Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar Garage Patrick(Kadett4wd) | << 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 16, 17, 18 >> 190 besök senaste veckan (28365 totalt) |
Porsche har haft alu-hjulmuttrar sedan sent 60-tal M14x1.5. Verkar oförstörbara om man lägger en droppe olja på gängan och sfären drar med sexkanthylsa. Sett många trasiga men enbart pga felaktiga verktyg eller övervåld. _________________ Stefan Söderstedt |
||
Nämen, visar inte vågen exakt 400 gram så vet vi ju faktiskt inte om det verkligen är 400 gram. Det kan vara 390. Med lite glädje kan det vara 410 😂😂 Det är nästan som mina 13" fälgar som vägde 3410 gram på en kalibrerad AC våg innan blästring och lack. Who knows.. de kan bli jävligt svårbalanserade efteråt, och då sitter der ju flera hekto extra på varje fälg 🤣🤣 Tyngsta fälgen (utan 16 st M6 skruvar) väger nu 3420. Fälgcentrum skiljer 20 gram mellan den lättaste och tyngsta. Vägde inte efter blästring så jag vet faktiskt inte om det var värt kilopriset med lite snyggare fälgar. Kämpa på med kilona. 👍 _________________ Christer Johansson |
||
Skulle tro att anodiseringen varken gör till eller från bortsett från att ytan kanske inte blir saggig å ärgig lika lätt. _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||
Jag har inte börjat greja med detta än, det är 'förstudier'.
Vad jag förstått så är en 245g matta just 245g tung per kvm? +epoxi när det är klart. I mitt fall,, kåpan(tankdummy/sadel) är så vansinnigt tung att hur jag än gör så kommer en ny bli lättare. ja om jag inte bygger en 5mm tjock kåpa då iofs Det är liksom 'pluggen' jag har använt, den är 15mm tjockl på sina ställen med spackel *ASG* _________________ Patrick Wetterskog |
||
Jo precis, vi brukar klippa till kolfibern innan vi börjar blanda epoxi då kan vi prova den i formen först sen väger vi mattbitarna å blandar samma vikt med epoxi (tex 500gram matta= 500g epoxi). Då får man inte "slabba på" så mycket men får man den mängden att räcka så har man ett okej laminat (för att va våtlagt) alltså en 245g's matta börjar väga 490g med epoxi
_________________ Magnus hägglund |
||
Ja givetvis, men kostnaden och det extra besväret för att hålla på med det(beställa och hålla kallt etc etc), för att gjuta EN grej som kommer spara ca 3kg på en tattargjutning är inte försvarbar.
För jag kanske tjänar 200gram till och har köpt grejer för tusentals kronor, för mopedrejsing *S* En svår ekvation Hade jag däremot planer på att mickla mer med kolfiber så hade det kanske varit intressant. _________________ Patrick Wetterskog |
||
Lite stiltje här nu med lättningsprojektet, men det kommer.
Ett paket med ett gäng titangrejer fastnade i tullen och är väl på g snart. Under tiden får jag greja med mercan innan det är dags för sommaren. Har demonterat den för omlack av detaljer som en firma klantade sig med och lyckades få fel nyans. Jag fick strida lite, men fick återbetalat ett belopp så jag kunde låta en annan firma göra om det. I övrigt: Har bytt bakre lambdasonderna och bytt lite olja, dessa maskiner(M156) är känsliga på kammarna så jag rekommenderar en tillsats från Redline(break in additive) och slabba i ca 1/3del av flaskan till 9liter olja. Detta ökar ZDDP nivån ganska bra i vanliga oljor, och fortfarande inte vara sååå skadligt för kattarna. Man KAN köra en ren racingolja också, men det är av förklariga själ inte så bra på en motor som ska gå 'många' mil innan byte. De har mer additiv för minskat slitage = bra! Men de har MYCKET mindre additiv för att hålla ren motorn invändigt = dåligt! _________________ Patrick Wetterskog |
||
Lagomt till man börjar misströsta lite pga lång frakttid så...
Här ligger ganska precis 0.5kg lättare hoj, det är nääästan alla skruv till motorn. Det saknas 8st m8 som inte kommit ännu. _________________ Patrick Wetterskog |
||
_________________ Magnus Falk |
||
Ja visst är det fränt? Jag har mer motor, men bråkar med så otroligt mycket mer vikt, vi nordbor även fast vi är lagomt byggda väger ju 80kg. De där små rackarna väger ju typ 40-45kg. Jag vet inte om det går att länka externt, detta är iaf en bekant i Danmark som postade åt mig. Han var i Thailand och fick många nya vänner då hans tjej lotsade runt honom och tolkade lite. Detta ska vara en av hans nyfunna vänner: https://www.facebook.com/JumpholSetu _________________ Patrick Wetterskog |
||
Andra projekttrådar Garage Patrick(Kadett4wd) | << 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 16, 17, 18 >> 190 besök senaste veckan (28365 totalt) |