Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-08-24 Ljungbyhed med Club Alfa Romeo och MGCC | << 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (10642 totalt) |
Elisen behöver du inte bry dig om, den ligger i Roadsport B. Sen handlar det bara om pengar. Som Bengt Metz sa, kostar en Caterham byggsats 300-350 tusen kr. Jag skulle tro att ni kan skala av era Miator och lägga er på 7 kg/hk gränsen för kanske 50000 kr. Kanske mindre. Var vill ni lägga ribban? Jag ser av MGCC's resultatlistor att det blev en tredje officiell tidtagning i alla fall...???!!! Klara besked och en megafon hade inte varit fel i Ljungbyhed. mvh Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||
Det går en ganska ny Caterham i Roadsport/C som kostat 130' att bygga. En ny är möjlig från ca 200'. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -61 Caterham 7S3 BMW E30 Baur TC2 -85 MG Midget -61 |
||||||
ok, då var han lyckligt ovetandes, hittade på eller har betalat ALLDELES för mycket. När jag nämde att man kan få en Westfield för halva priset ryckte han på axlarna och sa att det är ingen Caterham... Man vill inte ifrågasätta för mycket och bli ovän med folk, så jag lät det vara. mvh Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||
Jag kör ju sådan där Deutches Kvalitätswagen som aldrig går sönder eller behöver mekas med så jag har aldrig heller med några verktyg Det som folk har sett mig lasta i och ur bilen i depån är bara ballast för att jag inte ska köra för fort på allmän väg _________________ Pär Hylander |
||||||
Min ballast sitter fast monterad i bilen (kaross, fjädring, drivlina mm) så jag måste ha den med när jag rejsar oxå. Det är därför min bil är lite långsammare än din. Fredrik |
||||||
Mina engelska vänner hävdar att man skall ha med sig ETT verktyg som inte passar till något. Då kommer inget att gå sönder eftersom man har verktyg med sig & om något ändå skulle gå sönder kan man inte ha sönder det mer genom att försöka meka själv... Hmmmmm........ _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -61 Caterham 7S3 BMW E30 Baur TC2 -85 MG Midget -61 |
||||||
Citat: På väg hem körde jag framför Peter Mårup. Först kom vi ifatt en traktor, jag fegade lite innan jag drog om. Sedan kom vi ifatt en traktor som varit och spridit gödsel (och som det stänkte om ), jag fegade lite innan jag körde om.
Slut citat... Den traktorn blåste jag förbi på morgonen på väg till Ljungbyhed och när jag sen drog hem vid ett-tiden så dyker den upp igen! och det bubblade mög ut från tanken, det blev vänsterfil snabbt som bare den och häng på tutan. Till saken hör att jag hade rutorna nere och fick vätska på framrutan... > Efter att ha haft en puls på trehundranittio upptäkte jag att det bara var regn... , ingen mög! Undra vad han tänkte när ni också drog förbi Själv "vilade" jag denna gång men vad jag kunde se och höra så var det en lyckad tillställning. /mbn med grön Bertone (som brölar men inte som en viss Dino) _________________ Magnus Bengtsson |
||||||
Det var den jävligaste odör jag någonsin råkat ut för bakom ett fordon. Är det sånt mög de sprider ut på det som ska bli vår mat? _________________ Peter Mårup Camaro 69 - LS1 |
||||||
Ja, men det är jäkligt nyttigt. Jag körde om en bil och upptäckta samma odör och tänkte vad tusan är det för fel på den bilen. Står den i en stia. 300 m längre fram körde traktorn med slangarna löst slängande och lukten bara accelererade, så det gjorde jag med. HUGA! _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||
Det är ju självklart att det måste lukta en del med ekologiskt lantbruk. Som ni säkert läst i tidningen så har man den senaste veckan utfodrat grisarna med matrester från Malmöfestivalen. Ni vet ju själv hur det kan lukta dagen efter om man ätit Tacos och Faijitas . Fredrik |
||||||
I stora klasser, som t.ex roadsport C är i år så känns ju dagens poängsystem rätt knasigt, en 5:e plats ger inte mer poäng än en 18:e. I dessa stora klasser skulle istället ett poängsystem där olika många poäng till 10:e eller kanske 15:e plats kännas mer rätt. Detta ger dock en knepig effekt i mindre klasser, t.ex historic eller RS. Anta att det är 5 startande i en klass, då skulle 2 st 5:e-platser kanske ge mer poäng än en vinst och en "Wo", känns ju inte heller rimligt, rimligen är en vinst större prestation än 2 jumboplatser. Kanske ett system likande det PCS har i slalomcupen hade varit en bra kompromiss? Då får vinnaren fler poäng ju fler deltagande där är, enligt nedan exempel t.ex
_________________ Pär Hylander |
||||||
Ett mycket bra förslag som jag stödjer helhjärtat. Varför tänkte jag inte på det, så brukar min sambo sitta och räkna ihop till "årets hund" inom "hunderiet". Kom förståss precis på att en nackdel är att ett sådant poängsystem inte belönar trotjänare som deltager i alla tävlingar, där någon tävling har få deltagare. Det kompenseras kanske av en bra balanserad "flitpoäng" (2 poäng för närvarande) som tack för att man deltagit i alla deltävlingar. Jag vill också passa på att skriva att jag insett att det inte var så juste mot Peter Mårup att skriva att "bilarna bara körde förbi", det jag ville ha sagt var att det är förargligt att stolt fräsa om i sin räser och sedan få ett haveri. Jag blinkade bara in på busshållplatsen utan att vinka eller tuta. Det är svårt att få fram rätt tonläge ibland, trots alla tillgängliga smilies... Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - Polestar 2 |
||||||
Väl förberedd.... Bilen redo, fotad på jobbparkering dagen innan...
Ljungbyhed here we come! Såna här köper man i skoaffärerna idag... (ursäkta raggsockorna...) Dennis efter första, eller om det var andra, passet. Svettigt. Magnus parkerade lite bortanför resten av Miatorna... nya hemliga komponenter??? Svårtolkad lista.... Många deltagare var det. Clean och enkel Seven, tror detta är ett Locost chassi. Lät mycket. [EDIT jag blandade ihop denna med en annan, det var den andra som lät....] Anders och D5 /Kristoffer |
||||||
Bra förslag Det där med trotjänare borde man väl kunna hantera på annat sätt än att dela ut poäng? En liten plakett till alla som kör alla tävlingar, kanske? Så gör man t ex i Långloppscupen i MTB... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Med 18 deltagare i en klass känns det ju faktiskt lite kass att man får samma för femma (jag) som för sista.
Det året jag körde alla rejsen i MGCC var det så få deltagare att man kunde teoretiskt kunde vinna serien på att vinna en enda välbesökt tävling, jag tror jag vann på två. Tror man ändrade efter det då det sades att man var tvungen att delta i minst tre (?) tävlingar för att bli totalsegrare. SVKG kör med 6-4-3-2-1-1-1-1 systemet, lite trist kanske för stora klasser , men å andra sidan har det fram tills nu varit omöjligt att vinna totalcupen som deltagare i klass i C för förr räknade man 1 på sista och sen stigande med två p upp på vinnaren. Hur man än gör är det svårt att få det rättvist med olika stora klasser. I år hade det varit möjligt ... fast då är jag förstås inte med i alla rejs. |
||||||
Jo Nu ligger 59 bilder i mitt bildgalleri från Ljungbyhed. Många bilder på Miator Min Miata Hottad racemiata Miatachaufförer tar rast: Dennis Kullman, Kristoffer och Jan-Erling Rydquist Ännu mer hottad Miata......eller Vinnare i Roadsport C: Pär Hylander Fler bilder finns på min hemsida: http://hem.passagen.se/mx5racing Mvh |
||||||
Jag tycker bansträckningen ser ut som den Klippans MS hade senast de körde där. Den är iaf väldigt lik. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
De tog bort ett antal koner strax innan påfarten. Mindre slalom alltså. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Bengt Metz har lagt upp bilder från Ljungbyhed på www.mgcc.nu
_________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Eftersnack 2004-08-24 Ljungbyhed med Club Alfa Romeo och MGCC | << 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (10642 totalt) |