Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
Manta b GSI -85 rullande renovering
<<   1, 2
20 besök senaste veckan (4922 totalt)
nygge
Lima
Här sen Dec 2004
Inlägg: 87


Trådstartare
Hejsan, då kör vi en lite udate, blev så sugen på att meka så jag började med balkbytet på passagerarsidan, enklast är att byta hela då den finns som ekonomiplåt, , men då bränsleleningarna sitter i närheten måste dom bort , å dom var rostiga så då blev det nya, renoverade även upphängningen till soppapump , då man ändå höll på , sen var det ju även en mistänkt fusklagning på tröskeln bak , så nu är även den fixad,




ser väl inte så illa ut men var dåligt lagad innan och är dubbelplåt, så var väldigt tunn på vissa ställen, även den inre tjocka plåten var sönderostad.












hittade lite mer i hjulhuset, sen var det att måla allt med epoxyprimer och kitta allt och på med carosol medel , och lacka hela tröskeln




















sen renovering av soppapumps hållare nya slangar och bränslerör












sen har jag bytt dom inre lampona igen , då jag fick tag på likadana som dom yttre




även monterat nya däck på fälgarna jag fick tag på i höst, skall bara laga en kjol i glasfiber och lacka den sen blir det tvätt och polering , sen är den klar för sommaren

_________________
Erik Nygårds
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 463



Dubbelplåt en av rostlagarnas värsta fiende, bra kämpat !

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1863



Jäklar vilket fint jobb. Kul att se en sådan klenod bevaras. Får en att sakna sin gamla Ascona b lite mer

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
nygge
Lima
Här sen Dec 2004
Inlägg: 87


Trådstartare
Hesan! nu har man fixat lite igen , me det var ett tag sedan det gjordes.

sidokjolen har varit sprucken och haft lite konstig form. så tänkte laga den men,, men dom hade limmat fast den ett helvete att få av den , och den var så dålig, av på 5 ställen och lagad med sådan väv man har på väggarna.

så letade upp en beg , var bättre men krävde mycket plastande , men blev bra och spacklad och slipgrundad och lackad med 2k sprayprodukter från tipro , blev väldigt bra , monterade även blindnitmuttrar i tröskeln så den blir enkel att motera istället för orginal dåliga lösning , med platpluttar och är även jättedyra idag

har knappt kört något i sommar då det varit så tråkigt väder , hoppas på bättre snart

nästa jobb blir nog frambromsarna alla delar finns hemma












_________________
Erik Nygårds
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1759



snabb liten fråga.
Vilken diam är det på lyktinsatserna till Manta 400 ljusen?

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
nygge
Lima
Här sen Dec 2004
Inlägg: 87


Trådstartare
Hej hade missat detta, mina är 14cm

_________________
Erik Nygårds
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1759



Jag letade febrilt där ett tag efter lyktinsats till min husqvarna min ska vara 120mm, fick tag på från en traktorfirma.

Tack för svar =)

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
nygge
Lima
Här sen Dec 2004
Inlägg: 87


Trådstartare
Hejsan! nu var det längesedan igen, men men , hade lite press på mig att besiktiga bilen då jag vill ha den körbar , så jag kollade över den lite snabbt , och tänkte , att det måste väl gå fint då förra bes var utan anmärkning, men det mesta gick fint förutom bakbromsar som tog väldigt ojämt, hmm, jag som tänkt renovera alla bromsar under vintern,, men får väl fixa dom bak då, bara beställa resten av sakerna jag saknade, har köpt delar lite då och då för att sprida ut kostnaderna lite, men har skrivit ner varenda liten sak jag köpt till bilen , sjukt så mycket pengar man lägger ner:) men bytte allt i bromsväg bak och även bromrör och slang bak , sen gick den igenom fint, så nu skall jag fixa frambromsar så fort jag hinner




_________________
Erik Nygårds
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6260



Gediget arbete.

Får mig att minnas varför jag ogillar rostlagning på gamla bilar... men det blir så snyggt.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Andra projekttrådar
Manta b GSI -85 rullande renovering
<<   1, 2
20 besök senaste veckan (4922 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande