Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Midlana: V6 Mittmotorbygge | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 53 besök senaste veckan (12599 totalt) |
Höftat ihop en varukorg med silkonslang i olika böjar. Hamnade på 7000kr för intercooler-ledningarna.
Vad kan man tänkas hitta på istället? Det känns snordyrt. |
||||||
54mm, 25mm i T-stycket.
Lista på de olika böjarna: Ska till några raka bitar också men typ så. Och då har ändå do88 rea nu! |
||||||
Fmic.eu har paket med rör och slang till vettig kurs. Vet inte om de är rätt delar för dig dock?
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Tyvärr sitter mina lite annorlunda än i A6/S4 motorn kommer ifrån, så delarna passar inte..
I och med black week verkar priserna vara detsamma. Tack för tipset dock! Finns det någon annan vedertagen lösning än att använda sig av denna typ av silikonslang eller svetsa alu-rör? |
||||||
Jag har köpt delar från en polsk firma som har bra priser så kolla där:
https://mtuning.pl/main-eng.html Här T-rör i silikon https://mtuning.pl/eng_m_Silicone-Fi eller aluminium https://mtuning.pl/eng_m_Pipes-elbow _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
De jag tänkte på var universalsatser. Där får man några rör, några Slangar. Men såg nu när jag letade länk att jag blandat ihop sidorna Detta var de jag tänkte på https://www.maxpeedingrods.co.uk/pro _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Fattar! Det ska jag titta runt efter |
||||||
Med kronan som den är blev det faktiskt några procent dyrare hos dem än hos do88 nu under black friday. Blev en lista med en väldig massa slang från do88. Hoppas jag höftat rätt nu! |
||||||
Skrev en fråga för att hitta firma för tillverkning av drivaxlar, men när jag snackat med Dione i Uppsala skickade de mig till en Wez Mekaniska som löser det för en väldigt rimlig peng!
|
||||||
Nya bärarmar är mindre pengar, men du får utveckla lite. Tänker du att jag skulle köra med spindlar från audin istället? |
||||||
-Tänkte bara högt, vad är enklaste och billigaste vägen att gå? _________________ Magnus Falk |
||||||
Okej Då jag redan har hjul och bromsar (med handbroms) och coilovers till mazda-spindlarna så är det nog tufft att motivera en ändring där - plus att jag då får olika infästning för hjulen fram och bak. 8000kr inkl moms vill Wez ha för ett par axlar. Jag har kontakt med en snubbe till som säkert ger mig ett liknande pris. |
||||||
Vad som är enklast och vad som är billigast tycker jag sällan går hand i hand..
Finns ju en faktor till att ta hänsyn till, tid Det är verkligen nått jag fått erfara mååånga gånger om.. är det billigt, tar det mycket tid då det ofta handlar om att göra mycket själv. Är det enkelt kostar det i regel mer. _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Helt klart så. I detta fall blir det bättre för mig att lägga några timmar extra på jobbet och låta Wez göra mina axlar |
||||||
Sen en sak att tänka på när man låter tillverka en del, men nu lär ju inte axlarna gå sönder. I bland kan det ju vara bättre att bygga om lite så att en original pryl passar ifall det är en sak som kan gå sönder... _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Tack för inlägget, jag får se hur de håller för luft |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Midlana: V6 Mittmotorbygge | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 53 besök senaste veckan (12599 totalt) |