Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring 6.35 | 2 besök senaste veckan (849 totalt) |
Tänker slå denna tid med Argentan nästa sommar då det är lite varmare. Jag verkar sakna Mercans marktryck vid Schwedenkreuz dock, kanske får montera en spoilerläpp från Kamei.
|
||||
Kanske ett par canards också så är du hemma! _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Snabbt, men helt konstig bil.
Tung, och halvtråkig drivlina ändå, växellådan är ju som en slö manuell Agda 85 😅 Ge mig en Valkyrie AMR PRO istället 😁 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Instämmer. Också konstigt att det inte går ännu fortare? GT2 RS MR nafsar den i hälarna. En "F1:a för gatan" borde gå ännu vassare. Men, det kanske var kallt när detta kördes? _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||
Tycker acceleration och bromsar är imponerande men är inte lika imponerad av kurvhastigheten med tanke på att den har aktiv aero.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
Banan är ju delvis blöt å kall kan man se i filmen, borde gå att kapa en drös sekunder på en torr bana. Håller med Erik, förvånansvärt långsamma växlingar, det kändes väldigt antikt på en så fräsig kärra. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Jag tror nog Mercas ambition med den här bilen är typ 0 bana, det är en cool bil för gata, alltså riktigt komfortabel och bekväm. Men med den prestandan som inte fanns förr i superbilar.
Tomvikten skvallrar om inriktningen dem valt. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Det var kallt o blött, och dem körde bara 4 varv totalt går nog lätt under 6.30 med rätt förutsättningar. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Utan problem! Men man blir lite fundersam varför dom kör sina varv så sent på året när det är kallt och fuktigt/blöt, likadant med GTR Black Series. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
Killgissar att typgodkännandet kom in litet sent, strax före SOP. Så MB kunde inte köra detta som ett produktionsbilvarv innan nu. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||
Anledningen till de långsamma växlingar är tydligen för att bilen genererar så mycket el att dom måste göra av med den någonstans så då använder dom elmotorerna mellan växlarna. Vid 5:30 i klippet förklarar Chris Harris det hela.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
Det låter som en väldigt tysk lösning.. Och vadå genererar el? Inte under acceleration?
Aja får kolla filmen! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
De genererar el under bromsning som de använder under acceleration, och behöver inte vara snabba under växlingarna för då bränner de el och fortsätter accelerera ändå. _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||
|
||||
Nürburgring 6.35 | 2 besök senaste veckan (849 totalt) |