Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 149 besök idag (24121 totalt) |
Vid provstarten hördes avgasläcka, det var ju varmt här, så isär och täta om
![]() ![]() Omplacering tändspole! Slitsa upp ena bef hålet i fräsen, och veva bort 60mm för att borra ett nytt. Efter testmontaget kapades det överflödiga fästet bort och den fick sig en snabblackering med burk. ![]() ![]() Instrumentbrädan återställd (4e gången jag gör en..) Väntar på lite nya kontakter som skall bytas ut här och var fortfarande. Lyckades dock programmera om oljetrycket (som visat -1 bar avstängd) till 0 bar, testade även ändra HZ från 20 till 50 på RPM kanalen, någon som vet hur det där fungerar? Den Visar för högt varvtal. Startmotorn är dessutom bortplockad och jag skall köra bägge 2 på renovering vid tillfälle. PS. Är det någon som tycker denna släckare skall bli fast monterad här, i väntan på det riktiga släcksystemet.. ![]() ![]() ![]() Nya obrunna bränsleslangar, känns bra ![]() ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Sista nya kontakterna monterade som var svedda/brunna.
![]() ![]() Tändspole omlokaliserad och kontakt bytt. ![]() Stötdämparna får kortare öglor för att få korrekt rideheight/rake på måndag. Behövde kapa av gamla fästena annars hade tallriken tagit i. Fått ett lager penselfärg efter fotot.. ![]() Hämtat stöt på fredag, och fälgen som hade puspunka (omtätad, hoppas det räcker) Efter detta så är det montage av renoverad startmotor, sedan är det bara karossen som saknas. Skall försöka göra CW med, troligtvis med gamla karossen men bättre än inget. Bokat test på Gelleråsen Nationaldagen, helgen innan rudskogen. Måtte skiten hålla ihop ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Orolig över om nya karossdelarna hinner komma, ska ju igenom tullen toöl Sverige och inte skickade än..
Hade gammal väv och polyester liggande sen båten, så slabbade på 2 lager väv över stora deformeringen, och 2 lager huggen på smala sidan. Hoppas den passar bättre när det härdat. Ambitionen på denna plastning (och jag är absolut inget proffs på glasfiber) är superlåg, och bara för att ha något att köra med i värsta fall. Lite svart silvertejp så får det duga, skäms när saker ser ut såhär, men vad gör man ![]() ![]() ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Knappt ens racemässig finish ju! Hinner du köra shakedown innan nationaldagen, eller blir det all körning innan Rudskogen?
_________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||
Starkt att komma igen så snabbt efter en sådan motgång! ![]() _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||
+1 ![]() _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Tusen tack! Tyvärr inte, har så mycket annat i livet som upptar tid ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Hämtade en ny startmotor förra fredagen, på nya "ärendemoppen"
Knutssons el och bil renoverar gamla bosch-motorn och levererade en ny. Lättare sagt än gjort till en gammal zetec ![]() Dom blir så ju så jäkla varma så testade tejpa denna med värmeskydd och se om dom håller bättre.. ![]() ![]() Hade tänkt provköra under helgen för att se att Allt lirar, men det ska ju regna hela helgen.. Får hoppas det blir tillfälle för detta nästa vecka. Snart Gelleråsen ![]() Karossen skall vara tillverkad och på g till Sverige. ![]() _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
Borde inte en värmeskyddsplåt/sköld göra sitt, en bit rostfri plåt antingen fastsatt på byxröret eller motorblock/startmotor? _________________ Roland Johansson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 149 besök idag (24121 totalt) |