Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Varmt under motorhuven...
<<   1, 2
13 besök senaste veckan (1710 totalt)
lahi
Utanför Laholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 268



safe skrev:


Skitslöa! De passar inte för att fånga några transienter, bara långsamma förlopp.


Ah, ok. Tack för snabbt svar. Jag har inte hunnit beställa än

Då fokuserar jag på att försöka fixa min laptop så jag kan komma ur garaget och logga utan nätadaptern inkopplad

_________________
Lars Dahlstedt


Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor
Lotus Elite 503 -75
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
och lite annat
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2236


Trådstartare
lahi skrev:
safe skrev:


Skitslöa! De passar inte för att fånga några transienter, bara långsamma förlopp.


Ah, ok. Tack för snabbt svar. Jag har inte hunnit beställa än

Då fokuserar jag på att försöka fixa min laptop så jag kan komma ur garaget och logga utan nätadaptern inkopplad


Är det batteriproblem så har jag löst det tidigare med en generisk nätadapter som man pluggar in i cigguttaget. Ofta finns det dock billiga batterier att hitta på nätet.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
lahi
Utanför Laholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 268



safe skrev:

Är det batteriproblem så har jag löst det tidigare med en generisk nätadapter som man pluggar in i cigguttaget. Ofta finns det dock billiga batterier att hitta på nätet.


Jag beställde ett nytt batteri thumbs up Till helgen ska det loggas!

_________________
Lars Dahlstedt


Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor
Lotus Elite 503 -75
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
och lite annat
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11239



Tord skrev:
En bild från en 924 som jag har hört talas om:



Men va fa*n Tord! Knotan skrev om att höja bakkant på huven, inte höja bakkant på bilen.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047



Marcus Gustafsson skrev:
Tord skrev:
En bild från en 924 som jag har hört talas om:



Men va fa*n Tord! Knotan skrev om att höja bakkant på huven, inte höja bakkant på bilen.

Jag tror att Tord bromsade för hårt

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2148



Parantes bara, på nästan alla bilar är det övertryck vid huvens bakkant men undertryck mitt på huven, bra tumregel att komma ihåg.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Eldh skrev:
Parantes bara, på nästan alla bilar är det övertryck vid huvens bakkant men undertryck mitt på huven, bra tumregel att komma ihåg.




_________________

Rice and shine
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2236


Trådstartare
Lars Falk skrev:
Eldh skrev:
Parantes bara, på nästan alla bilar är det övertryck vid huvens bakkant men undertryck mitt på huven, bra tumregel att komma ihåg.





Yes, jag vet. Därav att jag vill mäta hur det påverkar kylningen i övrigt.
Men som jag gjort nu att bara ta bort tätningen mellan huv och torped är något som Porsche gjorde själva på LeMans bilar.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Eldh skrev:
Parantes bara, på nästan alla bilar är det övertryck vid huvens bakkant men undertryck mitt på huven, bra tumregel att komma ihåg.


Nu är det ju främst när han står still samt kör sakta han har problem. Och innan man får högtryck i den bemärkelsen så krävs nog lite mer fart.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Skruva banåkabil
Varmt under motorhuven...
<<   1, 2
13 besök senaste veckan (1710 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande