Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-24 Ljungbyhed med Club Alfa Romeo och MGCC
<<   1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (10642 totalt)
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Kristoffer R skrev:
Tack för en trevlig dag, massivt kul med så löjligt täta tider bland Miatorna. thumbs up
Undrar hur det hade blivit med transpondertidtagning?
I övrigt var det som nämns ovan, inte mycket att göra åt Caterham eller Lotus Elise....


Elisen behöver du inte bry dig om, den ligger i Roadsport B. Sen handlar det bara om pengar. Som Bengt Metz sa, kostar en Caterham byggsats 300-350 tusen kr. Jag skulle tro att ni kan skala av era Miator och lägga er på 7 kg/hk gränsen för kanske 50000 kr. Kanske mindre. Var vill ni lägga ribban?

Jag ser av MGCC's resultatlistor att det blev en tredje officiell tidtagning i alla fall...???!!!
Klara besked och en megafon hade inte varit fel i Ljungbyhed.

mvh
Goran

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Björn Larsson
Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2134



Citat:
Som Bengt Metz sa, kostar en Caterham byggsats 300-350 tusen kr


Det går en ganska ny Caterham i Roadsport/C som kostat 130' att bygga. En ny är möjlig från ca 200'.

_________________
Björn Larsson
Life's to short for shortfillers.
Lotus 7S1 -59
Lotus Elite -61
Caterham 7S3
BMW E30 Baur TC2 -85
MG Midget -61
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Björn Larsson skrev:
Citat:
Som Bengt Metz sa, kostar en Caterham byggsats 300-350 tusen kr


Det går en ganska ny Caterham i Roadsport/C som kostat 130' att bygga. En ny är möjlig från ca 200'.


ok, då var han lyckligt ovetandes, hittade på eller har betalat ALLDELES för mycket.
När jag nämde att man kan få en Westfield för halva priset ryckte han på axlarna och sa att det är ingen Caterham...

Man vill inte ifrågasätta för mycket och bli ovän med folk, så jag lät det vara.

mvh
Goran

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Gromyko skrev:

Inte för att jag hade några verktyg, (Jag kör ju Alfa.)



_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Dennis Kullman skrev:
Gromyko skrev:

Inte för att jag hade några verktyg, (Jag kör ju Alfa.)




Jag kör ju sådan där Deutches Kvalitätswagen som aldrig går sönder eller behöver mekas med så jag har aldrig heller med några verktyg

Det som folk har sett mig lasta i och ur bilen i depån är bara ballast för att jag inte ska köra för fort på allmän väg

_________________
Pär Hylander
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Pär Hylander skrev:

Det som folk har sett mig lasta i och ur bilen i depån är bara ballast för att jag inte ska köra för fort på allmän väg


Min ballast sitter fast monterad i bilen (kaross, fjädring, drivlina mm) så jag måste ha den med när jag rejsar oxå. Det är därför min bil är lite långsammare än din.

Fredrik
Citera
Björn Larsson
Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2134



Citat:
Jag kör ju sådan där Deutches Kvalitätswagen som aldrig går sönder eller behöver mekas med så jag har aldrig heller med några verktyg


Mina engelska vänner hävdar att man skall ha med sig ETT verktyg som inte passar till något. Då kommer inget att gå sönder eftersom man har verktyg med sig & om något ändå skulle gå sönder kan man inte ha sönder det mer genom att försöka meka själv...

Hmmmmm........

_________________
Björn Larsson
Life's to short for shortfillers.
Lotus 7S1 -59
Lotus Elite -61
Caterham 7S3
BMW E30 Baur TC2 -85
MG Midget -61
Citera
mbn
Malmö
Här sen Aug 2004
Inlägg: 304



Citat: På väg hem körde jag framför Peter Mårup. Först kom vi ifatt en traktor, jag fegade lite innan jag drog om. Sedan kom vi ifatt en traktor som varit och spridit gödsel (och som det stänkte om ), jag fegade lite innan jag körde om.
Slut citat...


Den traktorn blåste jag förbi på morgonen på väg till Ljungbyhed och när jag sen drog hem vid ett-tiden så dyker den upp igen! och det bubblade mög ut från tanken, det blev vänsterfil snabbt som bare den och häng på tutan. Till saken hör att jag hade rutorna nere och fick vätska på framrutan... >
Efter att ha haft en puls på trehundranittio upptäkte jag att det bara var regn... , ingen mög!
Undra vad han tänkte när ni också drog förbi

Själv "vilade" jag denna gång men vad jag kunde se och höra så var det en lyckad tillställning.

/mbn med grön Bertone (som brölar men inte som en viss Dino)

_________________
Magnus Bengtsson
Citera
Gromyko
Oxie
Här sen Aug 2004
Inlägg: 205


Trådstartare
mbn skrev:

Den traktorn blåste jag förbi på morgonen på väg till Ljungbyhed och när jag sen drog hem vid ett-tiden så dyker den upp igen! och det bubblade mög ut från tanken


Det var den jävligaste odör jag någonsin råkat ut för bakom ett fordon.
Är det sånt mög de sprider ut på det som ska bli vår mat?

_________________
Peter Mårup

Camaro 69 - LS1
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Gromyko skrev:
mbn skrev:

Den traktorn blåste jag förbi på morgonen på väg till Ljungbyhed och när jag sen drog hem vid ett-tiden så dyker den upp igen! och det bubblade mög ut från tanken


Det var den jävligaste odör jag någonsin råkat ut för bakom ett fordon.
Är det sånt mög de sprider ut på det som ska bli vår mat?


Ja, men det är jäkligt nyttigt.

Jag körde om en bil och upptäckta samma odör och tänkte vad tusan är det för fel på den bilen. Står den i en stia. 300 m längre fram körde traktorn med slangarna löst slängande och lukten bara accelererade, så det gjorde jag med. HUGA!

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



goc931 skrev:
Gromyko skrev:
mbn skrev:

Den traktorn blåste jag förbi på morgonen på väg till Ljungbyhed och när jag sen drog hem vid ett-tiden så dyker den upp igen! och det bubblade mög ut från tanken


Det var den jävligaste odör jag någonsin råkat ut för bakom ett fordon.
Är det sånt mög de sprider ut på det som ska bli vår mat?


Ja, men det är jäkligt nyttigt.

Jag körde om en bil och upptäckta samma odör och tänkte vad tusan är det för fel på den bilen. Står den i en stia. 300 m längre fram körde traktorn med slangarna löst slängande och lukten bara accelererade, så det gjorde jag med. HUGA!


Det är ju självklart att det måste lukta en del med ekologiskt lantbruk.
Som ni säkert läst i tidningen så har man den senaste veckan utfodrat grisarna med matrester från Malmöfestivalen. Ni vet ju själv hur det kan lukta dagen efter om man ätit Tacos och Faijitas .

Fredrik
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Plus2 skrev:
Fredrik olsson skrev:
Jag håller med på att poängutdelningen för de olika placeringarna borde kunna göras bättre. Kanske något att vi borde ta upp med tävlingsledningen i MGCC. Nån som har något förslag på annorlunda poängräkning???


Jag satt och funderade lite på samma sak igår under F1-sändningarna. Frågan är väl hur mycket extra en förstaplats skall ge jämfört med en andraplats. Idag är det 6-4-3-2-1-1-1-1... som gäller.

18-12-9-6-5-4-3-2-1-1-1-1... kanske? (andraplats ger 75% av förstaplats)

eller

24-18-12-8-7-6-5-4-3-2-1-1-1... ?

30-20-15-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-1-1...?

Dags att gå samman för en motion till årsmötet?


I stora klasser, som t.ex roadsport C är i år så känns ju dagens poängsystem rätt knasigt, en 5:e plats ger inte mer poäng än en 18:e. I dessa stora klasser skulle istället ett poängsystem där olika många poäng till 10:e eller kanske 15:e plats kännas mer rätt. Detta ger dock en knepig effekt i mindre klasser, t.ex historic eller RS. Anta att det är 5 startande i en klass, då skulle 2 st 5:e-platser kanske ge mer poäng än en vinst och en "Wo", känns ju inte heller rimligt, rimligen är en vinst större prestation än 2 jumboplatser.

Kanske ett system likande det PCS har i slalomcupen hade varit en bra kompromiss? Då får vinnaren fler poäng ju fler deltagande där är, enligt nedan exempel t.ex

Plats   Poäng
1   12
2   10
3   9
4   8
5   7
6   6
7   5
8   4
9   3
10   2
11   1
12   1
13   1
14   1
15   1
   
   
   
Plats   Poäng
1   5
2   3
3   2
4   1
5   1

_________________
Pär Hylander
Citera
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 166



Pär Hylander skrev:
Kanske ett system likande det PCS har i slalomcupen hade varit en bra kompromiss? Då får vinnaren fler poäng ju fler deltagande där är


Ett mycket bra förslag som jag stödjer helhjärtat. Varför tänkte jag inte på det, så brukar min sambo sitta och räkna ihop till "årets hund" inom "hunderiet".

Kom förståss precis på att en nackdel är att ett sådant poängsystem inte belönar trotjänare som deltager i alla tävlingar, där någon tävling har få deltagare. Det kompenseras kanske av en bra balanserad "flitpoäng" (2 poäng för närvarande) som tack för att man deltagit i alla deltävlingar.

Jag vill också passa på att skriva att jag insett att det inte var så juste mot Peter Mårup att skriva att "bilarna bara körde förbi", det jag ville ha sagt var att det är förargligt att stolt fräsa om i sin räser och sedan få ett haveri. Jag blinkade bara in på busshållplatsen utan att vinka eller tuta. Det är svårt att få fram rätt tonläge ibland, trots alla tillgängliga smilies...

Mvh,
P-o

_________________
P-O Håkansson
Elan +2 S130/5 - Polestar 2
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Väl förberedd.... Bilen redo, fotad på jobbparkering dagen innan...


Ljungbyhed here we come!


Såna här köper man i skoaffärerna idag... (ursäkta raggsockorna...)


Dennis efter första, eller om det var andra, passet. Svettigt.


Magnus parkerade lite bortanför resten av Miatorna... nya hemliga komponenter???


Svårtolkad lista.... Många deltagare var det.


Clean och enkel Seven, tror detta är ett Locost chassi. Lät mycket.
[EDIT jag blandade ihop denna med en annan, det var den andra som lät....]


Anders och D5



/Kristoffer

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Plus2 skrev:
Pär Hylander skrev:
Kanske ett system likande det PCS har i slalomcupen hade varit en bra kompromiss? Då får vinnaren fler poäng ju fler deltagande där är


Ett mycket bra förslag som jag stödjer helhjärtat. Varför tänkte jag inte på det, så brukar min sambo sitta och räkna ihop till "årets hund" inom "hunderiet".

Kom förståss precis på att en nackdel är att ett sådant poängsystem inte belönar trotjänare som deltager i alla tävlingar, där någon tävling har få deltagare. Det kompenseras kanske av en bra balanserad "flitpoäng" (2 poäng för närvarande) som tack för att man deltagit i alla deltävlingar.


Bra förslag thumbs up
Det där med trotjänare borde man väl kunna hantera på annat sätt än att dela ut poäng? En liten plakett till alla som kör alla tävlingar, kanske? Så gör man t ex i Långloppscupen i MTB...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Med 18 deltagare i en klass känns det ju faktiskt lite kass att man får samma för femma (jag) som för sista.

Det året jag körde alla rejsen i MGCC var det så få deltagare att man kunde teoretiskt kunde vinna serien på att vinna en enda välbesökt tävling, jag tror jag vann på två. Tror man ändrade efter det då det sades att man var tvungen att delta i minst tre (?) tävlingar för att bli totalsegrare.

SVKG kör med 6-4-3-2-1-1-1-1 systemet, lite trist kanske för stora klasser , men å andra sidan har det fram tills nu varit omöjligt att vinna totalcupen som deltagare i klass i C för förr räknade man 1 på sista och sen stigande med två p upp på vinnaren. Hur man än gör är det svårt att få det rättvist med olika stora klasser. I år hade det varit möjligt ... fast då är jag förstås inte med i alla rejs.

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Kul med lite bilder, Kristoffer och Gromyko thumbs up
Ingen annan som har lite att bidra med?

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
mx5racing
Oxie
Här sen Apr 2004
Inlägg: 130



Dennis Kullman skrev:
Kul med lite bilder, Kristoffer och Gromyko thumbs up
Ingen annan som har lite att bidra med?


Jo
Nu ligger 59 bilder i mitt bildgalleri från Ljungbyhed. Många bilder på Miator

Min Miata


Hottad racemiata


Miatachaufförer tar rast: Dennis Kullman, Kristoffer och Jan-Erling Rydquist


Ännu mer hottad Miata......eller


Vinnare i Roadsport C: Pär Hylander

Fler bilder finns på min hemsida:
http://hem.passagen.se/mx5racing

Mvh

_________________

/Anders Ohlsson
http://hem.passagen.se/mx5racing
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



Pär Hylander skrev:

Banan var mkt trevlig, mycket bättre än de gånger jag varit med Klippans MS och kört på Ljungbyhed. Att banan passade min bil bra färgar säkert min uppfattning


Jag tycker bansträckningen ser ut som den Klippans MS hade senast de körde där. Den är iaf väldigt lik.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Joakim Winkler skrev:
Pär Hylander skrev:

Banan var mkt trevlig, mycket bättre än de gånger jag varit med Klippans MS och kört på Ljungbyhed. Att banan passade min bil bra färgar säkert min uppfattning


Jag tycker bansträckningen ser ut som den Klippans MS hade senast de körde där. Den är iaf väldigt lik.


De tog bort ett antal koner strax innan påfarten. Mindre slalom alltså.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Bengt Metz har lagt upp bilder från Ljungbyhed på www.mgcc.nu thumbs up

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Eftersnack
2004-08-24 Ljungbyhed med Club Alfa Romeo och MGCC
<<   1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (10642 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande