Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Däckstest på Mantorp del 1
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26   >>
180 besök idag (45779 totalt)
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1345



Snyggt! Ser ut att printa jättefint det där filamentet.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499



Det var en snygg lösning!

Jag råkar ha samma modell på släckare, inte så att du har en printfil att delge?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Figgz skrev:
Det var en snygg lösning!

Jag råkar ha samma modell på släckare, inte så att du har en printfil att delge?


Gjorde den för 41mm burrör

https://rejsa.nu/im/user/3/2023-10-31-14-34-10_body.stl
https://rejsa.nu/im/user/3/2023-10-31-14-34-10_lid.stl printa "locket" med så många perimeters/walls så att den är stark i sin fjädring att hålla fast

Lägger med STEP-fil som är lite enklare att redigera
https://rejsa.nu/im/user/3/2023-10-31-09-47-51_brandslackarhallare.ste . . . .

_________________
Magnus Thomé
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Små, smidiga och bra mot mindre bränder. Men mot oljebrand som drivs av en stor mängd energi så har de svårt att orka med. Där är det tyvärr pulver som gäller.


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2242



Det är nog bra att ha en av varje. Det kan ju vara en liten brand för en pulversläckare vill man inte dra av i onödan.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
ThomasT skrev:
Små, smidiga och bra mot mindre bränder. Men mot oljebrand som drivs av en stor mängd energi så har de svårt att orka med. Där är det tyvärr pulver som gäller.

https://youtu.be/HqGy5lRsM88?si=CPJOwgYVh9UkQMIZ



Braoha för mindre elbrand, tidigt i någon brand i plastdelar o så thumbs up Dvs inte "istället för pulver" utan "bättre än inget alls".

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Bilen lämnad till polering och keramisk lackbehandling hos Sandell, fan vad fin den kommer bli

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare
Trådstartare



Nyfiken på hur den blir

Inte rätt väder just nu bara att hämta den

_________________
Magnus Thomé
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11258



Magnus Thomé skrev:



Nyfiken på hur den blir

Inte rätt väder just nu bara att hämta den


Varför har de lackat en del delar blåa? Är det snyggt?













_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Var förbi o kikade (går ju inte att köra tillbaka den till vintergaraget just nu och jag var ju jättenyfiken ) Nu fattas det bara lite sommarsol att köra ut den i



_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Bara polering o puts numera... och en första vårtur!!!!!


_________________
Magnus Thomé
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 434



thumbs up Det är väl inget fel på fälgarnas kulör eller? Om man tänker på det praktiska så syns inte bromsdammet lika mycket. Jag är ganska konservativ när det gäller fälgfärg men i brist på silver så blev det antracit senast. Man vänjer sig

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
c311 skrev:
thumbs up Det är väl inget fel på fälgarnas kulör eller? Om man tänker på det praktiska så syns inte bromsdammet lika mycket. Jag är ganska konservativ när det gäller fälgfärg men i brist på silver så blev det antracit senast. Man vänjer sig


De här OZ Alleggerita-fälgarna på bilden ovan funkar bra i den här färgen thumbs up thumbs up Håller också med om bromsdamm 😁 Det är en annan uppsättning med Enkeifälgar som av någon anledning jag inte gillar mörka 🤷‍♂️ Har ingen bra bild på dom, ska se vad jag hittar.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det här är en bild på en helt annan och GUL GT3 som Enkei-fälgarna jag köpt satt på innan. Japp, den är GUL men jag Photoshoppade till den till någorlunda röd

Mörka fälgbilden är exakt som fälgarna ser ut i verkligheten. Ljusare fälgar = Photoshoppat

Som sagt, det är bara en liten smaksak och inget annat, så det är inget jag skulle lägga en förmögenhet på att få till men...



_________________
Magnus Thomé
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 434



Mörka fälgar ser bättre ut i halvmatt. Sist det blev finsilver med blank klarlack var till bruksbilen. Tyvärr hade fälgarna alltför dålig kvalitet att köra med, så de kanske duger på en A-traktor. Jag brukar lämna fälgar till en i Kristinehamn för att "bada" bort färgen, sen till Forshaga och bästa billackeraren i länet. Ett alternativ är att bara lacka om framsidan om resten är ok. Vissa race-fälgar kan från fabrik vara matt grå och sen en dusch med valfri färg på utsidan. Hjulen är bilens skor. "Brown shoes dont make it" (Frank Zappa)

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Huvudpoängen med Enkeifälgarna är att de är riktigt lätta, har bra bredder (11" bak och 9" fram) o rätt ET. Och hade vettigt pris thumbs up Tycker inte de är speciellt snygga på en 996'a som dom är (RC-T4 tror jag fälgarna heter). Funktion före stil alltså Men kan jag lyfta utseendet på dom en liten aning med en inte alltför stor ansträngning så thumbs up

c311 skrev:
Mörka fälgar ser bättre ut i halvmatt.

Kan vara det att de inte är det som spökar till det i mitt huvud



De jag köpt:





_________________
Magnus Thomé
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 434



Håller med dig om Enkei men samtidigt är det svårt med fälgar som har hög offset, de är sällan snygga. ATS GT-Racing användes ofta på 996 och de är lättare än 996 Carrera Cup fälgar (BBS E29 split)

Enkeifälgen kanske har något som kallas "Shadow Chrome", vanligt för ca 25 år sedan på t.ex. M5 E39. Det är någon magisk färg som ibland flagnade när det var riktigt kallt.

Tror de ser bättre ut med mörk silver och halvmatt klarlack. Ford USA (Aston Martin ?) har en färg, Tungsten grey metallic (Ford färgkod T8)

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
c311 skrev:
Håller med dig om Enkei men samtidigt är det svårt med fälgar som har hög offset, de är sällan snygga. ATS GT-Racing användes ofta på 996 och de är lättare än 996 Carrera Cup fälgar (BBS E29 split)


Originalfälgarna (996 GT3 mk1-varianten) som jag har två uppsättningar av i varierande bredder (Två av varje: 8", 9", 10" och 11" ) är blytunga.....

_________________
Magnus Thomé
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5286



Fälgarna i högglans vit skulle se magiskt ut mot den röda färgen.

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 434



Magnus Thomé skrev:
c311 skrev:
Håller med dig om Enkei men samtidigt är det svårt med fälgar som har hög offset, de är sällan snygga. ATS GT-Racing användes ofta på 996 och de är lättare än 996 Carrera Cup fälgar (BBS E29 split)


Originalfälgarna (996 GT3 mk1-varianten) som jag har två uppsättningar av i varierande bredder (Två av varje: 8", 9", 10" och 11" ) är blytunga.....


Många original fälgar är tunga, de måste klara vikten för alla tunga bilar. Under 10 kg för en bred 18 tum är godkänt och då är de "flow formed"

Uttala inte Enkei fel som engelsktalande gör (inkei) för då skrattar japaner.

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hur ska det uttalas (såklart jag uttalar det som det "är stavat" )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Däckstest på Mantorp del 1
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26   >>
180 besök idag (45779 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande