Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Däckstest på Mantorp del TVÅ | << 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 25, 26, 27 >> 73 besök idag (49540 totalt) |
I Mjölby kör jag bara 81km/h och max 83km/h Både där och parisen bromsar jag för mycket. Första vänstern är din lägst mycket längre fram än min. _________________ Mumba Svensson Instagram: Life of Time Attack |
||||
Satan jag har mycket att hämta i Mjölby och Parisen! M2 går bättre än min där. Dock handlar det lite hur man går in i kurvan med. Över krönet. Jag gör en mjuk bromsning sedan kastar in bilen likt under bron iKinnekulle Men ser du bromsar lite in i den kurvan och går in mycket tidigare. _________________ Mumba Svensson Instagram: Life of Time Attack |
||||
Jag testade det i första vänstern och tagit samma spår som dig massor av gånger. Men sist gick jag ut lite längre och väntade lite med att gå in och tjänade 2tiondelar och då redan efter några försök. Sedan trailbrake med för understyrd bil gör kanske jag missar lite mot dig. Men tjänar du verkligen något att gå in så tidigt efter krönet? Ska kolla om jag har någon film _________________ Mumba Svensson Instagram: Life of Time Attack |
||||
Tjänar... Vet int Blir ju kortare väg och farten in i kurvan är ju okej och även Vmin lider ju inte av det spåret heller så det känns ju som det borde vara ett plus. Men det är ju en bra fråga
Har du logg på de två varianterna du testade i startkurvan så man kan se varför du tjänade? _________________ Magnus Thomé |
||||
Näst snabbaste vs snabbaste.
Den är lite ostabil vid V-min men bättre på andra varv dock samma resultat i förlorad tid. Edit: Kollade 5andra varv och denna visar 2.5-3tiondelar långsammare. Men andra upp till 5 tiondelar långsammare. _________________ Mumba Svensson Instagram: Life of Time Attack |
||||
Intressant, varför har du dippen i fart efter apex på det lånsammare varvet? Du använder inte banans bredd på det varvet ut ur kurvan heller.
Sen blir det omvänt, på varvet där du har högre fart ner mot Paris så tar du dig inte ut till vänster och får ta ner farten mer inför Paris, så lite gungor o karuseller i varvtid kanske? _________________ Magnus Thomé |
||||
Som jag skrev så var denna lite ostabil och som du skriver lite tight men jämfört med alla andra varv så var andra linjen snabbare.
Testade efter 2 förarcoacher jag haft sa samma sak. Nya linjen är inte heller perfekt efter testat 5-6ggr Sedan har vi väldigt olika bilar med. _________________ Mumba Svensson Instagram: Life of Time Attack |
||||
4,8mm fram
3,5mm bak Nya 6,35mm
_________________ Magnus Thomé |
||||
Original på generation 1 av 996 GT3 så är fälgarna 8" fram och 10" bak. Dvs de bredder jag har både originalfälgar och OZ Alleggerita i. När mk2 facelift kom ökade dom till 8,5" och 11". Till slalom kan man inte ha för brett gummi, speciellt fram 😁 Så jag har kikat på hur jag kan få till lite bredare lösning än 8 & 10.
Först hittade jag en uppsättning mk1 originalfälgar där framfälgarna faktiskt var 9" fram (och standard 10" bak) som jag köpte för ett tag sen. 9-tummarna är exakt samma fälgvariant som original men som fanns som bakfälgar till Boxster. Passar perfekt rakt av fram på GT3. Men då blev det ju så att jag hade fyra stycken bara 10" breda bakfälgar. Så ett par har nu varit hos Skullman i Åkers Styckebruk som breddat dom till 11" Så nu har jag originalfälgar att laborera med: två 8" två 9" två 10" två 11" Förutom att ha 8" eller 9" fram så provmonterade jag t.o.m. 10" fram vilket nog även det går Och sen är min tanke att också alltid ha kvar en "riktig" uppsättning 100% original i rätt bredder, 8 & 10. Men nu när säsongen närmar sig sitt slut så stressar jag inte med däcksinköpet, de skulle ju bara ligga över vintern ändå. Breddade av Skullman (breddningen målad av mig , först grund o sen lite silver ovanpå så inte allt var orangerött ) _________________ Magnus Thomé |
||||
Förutom fälgarna i original mk1-utseende så har jag ju även uppsättningen OZ Alleggerita i 8" & 10". Stor fördel med dom är ju att de är betydligt lättare. Originalfälgarna är gjorda för att klara enorm misshandel verkar de som, redigt kraftiga och därmed redigt tunga. Men det får funka för stunden, men på sikt så håller jag nog ögonen öppna efter lättare fälgar som har vettigare bredder än de OZ jag har, gärna en begagnad uppsättning vid tillfälle om något dyker upp.
_________________ Magnus Thomé |
||||
Hmm, har 5 uppsättningar till 911 77an, 2 till 911 69an, 3 till 924an, plus lite udda...
Har haft ett par fälgar på breddning hos Skullman också. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Hehe, man ska aldrig börja räkna ihop sina fälguppsättningar Hur mycket kostade det ungefär att bredda en fälg?
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Däckstest på Mantorp del TVÅ | << 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 25, 26, 27 >> 73 besök idag (49540 totalt) |