Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Mitsubishi Evo 8
11 besök senaste veckan (2061 totalt)
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Då har tiden att sälja Evon kommit.

Tyskimport, har gått exakt 6 månader och 1 dag innan den registrerades i sverige.
Svart metallic
11890 mil. Finns såklart lite stenskott osv den är trots allt snart 20 år gammal.

Skinninredning, just nu sitter MR alcantara stolar monterade men orginal finns kvar. NRG shorthub med Momo snapoff ratt i alcantra. Orginal/besiktningsratt följer med
Så gott som nya Nankang NS1R monterade på orginalfälg, ett set svarta OZ Ultraleggera medföljer.
Besiktad augusti ut, dock avställd just nu.

Chassi:

* Ombyggda Öhlins R&T med anpasade fjädrar, horribel i stan men bra när det börjar gå fort.
* H&R krängare fram + bak
* Cusco crossbrace stag mellan rambenen fram, 3 punkts fjäderbensstag bak plus extra stag mellan rambenen bak.
* Ultra racing crossbrace stag undertill.
* Gula Powerflex motorfästen
* Goodride stålspunna bromsslangar
* PFC skivor runtom plus ett extra set fram, Carbone Lorraine RC6 belägg fram, Ferodo DS1.11 bak
* RS drevsats i växellåda, varvar 2700 i 100 ungefär.
* Flänsar för bromskylning monterade, saknar slangar till fronten.
* Ralliart diff fram

Motor:
300Hk på hjulen, 400ish i vrid vid 1,3 bar, mappad hos Dahlbäck. Liten fadäs med en backventil sköt laddtryck ned i tråget så vi stannade vid 1.3. Gav 315 på hjulen vid 1.4 bar. Bromspapper finns i byggtråden.

Manley LongRod kit, dvs längre stakar och kortare kolvar.
HKS 272 graders kamaxlar
HKS 7460 GT Kai turbo
Denso spridare
Autronic SM2 plugin sprut, orginalbox finns.
No name turbo elbow
3" helsystem från turbo
100 Cells FIA godkänd racekatt, funkar o besikta med om den är varm.
Hårdare ventilfjädrar, goda för 11000 rpm
Toppen fixad för E85
Turbosmart dumpventil
Coswort luftfilter i orginalboxen
Sachs Motorsport koppling

Säkert nått jag glömt, har ändå haft bilen i snart 10 år.. Alla orginaldelar finns med, plus diverse blandade delar bland annat ett hardpipe kit för insug och några ställbara HKS kamdrev.

Lite småfix att göra, tomgångsmotor, hänga på bakkjolen och montera ihop avgasystemet. Tomgångsmotor kommer jag högst troligt byta i närtid och om tiden tillåter kommer jag monter resten oxo.

Pris: 250000:-

Säljer inget löst innan bilen är borta.

Kan tänka mig o byta mot en 996/997 turbo/S/x51/x50 osv. Lägger såklart pengar emellan beroende på bil.

Byggtråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92082&postdays=0&postor . . . .

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
Garage19
Eskilstuna
Här sen Jul 2023
Inlägg: 22



Vad sitter det för diff bak?

_________________
Ludwig Karlsson Hedlin
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Orginal AYC.

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Mitsubishi Evo 8
11 besök senaste veckan (2061 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande