Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Utloggad snabbt
207 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354


Trådstartare
Sen en tid tillbaka blir jag utloggad från forumet under den tid det tar för mig att skriva ett inlägg. Är det en ny feature för att förhindra oss trögtänkta från aktivitet?

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41541

Forumägare
Forumägare

Lennart Mäkinen skrev:
Sen en tid tillbaka blir jag utloggad från forumet under den tid det tar för mig att skriva ett inlägg. Är det en ny feature för att förhindra oss trögtänkta från aktivitet?


Sen hur länge ungefär har det varit så?

Och efter hur lång tid ungefär blir du utloggad ?

Har du autologin på eller av?


Två datum det varit ändringar står det om här
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1733583#1733583
Inget ändrat sen dess.

_________________
Magnus Thomé
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5591



Magnus Thomé skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Sen en tid tillbaka blir jag utloggad från forumet under den tid det tar för mig att skriva ett inlägg. Är det en ny feature för att förhindra oss trögtänkta från aktivitet?


Sen hur länge ungefär har det varit så?

Och efter hur lång tid ungefär blir du utloggad ?

Har du autologin på eller av?


Två datum det varit ändringar står det om här
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1733583#1733583
Inget ändrat sen dess.

Jag skulle säga att det spelar ingen roll om man har autologin på eller av.

Tror det är kring 30 minuter sen blir man utloggad

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Hmm, det är inte en ihopblandning med att sessionen går ut när man skriver själva meddelandet? Jag råkade ut för det häromdagen men jag var fortfarande inloggad och kunde kopiera det jag skrivit och posta igen.

_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Sen en tid tillbaka blir jag utloggad från forumet under den tid det tar för mig att skriva ett inlägg. Är det en ny feature för att förhindra oss trögtänkta från aktivitet?


Sen hur länge ungefär har det varit så?

Och efter hur lång tid ungefär blir du utloggad ?

Har du autologin på eller av?


Två datum det varit ändringar står det om här
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1733583#1733583
Inget ändrat sen dess.
Jag har tyvärr ingen tidsuppfattning, men "några veckor".
Jag tror att det kan röra sig om en halvtimme eller nåt från det jag börjar skriva tills jag blir nekad att posta för att jag inte är inloggad.
Jag har ingen autologin på.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354


Trådstartare
Benjamin E skrev:
Hmm, det är inte en ihopblandning med att sessionen går ut när man skriver själva meddelandet? Jag råkade ut för det häromdagen men jag var fortfarande inloggad och kunde kopiera det jag skrivit och posta igen.
Nu pratar du nåt konstigt som jag inte förstår. Jag börjar skriva, sen kommer en kollega eller nån ringer och då skriver jag färdigt, men är inte inloggad så jag nekas att spara det. Då får jag gå till logga in och skriva namn och lösen.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Lennart Mäkinen skrev:
Benjamin E skrev:
Hmm, det är inte en ihopblandning med att sessionen går ut när man skriver själva meddelandet? Jag råkade ut för det häromdagen men jag var fortfarande inloggad och kunde kopiera det jag skrivit och posta igen.
Nu pratar du nåt konstigt som jag inte förstår. Jag börjar skriva, sen kommer en kollega eller nån ringer och då skriver jag färdigt, men är inte inloggad så jag nekas att spara det. Då får jag gå till logga in och skriva namn och lösen.


Man då hänger dom ihop eftersom vi är flera som rapporterat att man inte kan hålla på med ett inlägg mer än 30 minuter, då går det inte att posta det. Troligen blir man då också utloggad för att det som kallas "en session" gått ut. Det har man av säkerhetsskäl. Vi som klickat i "håll mig inloggad" tar den medvetna risken att någon annan kan hoppa in på rejsa på min dator. Men då är man fortfarande inloggad men inlägget går inte at posta.

@magnus, kan vara en ledtråd till det där med inläggen, eller hade du en annan teori?

_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11260



Benjamin E skrev:
Vi som klickat i "håll mig inloggad" tar den medvetna risken att någon annan kan hoppa in på rejsa på min dator. Men då är man fortfarande inloggad men inlägget går inte at posta.


Jag har autologin på, för kommer någon in på datorn (datorerna) så har jag MYCKET större problem än att oroa mig för om någon postar något dumt på Rejsa i mitt namn.

Jag gör som Lennart, skriver lite, blir avbruten, skriver lite till, blir avbruten, postar... ofta med att det inte finns valid session, men eftersom autologin är på är det bara att trycka på Posta-knappen igen. I början kopierade jag texten, gick en sida "tillbaka" och tryckte på Posta och sedan kopierade in texten, det tog ett tag att komma på hur jag slapp det.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354


Trådstartare
Jag är säkert stofilisk av mig, men har jag loggat in nånstans så har jag loggat in. Då förväntar jag mig att vara inloggad till dess att jag trycker på "logga ut".
Det är som med farthållarknappen eller värmestolen i bilen, man aktiverar den när man hämtar bilen och då ska den vara i det läget tills jag ger annat kommando om det skulle inträffa.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41541

Forumägare
Forumägare

Lennart Mäkinen skrev:
Jag har ingen autologin på.


Lennart Mäkinen skrev:
Jag är säkert stofilisk av mig, men har jag loggat in nånstans så har jag loggat in. Då förväntar jag mig att vara inloggad till dess att jag trycker på "logga ut".
Det är som med farthållarknappen eller värmestolen i bilen, man aktiverar den när man hämtar bilen och då ska den vara i det läget tills jag ger annat kommando om det skulle inträffa.


Funkar inte så med mjukvaran Rejsa går på. Då måste du ha autologin på.

Om det ändrat sig hur det beter sig för dig de senaste veckorna så vet jag inte vad det kan vara. Men om det kan vara sen slutet av April så är det när jag drog ner maxtiden som kan vara mellan två "besök" (dvs mellan två gånger som webbläsaren hämtar något, oftast en ny sida man klickar sig till men kan även vara postning av svar/inlägg/pm).

Fram till April var det sen många år 30 minuter.
Då satte jag ner det till 10 minuter men det blev för kort så jag ökade till 20 minuter vilket det varit sen dess.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354


Trådstartare
Det är nog ändringen till 20 minuter jag har märkt. Jag får fokusera på något annat.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195



Jag blir utloggad hela tiden på mobilen sen igår

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41541

Forumägare
Forumägare

Mange K skrev:
Jag blir utloggad hela tiden på mobilen sen igår


Inget ändrat här. Radera webbläsarens cookies för Rejsa är värt ett försök thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Foruminfo/frågor
Utloggad snabbt
207 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande