Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: P1800s -68
650 besök totalt
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Då tid och motivation tryter lite för att hålla liv i 60tals bilen så tänkte jag avyttra den. Köptes till 100% av nostalgi för min granne körde förbi med den under hela min uppväxt.

P1800s från 1968 i stort orörd. Förvarad i varmgarage under min ägo, förra ägaren hade den i varmgarage varje vinter vad jag vet.

Jag har haft den sedan 2013, och förra ägaren hade den i över 30 år. Totalt 9 brukare.

Strax över 13000 mil, har besiktningspapper att backa upp det ( utöver massor med andra kvitton )
99% rostfri
Super 8 spelare + en kasse band av varierande kvalitet.

Ny klädsel på sätena strax innan jag köpte den.

Lite småskavanker finns såklart på en 55 år gammal bil:
* lite inredningsmatta som hänger
* blinkers åt vänster fungerar inte, tippar på relä men har inte orkat ta tag i det.
* Klockan funkar inte ( det gör den inte på Helgonets orginalbil heller )
* Lite spruckna dörrhandtag.
* Förardörren säger 'knäck' på ett ställe när man öppnar den.
* Toppen är inte omgjord för blyfritt
* Lampan till ena strålkastaren har gett upp.
* Saknar batteri.
* Liten lackskada vid kofångare fram


Startade utan problem för två år sedan när vi flyttade mellan garage. Gick att bromsa utan problem oxo.

Tror den är delvis omlackad.

Jag har under vintern renoverat förgasarna, nya nålar och ultraljudstvättat dom. Inte riktigt klar att plocka ihop det sista och synka dom. Bytt någon meter bränsleslang och kylarslangar.

Det som är kvar att göra är plocka ihop länkage till förgasare korrekt och man bör byta kylarlock.
Kylaren ser risig ut men håller tätt. Ett oljebyte är nog på sin plats. SVIS hade ingen kylare kvar , har frågat dom.
Har renoveringskit till förgasarna från SU i england samt ett oljefilter liggandes.

Garaget är inte alls på samma plats som där jag bor.

Pris: 300 000:- eller bud. Byte kan va intressanta, M3/911/Brabus osv.









_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
SÄLJES
SÄLJES: P1800s -68
650 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande