Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES
KÖPES: Verktygssats hjullager/bussningar
2 besök senaste veckan (311 totalt)
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1248


Trådstartare
Hej!

Letar efter en verktygssats likt den här nedan för att ta bort bussningar och/eller hjullager exempelvis.
Gärna i Västerås/Stockholmstrakten.

PM eller 070-2830729


_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6260




_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1248


Trådstartare
Kolja skrev:
https://arcus-www.amazon.se/hjullager-gummibussning-avdragare-verktygssats-hjullagerverktyg/dp/B09KC89L1C


Tackar för tipset. Kollat Amazon på lite olika alternativ men inte sett just den där. Var ju ett rättså bra pris!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
makeba
Tranemo
Här sen Jul 2006
Inlägg: 68



Har du använt denna själv så du vet hur kvaliten är? Tänker främst på dragstängerna att de går sönder i gängorna..... man får vad man betalar?

_________________
Kent Ohlsson
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2905



Det där är väl exakt samma som Biltema säljer men för ett högre pris, dock ingen frakt såklart. Men lättare att returnera om det visar sig vara dålig kvalite
https://www.biltema.se/bil---mc/bilverktyg/chassiverktyg/hjullagerverk . . . .

Jag har denna som funkar fint hittills men det är väl ingen garanti, men det är väl snarlik leverantör då lådorna är likadana.
https://www.biltema.se/bil---mc/bilverktyg/chassiverktyg/hjullagerverk . . . .

Tycker lösningen är bättre än att ha en press ståendes som tar mycket plats. Jag hade ordentligt fastrostade hjullager i mina Laguna spindlar men lyckades ändå få bort dom med satsen ovan.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4104



makeba skrev:
Har du använt denna själv så du vet hur kvaliten är? Tänker främst på dragstängerna att de går sönder i gängorna..... man får vad man betalar?


Jag skickade tillbaka en snarlik sats för några veckor sedan, köpte av en svensk leverantör så jag fick snabbt tillbaka pengarna. Kvaliteten var otroligt låg, gängorna rensade sig själva innan avdragaren ens rubbade remhjulet som jag skulle ha bort, dessutom böjde sig flera delar utan att jag tog i speciellt hårt, det hördes på klangen i delarna att det inte var härdade grejor, priset var ungefär som den från Amazon.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5120



makeba skrev:
Har du använt denna själv så du vet hur kvaliten är? Tänker främst på dragstängerna att de går sönder i gängorna..... man får vad man betalar?


Sen är det väl inte alla som fettar eller oljar in gängorna innan användning för att slippa en del problem. Hjälper inte om alldeles för dåligt material använts.

_________________
Roland Johansson
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Jag har en sats som liknar den Biltema-sats som Andreas har och länkar till, men min är av
äldre datum och kommer inte från Biltema. Dock Kina-grejor.

Min sats har jag utsatt för REJÄLT med stryk och den står pall. Flera gånger dragit tills
jag inte orkar mer (envisa lager) utan att gängorna visar tveksamheter.

Spindeln är typ M22 och det krävs för att grejorna skall hålla i min erfarenhet.

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
KÖPES
KÖPES: Verktygssats hjullager/bussningar
2 besök senaste veckan (311 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande