Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Däckstest på Mantorp del TVÅ
<<   1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 25, 26, 27   >>
73 besök idag (49540 totalt)
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 764



Magnus Thomé skrev:
Mumba skrev:
Du är fortfarande snabb runt mjölby och parisen i detta väder.
Blev väldigt halt på Mantorp med minsta lilla regn.

Är dina färger inverterade?


Här hade det torkat upp, så speciellt snabbt är det ju inte då


I Mjölby kör jag bara 81km/h och max 83km/h
Både där och parisen bromsar jag för mycket.

Första vänstern är din lägst mycket längre fram än min.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41630

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
La till M2an också med Vmin/max

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 764



Magnus Thomé skrev:
La till M2an också med Vmin/max


Satan jag har mycket att hämta i Mjölby och Parisen!

M2 går bättre än min där.
Dock handlar det lite hur man går in i kurvan med.

Över krönet.
Jag gör en mjuk bromsning sedan kastar in bilen likt under bron iKinnekulle

Men ser du bromsar lite in i den kurvan och går in mycket tidigare.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41630

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Försöker lära mig trailbrakea hyfsat djupt thumbs up Och då skär jag in tidigare och genar in i både vänstern efter startrakan ner mot Paris och vänstern ner mot hårnålen tex.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 764



Magnus Thomé skrev:
Försöker lära mig trailbrakea hyfsat djupt thumbs up Och då skär jag in tidigare och genar in i både vänstern efter startrakan ner mot Paris och vänstern ner mot hårnålen tex.


Jag testade det i första vänstern och tagit samma spår som dig massor av gånger.
Men sist gick jag ut lite längre och väntade lite med att gå in och tjänade 2tiondelar och då redan efter några försök.

Sedan trailbrake med för understyrd bil gör kanske jag missar lite mot dig.

Men tjänar du verkligen något att gå in så tidigt efter krönet?
Ska kolla om jag har någon film

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41630

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tjänar... Vet int Blir ju kortare väg och farten in i kurvan är ju okej och även Vmin lider ju inte av det spåret heller så det känns ju som det borde vara ett plus. Men det är ju en bra fråga thumbs up


Har du logg på de två varianterna du testade i startkurvan så man kan se varför du tjänade?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 764



Näst snabbaste vs snabbaste.
Den är lite ostabil vid V-min men bättre på andra varv dock samma resultat i förlorad tid.

Edit:
Kollade 5andra varv och denna visar 2.5-3tiondelar långsammare.
Men andra upp till 5 tiondelar långsammare.



_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41630

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Intressant, varför har du dippen i fart efter apex på det lånsammare varvet? Du använder inte banans bredd på det varvet ut ur kurvan heller.

Sen blir det omvänt, på varvet där du har högre fart ner mot Paris så tar du dig inte ut till vänster och får ta ner farten mer inför Paris, så lite gungor o karuseller i varvtid kanske?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 764



Som jag skrev så var denna lite ostabil och som du skriver lite tight men jämfört med alla andra varv så var andra linjen snabbare.

Testade efter 2 förarcoacher jag haft sa samma sak.

Nya linjen är inte heller perfekt efter testat 5-6ggr

Sedan har vi väldigt olika bilar med.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41630

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Intressant thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41630

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Här min M2 med 410hk mot ditt varv, det är bra varvtid du har thumbs up


_________________
Magnus Thomé
Citera
magnum
Spånga
Här sen Apr 2006
Inlägg: 418



Magnus Thomé skrev:
Kommentera gärna


Man blir jäkligt sugen att köra när man ser filmerna

_________________
Carl Svedenius - Saab 9000TA / 900R Cheva C10
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 764



Magnus Thomé skrev:
Här min M2 med 410hk mot ditt varv, det är bra varvtid du har thumbs up



Fruktansvärt bra tid utan tvekan

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4693



Har du någon data från CSL'en att jämföra mot GT3'an?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41630

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
ThomasT skrev:
Har du någon data från CSL'en att jämföra mot GT3'an?

Bra idé thumbs up



Jag får fila på hårnålen o depåkurvan i GT3an

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41630

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Original på generation 1 av 996 GT3 så är fälgarna 8" fram och 10" bak. Dvs de bredder jag har både originalfälgar och OZ Alleggerita i. När mk2 facelift kom ökade dom till 8,5" och 11". Till slalom kan man inte ha för brett gummi, speciellt fram 😁 Så jag har kikat på hur jag kan få till lite bredare lösning än 8 & 10.

Först hittade jag en uppsättning mk1 originalfälgar där framfälgarna faktiskt var 9" fram (och standard 10" bak) som jag köpte för ett tag sen. 9-tummarna är exakt samma fälgvariant som original men som fanns som bakfälgar till Boxster. Passar perfekt rakt av fram på GT3. Men då blev det ju så att jag hade fyra stycken bara 10" breda bakfälgar. Så ett par har nu varit hos Skullman i Åkers Styckebruk som breddat dom till 11" thumbs up

Så nu har jag originalfälgar att laborera med:

två 8"
två 9"
två 10"
två 11"



Förutom att ha 8" eller 9" fram så provmonterade jag t.o.m. 10" fram vilket nog även det går Och sen är min tanke att också alltid ha kvar en "riktig" uppsättning 100% original i rätt bredder, 8 & 10.

Men nu när säsongen närmar sig sitt slut så stressar jag inte med däcksinköpet, de skulle ju bara ligga över vintern ändå.



Breddade av Skullman thumbs up

(breddningen målad av mig , först grund o sen lite silver ovanpå så inte allt var orangerött )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41630

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Förutom fälgarna i original mk1-utseende så har jag ju även uppsättningen OZ Alleggerita i 8" & 10". Stor fördel med dom är ju att de är betydligt lättare. Originalfälgarna är gjorda för att klara enorm misshandel verkar de som, redigt kraftiga och därmed redigt tunga. Men det får funka för stunden, men på sikt så håller jag nog ögonen öppna efter lättare fälgar som har vettigare bredder än de OZ jag har, gärna en begagnad uppsättning vid tillfälle om något dyker upp.

_________________
Magnus Thomé
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2247



Hmm, har 5 uppsättningar till 911 77an, 2 till 911 69an, 3 till 924an, plus lite udda...

Har haft ett par fälgar på breddning hos Skullman också.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6311



Älskar din passion inför denna Teutoniska vagn.
Och snygga fälgar är - sedan gammalt - jämställda med snygga damskor.

Kul att följa den röda tråden.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3072



Hehe, man ska aldrig börja räkna ihop sina fälguppsättningar Hur mycket kostade det ungefär att bredda en fälg?

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Däckstest på Mantorp del TVÅ
<<   1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 25, 26, 27   >>
73 besök idag (49540 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande