Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2022-08-18 Arlanda Test Track 1 kvällskörning
300 besök totalt
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11189


Trådstartare
Tack för en rolig (varm/svettig) kväll!

Det var första gången på Arlanda Test track för mig men absolut inte sista gången.
Tight och intensiv för mig, jag hittade runt iaf (svårt att missa med alla konerna Falk'arna satt ut thumbs up) och efter ett tag blev det bättre spårval. Perfekt för mig var att ligga bakom andra att studera deras spårval och få några AHA-upplevelser som annars tagit mer varv att komma på.

10 minuterspass passade mig bra, mina pyttebromsar blev alldeles för varma när det inte finns någon längre raka. Jag bröt mot regelerna när jag inte sa till att jag touchade en kon, jag bromsade på mig efter omkörningsrakan och istället för att vålda in bilen i högersvängen siktade jag på största hålet i konerna rakt fram. En kon flyttade på sig någon dm men var kvar på asfalten.

Perfekt med Open-pitlane på slutet, jag var ute ett längre pass när det inte var så mycket bilar. Jag tror jag var ensam ett tag, för mig perfekt att pysa runt och testa spårval i lite lugnare tempo utan att bygga för mycket temp i bromsarna för att sen när det kom ut andra bilar se deras spårval.

Tur med vädret var det också, åskguden bjöd på show när jag packade ihop men det regnade inte.

Som vanligt för intensivt för att ta bilder, här kommer de två jag tog (filmer från GoPron kan komma under helgen):
Lugnet innan stormen (start):


Fettkoppen ploppade ur efter ett pass när bilen stod parkerad, dags att sätta tillbaka.


På tal om fettkopp, fettknoppen bakom ratten vägde imorse 1,7kg mindre än samma tid igårmorse. Jag drack alldeles för lite.

(har någon en bild på en silveraktig Martini-Seven ute på banan så uppskattar jag att få se hur den ser "in action" )

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Trevlig kväll! Hade riktiga kameran med oss men hann inte med att ta en enda bild...
Blev ett par telefonbilder på Miatagänget som var på plats. Tror det var 7 bilar.





_________________

Rice and shine
Citera
Eftersnack
2022-08-18 Arlanda Test Track 1 kvällskörning
300 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande