Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Åka och se Indycar 2024
4 besök senaste veckan (251 totalt)
Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003
Inlägg: 923


Trådstartare
Jag har fått sug på att åka över och titta på ett Indycar-lopp under 2024 och börjat undersöka lite kring när, var och hur.

Någon som har tips på banor som är hyfsat lättillgängliga från Sverige (ARN)?
Chicago verkar ligga bra till både geografiskt och med flighter med de flesta bolag. Ett par timmar med bil både till Iowa, Indy, Mid Ohio och Road America till exempel.

Även till Miami går det att flyga direkt med SAS från Stockholm.

Någon annan härifrån som har planerat att åka och titta under året?

_________________
Mvh / Daniel Ene
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2242



Drömresan vore att åka dryga 2 veckor och se Indy 500 26/5, Detroit 2/6, Road America 9/6. Jag skulle flyga in till Chicago och ta en hyrbil för att röra sig mellan tävlingarna.
Road America ska vara ett mycket trevligt race att åka till, dit ska jag försöka åka nån gång.

Ett alternativ är 7 -21 juli och få med 4 race eller korta ned resan till en dryg vecka med 3 race.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003
Inlägg: 923


Trådstartare
Ja det låter helt klart som ett trevligt upplägg! För egen del med småbarn hemma så behöver det troligtvis röra sig om en långweekend om jag kommer iväg under nästa år

Men Chicago verkar vara en bra utgångspunkt för många banor helt klart, oavsett om man sen tar hyrbil eller inrikesflyg. thumbs up

safe skrev:
Drömresan vore att åka dryga 2 veckor och se Indy 500 26/5, Detroit 2/6, Road America 9/6. Jag skulle flyga in till Chicago och ta en hyrbil för att röra sig mellan tävlingarna.
Road America ska vara ett mycket trevligt race att åka till, dit ska jag försöka åka nån gång.

Ett alternativ är 7 -21 juli och få med 4 race eller korta ned resan till en dryg vecka med 3 race.

_________________
Mvh / Daniel Ene
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2242



Rekommenderar Indy 500 om du ska se ett lopp live. Fantastiskt spektakel!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Åka och se Indycar 2024
4 besök senaste veckan (251 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande