Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Körning med Svedala MK på Sturup
421 besök totalt
Erland Cox
Västerstad
Här sen Feb 2008
Inlägg: 175


Trådstartare
Jag kör i princip varenda gång SMK har träning på Sturup och det är var 14:e dag. Förr var där ganska många andra som körde men det har blivit sämre. Runt 15 personer i bästa fall för träning med öppen depå. Jag fattar det inte. Finns det inga banracingintresserade längre eller vad är problemet? Trevligt folk, trevlig stämning ändå få tränande. Vad kan man göra för att få fler intresserade till bankörningar?

Erland

_________________
Erland Cox
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4030



Generellt är det färre deltagare numera, min gissning är att konjunkturen gör att folk sparar pengarna.

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Erland Cox
Västerstad
Här sen Feb 2008
Inlägg: 175


Trådstartare
Men alla banracers kan väl inte ha blivit arbetslösa samtidigt?
Vad ska man göra för att få ut mer folk på träningar och tävlingar?
Brukar du köra träningar eller bandagar?

Erland

_________________
Erland Cox
Citera
Alexus
Skåne
Här sen Mar 2015
Inlägg: 420



Jag kan bara hålla med. Jag kör ofta där kanske inte varje tisdag men minst varannan. Vet inte hur vi ska göra för att locka mer folk. Jag är aktiv inom Bmw cup och vi har samma bekymmer med få fler förare.

_________________
Alexander Johansson
330ti e46 projekt
@: alexus330ti
Citera
OscWan
Skåne
Här sen Apr 2023
Inlägg: 279



Ett stort problem tror jag är tiden - att det är lagt på en tisdag. Vi som har jobb till kl17 har ju inte möjlighet att vara med. Och tack vare ljudkraven går det heller inte att köra till senare på kvällen. Att lägga 1000kr för att stressa ihop för att få köra en halvtimme är dyra minutrar på banan.

_________________
Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg.
Citera
Erland Cox
Västerstad
Här sen Feb 2008
Inlägg: 175


Trådstartare
Men de som jobbar, kan de inte flexa den dan och sluta lite tidigare?
Det borde inte vara nåt större problem?
Jag har eget företag och brukar få lägga dagar på att hålla på med bilen för att köra en gång var 14:e dag.
Jag ser det som om både jag och bilen måste utvecklas även om tiderna endast sakta kryper neråt.
Och practice makes perfect.

Erland

_________________
Erland Cox
Citera
Eugene
Malmö
Här sen Nov 2020
Inlägg: 80



Jag kommer på Sturup raceway ibland. Det min local track. Min favoriten track dag från Svedala motorklubben. Det finns bra atmosfär och inte många man vanligtvis. Jag hört det trackdays från Sturup crew är fullt med folk. Har aldrig kört dit. Jag hoppas Svedala kompisar inte sluta deras trackdays

Okså, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=125075 "HONDA VS JDM på Sturup Raceway, söndagen den 4 Juni 2023."

_________________
Eugene Maltsev

Mazda Miata NA 1.8
BMW e39 540i touring
Citera
Allmänt banåkaforum
Körning med Svedala MK på Sturup
421 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande