Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Kjetronic modifiering
502 besök totalt
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449


Trådstartare
Nån som har tips på firma i Sverige eller Europa som kan "gnista" kjetronic bränsle huvud för mer bränsle?

_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3059



spjuvern skrev:
Nån som har tips på firma i Sverige eller Europa som kan "gnista" kjetronic bränsle huvud för mer bränsle?


Har du kollat med trendab? Låg ett kjetbränslehuvud i bitar där sist jag var inne för nån vecka sen

I UK vet jag att kmi fixar det, men det har ju blivit mer komplicerat med Brexit.

https://www.kmipetrolinjection.co.uk/

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3447



Är du säker att du behöver mer soppa? Det är sällan K-Jet i 911:an flödar "för lite". De brukar gå ordentligt fett runt 4000 varv. Det är snarare klaffen som stryper effekten.

Annars kan man relativt enkelt "mappa" bränslet genom att minska styrtrycket mha. en pulsbreddsmodulerad spridare. Lägre styrtryck = mer soppa. Det fanns färdiga produkten men man skulle kunna "bygga" egen mha. Megaquirt och en enda spridare.

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449


Trådstartare
Jag använder redan den typen av styrning "frankencis"
Och sänkt styrtrycket tills jag inte kan få mer bränsle så ja jag är väldigt säker på de.

_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3447



Jag läste din tråd. Du sa att din AFR var 12.5:1 och du tyckte det var snålt?

Hur ser AFR kurvan ut?

Annars kan man också höja systemtrycket något, det sitter dubbla pumpar i serie och skulle palla minst 2 bar till. Tyvärr är K-Jet ganska kört över 400hk....hur än mycket bränsle man dumpar i motorn sitter klaffen i vägen.

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
nkro
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 46



Uppgifter från en fabriksmekaniker på ett annat märke som också körde K-jetronic. Var att schimsa upp systemtrycket till ca 7.5 - 8 Bar. Schimsade man för mycket blev trycket tokhögt.
Dom körde pumparna i Serie. Men som det skrivits om tidigare, svårt att få till bränslekurvan. Ville du köra fett på varvtal och tryck gick den fett på mellanregister. Då får du säkert använda lösa egen svaravade koner i lufthuvudet.

_________________
Niklas Rosenberg
Citera
Skruva banåkabil
Kjetronic modifiering
502 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande