Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar SÅLD: | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (3502 totalt) |
Behöver du verkligen köpa en bil till för att kvalificera till psyket? _________________ Lars Dahlstedt Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor Lotus Elite 503 -75 Lotus Europa S2 -68 Lotus Europa S1 -67 och lite annat |
||||||||
Är nog redan kvalificerad Hemligheten är att inte alls reflektera till om man har: Plats / Tid / Budget _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||||
ÅH nu blev man ju jätte sugen på en till Europa. Jag behöver en till europa ungefär lika mycket som ett hål i en tand. Även om jag är väldigt sugen. På lotusen alltså.
Men Va kul men en Europa. Jag tycker du ska behålla den! Dom är små och lätta och man kan med lätthet hänga upp dom i taket. Då tar dom mindre av golvytan.. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||||||
Slå till _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||||
Den ser ut att passa på pallbockar.
Jag känner inget sug alls. Inte det minsta faktiskt. Dock har jag pallbockar att sälja om någon köper den. |
||||||||
Bara att slå till! Jag har ju en Europa till och känner stress att denna väntar på att få byggas. Golvyta har jag massor av så inte ens det är en anledning att sälja Det är mest att jag inte hinner börja på denna under överskådlig framtid och att den bara står. Stressigt.
Hoppas det läker ihop och då har du inga kryckor längre
Den behöver knappt ens stå på pallbockar Karossen sitter med 12 st skruvar och när de är väck så är det bara att lyfta av karossen. Golvet hänger med. Efter man sågat lite glasfiber fram eftersom det är lite glasfiber under ramen där också. Så står man där med ett backbone chassi med motor i som man kan lyfta i ena änden för hand Tomvikt på en komplett sån här skulle enligt broschyren vara 610 kg ungefär. _________________ Lars Dahlstedt Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor Lotus Elite 503 -75 Lotus Europa S2 -68 Lotus Europa S1 -67 och lite annat |
||||||||
Fanken nu får man dumma tankar... står en 1,8t passat här... Tyvärr står det många andra bilar här oxå fast frun är myyyyycket förstående.. tror jag hon skulle protestera...något. _________________ Michael Thulesius |
||||||||
Högsta bud ! Hämtar Mars/April och ställer på landet i Mariestad. Planerar att hämta en till bil i Tyskland (Engelsk, Ovanlig, Nerplockad,Sub 800kg) så jag ska bara undkomma att bli inlagd på psyk _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||||
En sån motor passar ju hur bra som helst Här är en polsk Europa med 1.8t motor och Miata subframe och upphängning _________________ Lars Dahlstedt Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor Lotus Elite 503 -75 Lotus Europa S2 -68 Lotus Europa S1 -67 och lite annat |
||||||||
Haha, jag tar ju inte vilka bud som helst Får du in fler bilar i garaget? _________________ Lars Dahlstedt Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor Lotus Elite 503 -75 Lotus Europa S2 -68 Lotus Europa S1 -67 och lite annat |
||||||||
Högsta bud är högsta bud Samma när jag la 20 000:- som bud på en Regera och alla skrattade, men bilen var inte värd mer än 20 000:- för jag var den enda som ens budade och var redo att betala för den Tanken är ju parkeringslyft någongång och ramp bakom så jag kan ställa 6 bilar på 3 bilars yta Jag kan ställa en kaross på Marcos 1500 _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||||
Visst blir man lockad och motiverad? _________________ Lars Dahlstedt Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor Lotus Elite 503 -75 Lotus Europa S2 -68 Lotus Europa S1 -67 och lite annat |
||||||||
Har jag fortfarande högsta bud ?
Kan höja till 500 kr + Att jag vattenblästrar 4 timmar gratis ! _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||||
Hmm, vill inte ge mig in i en budgivning men nivån är fortfarande rimlig. 4 timmar vattenblästring kan vara värt (600kr/h ink moms) 2400+500 så 2900 kronor. Jag kan tänka mig 3000 kronor jämnt men där tar det stopp. _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||||
Ta en titt på denna bild:
För MIG är detta ett ganska meningslöst kladd. En ful tavla/bild som jag inte vill ha på väggen i mitt hus. Men.... detta är alltså tavlan "Women III" av William de Kooning (1953), värderad till 160miljoner dollar. Och nog är det samma situation med denna Lotus, som säljaren beskriver med orden "Chassit är äkta S1 från 1967. Dessa byggdes i totalt 296 exemplar och bara ett enda år, dvs 1967." men som vi obildade tölpar här på rejsa mest ser som ett vrak. Kanske rejsa är fel forum att sälja bilen på? Kanske skulle ebay vara bättre, så att Lotus-entusiaster från hela Europa kan fightas om den? Bara en tanke... _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||||
Nja, jag är uppvuxen med en "systerbil" som står i garaget snart klar så vet exakt vad det är Finns faktiskt en hel bund S1or i Sverige, minst 3 st inom nån mils radie från Halmstad 500 kr + 4 timmar vattenblästring + låna min bandsåg en helg _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||||
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar SÅLD: | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (3502 totalt) |