Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2023-05-25 SVKG Sprint #2 - Vårgårda | 1 besök senaste veckan (691 totalt) |
Oops I did it again var det väl nån som sjöng...? Men, vem har vält tidtagningen? Jag vet två här på rejsa iaf men jag är oskyldig Nytt klistermärke för året - vi är igång! Stilstudie! Banan är lagd, solen skiner, alla är förväntansfulla och det är dags för Sprint #2! Men först, man ska åka dit: Idag fick jag sällskap av Anders Jansa i sin Morgan med V8, svenska färgerna gult och blått i två engelska bilar Väl uppe träffade vi direkt Mats med sin Kadett och Jens med sin Exige S2 och nu var det igång, den underbara blandningen av bilar i SVKG Sprint! Snabba tankar från dagen: -Jag älskar min Elise bara mer och mer, den härliga tydliga analoga körningen, med en 120hk bil som trots det går att dra ut på lite ställ i konbana! (sa nån att mittmotor är svår att kontrollera på gränsen?) DEt är en härlig känsla -Jannes Mustang... Janne! Vad har du gjort? Det är ju ingen jänkare längre förutom när man ska ratta runt i vängningen. Instyrningen, sättet bilen "sätter" eller snarare "planterar" sig direkt vid turn-in är overkligt, inte bara som jänk utan för att vara en bil från "fel" sida 90 talet. Hatten av - den har blivit så lättkörd och snabb, men hur snabb? Fyller på med lite bilder och kåserier snart _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Fyller på med lite bilder från Per Landfors och Daniel Strigård
Ni ser ju här vad Mustangen drar iväg... Skall det bli årets snabbaste B bil? Eller även retas med många i A? Frågorna är många, bara Janne (aokej, inte bara Janne) har svaret! Per drar iväg med sin fina Boxster S Caterham CSR i kvällssolen innan 4 sportbilar drog hem i en mysig karavan Per i sin Porsche bakom sin tidigare Westfield Gustav jagar ivrigt tiondelar i Klass C, nu mer lite mer utmaning Undertecknad själv i Lotusen Johan Samson vet hur man planerar och prioriterar! Efter en dag på Kinnekulle så "stannar man förbi på hemvägen" på en liten Sprint Det är after-race! Janne skjutsar Magnus Lidholm, som själv var där med sin fina E30 325 Christians motorjobb och massa annat resulterade i väldigt snabba tider! Kvällens meste åkare - Stefan Becker! Lennart, alltid läskigt snabb i Klass B. Men får han en utmanare nu? Ännu en fin bil i kvällssolen, Pers Porsche _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Jag vet! Jag vet! _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 www.instagram.com/racingphotography/ /Johan Jaurelius |
||
Yay! Mitt skåp kom med på bild! Tillhör inte vanligheterna att koninplockabilen är med på fotografi. :-)
Här är två generationer 3 serie. Vi hade dock med 2st snabba E30, en E36 M3 som nästan är lika snabb som min 320i ;-) och en 330! Men ultrasnabb förare. Skulle ju ställt upp alla på rad förstås... _________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||
Tack för en trevlig afton! Gott att få svänga lite bland konorna igen:-)
Som vanligt många fina bilar att kolla på, Morgan:en var ny för mig. Kvällens höjdpunkt var såklart åkturen i Mustangen, försöker inte mig på några Bullit-skämt utan kan bara hålla med Figgz ovan, en sån bil du byggt! Tack för åkturen. _________________ Magnus Lidholm |
||
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -61 Caterham 7S3 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 MG Midget -61 |
||
Japp... Och Japp, eller har han två Caterhams nu med Var faktiskt ute och körde Kul-tur med honom i hans röda igår och med Marcus i sin silvriga _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Eftersnack 2023-05-25 SVKG Sprint #2 - Vårgårda | 1 besök senaste veckan (691 totalt) |