Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
697 besök totalt |
Obalans vänster fram efter lång bandag?
Körde på Gelleråsen i lördags, noterade följande när jag låg i vaken bakom vincent på väg hem: Min bil hade lite obalans vänster fram vid lite högre fart. Undrar om det beror på någon obalans som beror på för hård körning på curbs, eller om det är en flatspot från att ABS:en hackat lite i ojämnheterna ner mot trösen? Gamla gummirester på däcken? Jag försökte skava av det men det blev nog bara marginellt bättre? Tecken på att det är flatspot? Någon som känner igen fenomenet? Jag kände inte av detta på banan vad jag kan erinra mig. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||||
Re: obalans vänster fram efter lång bandag?
Joo, alltså ett rätt tydligt sätt att ju att titta lite på däcket, skulle man se att det är mindre mönster på en fläck.... ![]() Efter att ha snurrat med låsta hjul från ca 130-140 km/h så blir det lite skumpigt sen.... _________________ Pär Hylander |
||||||||||
Precis, det är ganska svårt att missa... En annan tänkbar skaknings-källa är annars att du har fått en skev bromsskiva. Gelleråsen är ju rätt hård mot bromsarna.... ![]() _________________ -- |
||||||||||
Men för tusan, sånt får mina mekaniker hålla kolla på.... ![]() ![]() Jag skrev i gelleråstråden om detta problem och Vincent tipsade om att kolla på insidan av fälgarna efter gummirester. Gummi i fälgarna har jag haft gott om förut och är ju åter en trivial sak att kolla för mina mekaniker, de ska få lönesänkning! ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||||
För att inte tala om gummi PÅ däcken. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||||||
Jag körde slalom i 2 mil för att råda bot på problemet och tror det blev lite bättre utav det så det var nog en källa till problemet också. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
697 besök totalt |