Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2023-04-20 SPA med Nya 992GT3 RS
455 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740


Trådstartare
Sannerligen trevligt att köra nya RS:en på SPA. Ta nu inte mitt varv som något facit för spa, har endast varit där 1 gång tidigare och det var 6,5år sedan. Men nog ger det en indikation till vilka tider man kan åka där med nya RS. Detta är som sagt hyrgurka från Porsche och inte egen bil. Är alltid lite enklare att åka maximal press med sin egen bil såklart, det gäller ju alla som provkör andras bilar. Jag kör på CUP2 däck


_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2905



Kul video, snyggt kört som vanligt. Verkar ju vara en sjukt snabb bil i högfartskurvorna. Såg Mischas videos från samma träff och de verkade ju gilla bilen även i blött. Kul att man kan köpa en sån bil från fabrik om man nu får möjlighet till att köpa en.

De har ju även börjat köra den på Nordslingan nu och den verkar ju gå sjukt fint om än kanske något hård i chassiet för just den banan men det kanske går att mjuka upp lite med dämparna.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740


Trådstartare
Andreas Millbro skrev:
Kul video, snyggt kört som vanligt. Verkar ju vara en sjukt snabb bil i högfartskurvorna. Såg Mischas videos från samma träff och de verkade ju gilla bilen även i blött. Kul att man kan köpa en sån bil från fabrik om man nu får möjlighet till att köpa en.

De har ju även börjat köra den på Nordslingan nu och den verkar ju gå sjukt fint om än kanske något hård i chassiet för just den banan men det kanske går att mjuka upp lite med dämparna.

Tack Anders,
Ja bilen är sannerligen kul, man blir rätt trött efter att köra den i 2dagar på Spa. Dels för att bilen är så snabb och drar så höga sido samt broms G, men oxå för att jag har noll bankännedom på Spa.

Bilen är sannerligen fin i regn ☔️ då greppet verkligen är annorlunda vs vanliga gt3. Aero greppet ger en helt annan trygghet.
Mark Webber körde 2.31;2 min, Lars Kern 2.31,5min och jag körde 34+. Alla bilar var på cup2.

Jag åkte flera varv med Jörg Bergmeister i passagerarstolen oxå och det var sannerligen kul🤩. Jörg körde sub 30 tider på cup2r däck. Jag skulle säga att bilen är riktigt bra för nordslingan och bas sättningen är noll men du kan som sagt justera en hel del och det känns verkligen i bilen. Särskilt diffen är riktigt nice att ställa om och bilen blir mycket mer aggressiv i turn in och personligen föredrar jag en sådan bil med mindre understyrning. Medans andra gillar en mer trygg och Safe understyrd bil och här kan man verkligen få det man vill.

Särskilt i vått kan man mjuka upp dämparna för bättre grepp och totalen är en grym bil verkligen. Det är helt overkligt hur sent man kan bromsa med den och det tar lite tid att förstå bromsarna verkligen.(man kommer på sig själv att alltid bromsa för tidigt:-)

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Eftersnack
2023-04-20 SPA med Nya 992GT3 RS
455 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande