Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Fräsa/slipa på bromsok | << 1, 2 2 besök senaste veckan (1031 totalt) |
|
||||
När jag satte på stoptech ok och 332 mm skivor fram på min förra bil, så gick oken i 17 tums original fälg. Men det gick att lösa med 20 mm spacer/sida, då fälgens form/tjocklek på insidan var olika i inner och ytterkant. Har din fälg samma innerdiameter på hela bredden?
_________________ Johan B |
||||
Nej, tyvärr inte, det konar ju längre in man kommer tyvärr. Tittade precis på deras ok, dom ser Mer slimmade ut i ändarna. Jag kommer i det längsta att försöka utan spacers, nu i början har jag viss möjlighet att få till styrradie och ET och annat kul(har gjort egna nav fram). mvh Christian _________________ Christian Möller |
||||
Det är ju där du har hållfastheten och säkerhetsmarginalen i oken. Sannolikt går det att slipa bort en del av detta, utan att det direkt spricker eller exploderar. Men stor chans att det blir mer vibrationer när du använder bromsarna och det i längden käkar skivor, belägg, hjullager och ok. _________________ Roland Johansson |
||||
Porsche är väl kända för att ha bland de bästa standardbilsbromsarna som är dimensionerade att klara NS utan att svimma. Rejält med gods som absorberar värme och ger vridstyvhet. Varför går du inte upp till tillräckligt stor fälgdiam? Tror att Magnus T är inne på rätt spår, klacken ska skydda hydraulikröret mekaniskt.
_________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||
Skruva banåkabil Fräsa/slipa på bromsok | << 1, 2 2 besök senaste veckan (1031 totalt) |