Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Corvette C6 Z06 2007 GT3-dödare? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 22 besök idag (24837 totalt) |
Jag kan bara gissa, och den gissningen är att röret genererar en annan avgaston Det systemet låter väldigt vasst och högpitchat, skiljer sig markant från många andra system till M3 E92. En avgastillverkare som har den typen av ton på många av sina system använder sig av en form av "vortex" generator, se bild nedan: Den kilen en bit in är "vortex generatorn". Den ska tydligen producera en virvel som i sin tur alstrar en mer högpitchad ton. Det röret mitt i x-pipen skulle kunna vara en variant av nått sådant. Optimalt för effekt? Knappast, så funktionen borde ju vara ljudmässig i så fall _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Ja det är säkert så
Vi får se vad jag hittar på med avgaset, nu vill jag mest köra. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Det du har är ett efter marknads högflödes system så rent prestanda mässigt så ligger du mycket bra till redan och få till en singel 4 tums blir inte bra kommer skava och bli skit med markfrigång tro mig förbannat trångt från tunneln och bakåt , ljudet är en annan sak personligen gillar jag det över brutala 7 liters brölet _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||||
Går det att använda ett ovalt rör med samma area som ett 4"?
https://burnsstainless.com/collectio Är ju inte ens 2.5" högt. _________________ Robert Norgren |
||||||
Mer än 2000:-/meter och då ska man lägga på frakt, tull och moms också. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||
Bilen har vart uppe hos PPF och bromsas samt mappats om.
Jag hade ju köpt en kam i villfarelsen att det är smidigt att meka v8or... Visar sig att på ls7 måste hela jävla maskinen plockas ner i molykyler för att göra ett kambyte, så jag sket i det. Nåja, maskinen blev rätt nice ändå, gav 509whp och 670nm nånting. Bilen känns rätt arg och svarar jävligt bra på gasen 😁 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
500 riktiga häst är ju inte fy skam. Det equals ju ungefär 800 tangentbordshästar, så det ska du vara nöjd med.
|
||||||
Tangentbordshästar ligger nog rätt nära amerikanska dynojethästar Ang lättmekade jänkare verkar det mest vara en myt, liksom alla andra bilar gäller det typ fram till 70talet. Sen är det tusen jäkla prylar under huven där med _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Då borde du verkligen prova att skruva i en vanlig LS(tydligen inte LS7 då), för det är sjukt hur enkelt uppbyggda dom är _________________ S Örnberg |
||||||
Hörrudu akta nu vad du skriver. Du är på fiendemark när du kommenterar sånt i jänketrådar. Rätt vad det är så halkar du på lite smält cheddar som någon lämnat utanför ytterdörren. |
||||||
Är nog beredd att hålla med Cédric här 😂 Det får duga med dryga 500 på hjulen, finns lite att göra nästa vinter också 😊 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Byta kammen är enkelt om man gjort det någon gång , problemet är att det är en j-la massa jobb att komma fram till själva kambytet , sedan har vi risken med att i slutändan tappa ner en lyftare i oljetråget som jag råkade ut för trots att jag låst dem med pinnar , inget bra tro mig.
Jag har alla avdragare osv som behövs för ett kambyte så hör av dig så kan du låna det. 509 är ju förbannat bra på en sugis kommer gå fint den där på KM , du måste bara komma ner och tampas med Ubbe och Bengt på KM _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||||
Ja precis, lätt när man rivit maskin i molykyler 😅 Tack för erbjudandet! Kommer säkert väl till pass! Vart när och hur anmäler jag mig? _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Anmälan har inte öppnat ännu kommer senara , det som många gjort redan är bokat boende , själva banåkat KM är på Söndagen , många bor på Miskarp under helgen klubben har bokat hela anläggningen , se nedan för mer info https://clubcorvette.se/racing/aktiv _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||||
På måndag blir det premiär med Drivers på Gelleråsen 😊
Målet är under 1.10 med lätthet, får se om det går med dessa däck som jag inte kollat hur gamla dem är. 😎 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
|
||||||
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Corvette C6 Z06 2007 GT3-dödare? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 22 besök idag (24837 totalt) |