, bred och klev över en kon. Ridå - 3s tillägg! Utöver det så välkomnades jag tillbaka till tidtagningen av välförtjänt och vänskapligt hån om att köra på koner, för det är väl onödigt
Nåja, det får jag allt ta - bara försöka igen med Stint #3. Liknande #1 fast med lite mer marginal till konerna efter fadäsen i andra stinten så kör jag med lite extra marginal och kommer in på 59:47 om jag minns rätt! Så snitt på en halvlåg 59 tid är inte fel, vilket om jag såg rätt i listan borde räcka till en 3e-plats i Roadsport A (samt totalen för dagen) med en Elise på 120hk och gatdäck. Dessa små bilar är fantastiska bilar att svänga med

Fortsättningen av dagen körde jag mest andras bilar för att visa spårval, eller hade med passagerare i Lotusen, så det blev inga förbättringar då.
Sedan passade jag även på att låna ut bilen till flera glada människor som ville prova en lätt och svängvänlig bil i konbanan, titta så glad man blir när man får låna en Lotus



Calle kör högerstyrd Lotus - första dagen i konbana med!


Per testkör även han Lotus med växelspak på "fel sida" som kontrast till sin snabba Porsche Boxster S med PDK

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Kul rapport Fredrik.

Det jag är glad för är att du verkar vara så nöjd med bilen. Den är helt fantastisk att titta på för oss som åskådare också!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Grymt bra kört!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Tack för rolig läsning Fredrik! Faller in i hyllningskören jag med - imponerande körning! Men jag är inte förvånad...


thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up till bilen och chauffören!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489


Trådstartare


Lite kontroll, mysmek och extra luftning genomförd inför resa till Knutstorp imorgon, SVKG kör på Knutstorp på måndag

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489


Trådstartare
Först:
En stilstudiebild från senaste Sprint #4 på Vårgårda tagen av Rob Castro:

Lilla bilen och långa farbrorn


Knutstorp! Äntligen!

Nu var det äntligen dags för årets andra SVKG-träff på Knutstorp, som alltid precis efter semestern är över.
Vi började som vanligt med en sportbilskaravan, här är några av bilarna som rullade gemensamt

Även Anders J med sin Miata var med och Klingan hängde på med FyFabian. Det är extra coolt med en burförsedd Fabia bland alla andra sportbilar


Väl på plats så var det som vanligt gemensam grillning som klubben bjuder på, blev som vanligt ett härligt gäng som snackade, skojade och tog en härlig trackwalk - som däremot fick nytt rekord i tempo på start och målrakan då regnet kom






Uppställningen i depån bjöd som vanligt på variation, men idag kändes Lotus vanligare än vanligt!
På bilden finns det 2 bilar med keramiska bromsar och en av dessa har även kompressor. Kan ni gissa vilken?


Min roll idag var inte primärt funktionär i huvudposteringen utan istället fanns det ett ovanligt stort intresse för medåkning, coachning och spårvalstips - så jag var inte sen på att ställa upp!
Redan efter några timmar hade jag åkt med och/eller kört lite drygt 7-8 bilar och fler skulle det bli under dagen! Allt från Mini Cooper S och Mazda Miata, via Porsche Cayman GTS till Lotus Elise S1 med kompressor och keramiska bromsar (japp - ni läste rätt!) hade jag kört och åkt för att guida. Roligt när så många visar intresse för att finslipa sin körning!




Utöver att köra Al's fantastiska Lotus så måste jag säga att det erbjudande jag fick av P-G gick inte av för hackor, att prova hans fina Porsche 997 GTS. Inte nog med det, han ville själv se bilen utifrån hur den rörde sig! En sådan möjlighet tar jag ödmjukt, undrar om det verkligen är det som önskas? Jadå, ok, då tar jag mig respektfullt an möjligheten!
Utan att avslöja allt P-G har gjort på bilen så kan jag bara säga att den känns inte alls som den 997 GTS som jag fick prova på samma bana förra året, vinterns modifieringar har trollat bort flera hundra kilo i känsla och plötsligt känns det som en biffigare Lotus - Lika lättplacerad, men med mer kraft och bromsar vid varje kurva. Imponerande P-G, vilken bil du byggt! Och stort tack för förtroendet!

Även jag tog chansen att testa Lotusen på Knutstorp för första gången, lagom värme och greppvänliga gatdäck (rdäcken lät jag vara kvar hemma) var dagens receopt och flera roliga pass avverkades. Extra kul när jag fick jaga Claes Haglund och Anders Svensson i varsin Miata med rdäck. De två altid lika glada herrarna (som även hade hjälpt till att ställa ut turn-in och apexkoner på morgonen) håller ett högt och snyggt tempo på banan. Roligt att haka på!

Passade på att njuta av körningen utan att logga större delen av dagen, Anders och Claes loggade 1:09-1:10 när vi körde och när jag var ute och harvade själv lite senare tror jag att 1:11.10 var det loggen sa som bäst. Men det går att slipa en del på, både med och utan rdäck.

Oavsett vilken så fortsätter bilen bara att leverera och jag fick glädjen att köra sportbil både till och från träffen, inte bara traila!

Väl hemma så passade jag på till och från under veckan efter att gå genom bilen, lufta lite bromsar efter körningen men även passa på att börja grovrengöra bilen inför kommande vintermek. Aldrig kul att skruva smutsiga saker, har man en bil gjord av plast och aluminium så ska det verkligen synas att det är dessa material - fram med rengöringsmedel!


Kladdigt och smutsigt efter olika medel och pensel


Voila, mycket renare och trevligare inför vintern.





En annan liten utflykt gjordes också denna resa för att träffa en annan glad rejsa-ian, men mer om det en annan gång ;-)

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Man vill ju bara göra om alltsammans, igen och igen...

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Kul rapporter! Underbart att bilen fungerar så bra

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
lahi
Utanför Laholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 259



Figgz skrev:

Väl hemma så passade jag på till och från under veckan efter att gå genom bilen, lufta lite bromsar efter körningen men även passa på att börja grovrengöra bilen inför kommande vintermek. Aldrig kul att skruva smutsiga saker, har man en bil gjord av plast och aluminium så ska det verkligen synas att det är dessa material - fram med rengöringsmedel!


Vad körde du med för rengöringsmedel där? Min Elise är enormt skitig i hjulhusen och på en del andra ställen på chassit också. Behöver något som tar den där geggan...

_________________
Lars Dahlstedt


Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor
Lotus Elite 503 -75
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
och lite annat
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489


Trådstartare
Janne J skrev:
Man vill ju bara göra om alltsammans, igen och igen...


Känslan när jag såg din rapport med bilder från boendet var "är detta ens möjligt i Sverige? Sen en underbar dag racerbana på det. Hur gör vi det här oftare?"

dvorak skrev:
Kul rapporter! Underbart att bilen fungerar så bra


thumbs up
Nästan så vi måste ta Höstrusket Peter bara så att du kan köra min bil ett pass eller två med!

lahi skrev:
Figgz skrev:

Väl hemma så passade jag på till och från under veckan efter att gå genom bilen, lufta lite bromsar efter körningen men även passa på att börja grovrengöra bilen inför kommande vintermek. Aldrig kul att skruva smutsiga saker, har man en bil gjord av plast och aluminium så ska det verkligen synas att det är dessa material - fram med rengöringsmedel!


Vad körde du med för rengöringsmedel där? Min Elise är enormt skitig i hjulhusen och på en del andra ställen på chassit också. Behöver något som tar den där geggan...


Det plockar på mycket smuts med åren och olika varianter, så jag körde hela repertoaren! Kallavfettning, fälgrengöring (för att få bort framförallt alla spår av bromsbelägg) men sen även rikligt med alkalisk avfettning när de andra två verkat ett tag. Sedan pensla med borste i omgångar per medel.
Sedan bara spola av med högtryck och några dusch med wet coat sprayvax för att ändå hålla det lite fint ett tag framöver.

Då jag ska riva ner bilen lite här och där i vinter så är det skönt att göra en storstädning innan man börjar riva

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
lahi
Utanför Laholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 259



Figgz skrev:


Det plockar på mycket smuts med åren och olika varianter, så jag körde hela repertoaren! Kallavfettning, fälgrengöring (för att få bort framförallt alla spår av bromsbelägg) men sen även rikligt med alkalisk avfettning när de andra två verkat ett tag. Sedan pensla med borste i omgångar per medel.
Sedan bara spola av med högtryck och några dusch med wet coat sprayvax för att ändå hålla det lite fint ett tag framöver.

Då jag ska riva ner bilen lite här och där i vinter så är det skönt att göra en storstädning innan man börjar riva


Ojdå, så seriöst! Jag kör hellre än tvättar men det börjar bli dags nu
Tack för tips! Tänkte riva ner min igen denna vintern och snygga till lite. Rengöra men också städa upp lite i motorrummet med alla sladdar och slangar och grejor som tillkommit med åren

_________________
Lars Dahlstedt


Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor
Lotus Elite 503 -75
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
och lite annat
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489


Trådstartare
Ojdå, här ligger jag efter!


Sprintfinal!
Egentligen skulle jag inte varit med på Sprintfinalen, men då det blev lite oplanerade ändringar i kalendern så kunde jag plötsligt det! Bara att lasa in hjälmen i bilen igen och åka


Konor ställs både rakt och snett, men planerat.

Likt förra året så är Sprintfinalen en heldagsaktivitet för att både möjliggöra en längre bana med mer körtid men även för att hinna köra finalerna i Polestar Trophy, vilket är en tävling-i-tävlingen där vinnarna i klass A, B och C tävlar i samma bil (för förarna okänd bil).
För min del så var klassegern i A klar iom 3 vinster med sjuan och en 3eplats i förra sprinten, men skam den som ger sig för det och inte försöker - så jag körde vad jag kunde!
Safe:ade för att inte kliva över några konor och efter en väldigt jämn kamp med Samson så blev jag till slut 3a även denna dag efter Strigård och Micke med sina sjuor.
Samson däremot med sin fina Aston MArtin var bara 1 hundradel efter mig i Lotusen
Såna här körningar är så underbara! Det roliga är verkligen inte att vinna, utan att få kämpa så att man nästan står upp i bilen och kör för att knipa den där sista hundradelen
Mellan Daniel Strigård och Micke skiljde det enbart 4 hundradelar, så även där var det strid på kniven.
Tur att tidtagningen även räknar tusendelar så vi vet att det inte är avundningsfel


Nästa år ska bilen gå i C är tanken (om jag inte byter kammar) och även där kommer jag få kämpa hårt! Räknar jag inte med rdäckstillägget för de som körde det i C så hade jag vunnit med 1 hundradel även där (Fast egentligen 1.01 sekunder då, men det räknar vi inte nu )



Höstrusket

Efter sprinten så hade jag ingen mer planerad körning, men även här efter en uppdatering av kalendrar så fanns plötsligt möjligheten, Falkenberg en solig Septemberdag!
Efter att ha sett glada vänner visa bilder på att de lagt om till rdäck på sina bilar så slog mig tanken "men jag har ju också en uppsättning rdäck på loftet, lika bra att testa dem så de inte bara ligger och blir gamla och hårda".


Sagt och gjort, nyskodd med Kumho V70A. 205 fram och 245 bak. För 120 vilda hästar



Körningen flöt fantastiskt bra hela kvällen, pass för pass blev jag mer och mer bekväm i att våga stå på och njuta av chassiebalansen tillsammans med rdäcken. Bilen var självklart inte lika livlig och lekfull som vanligt, men däremot desto snabbare!
Jag brukar inte vara van vid att hålla ett tempo i "Snabba gruppen" som gör att jag bara blir omkörd av några enstaka bilar, detta ledde till en av de roligaste körningarna i år!
Flera pass så kunde jag njuta av att få köra med personer jag känner körmässigt väl, låta släppa förbi och bli förbisläppt under fullfart med side-by-side körningar i flera sköna kurvpartier bara för att man vet var man har den andra är en härlig känsla på banan!

Under näst sista passet hade jag och Christian med sin E30 332is sett varandra lite på banan och bestämt att "sista passet ska vi köra efter varandra, jaga spårvalstips och varandra, byta plats och göra samma sak igen".
Detta gjorde vi sedan under 20 minuter i fulltempo, även påhakade av Daniel Strigård med sin Caterham CSR som även han ville göra samma sak.
Detta var nog det enskilt roligaste passet i år, tre så olika bilar med så likt tempo.
Här nedan är en film från Daniels bil under en del av passet




Efteråt när solen försvann och kvällen började lägga sig kunde jag summera 2022 års säsong på banorna som över - och vilken säsong det blev, med bägge bilarna jag hade under året. Både Westfielden och Lotusen.




Hur gick körningen?
Jodå för mig ett nytt personbästa på 51:82!
Med ett virtual best på 51:79 så känner jag mig för stunden extra nöjd med att ha satt körningen bra





Lite loggar och analys

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Kul att ses igår och köra lite

//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Lotus är en perfekt bil för att lära sig att ta med sig fart in igenom kurvorna. :

Stötdämarna du har är en riktigt bra uppgradering. Akilleshälen är drivlinan och framförallt kylningen av motorn som jag kämpade med på min S2:a. Lite så att jag saknar den ibland när man läser det här. Riktigt roliga bilar!

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S1 -99 - Someone put Baby in a corner...
<<   1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17   >>
51 besök senaste veckan (34088 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande