Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 207 besök senaste veckan (11028 totalt) |
Tack! Har inte bokat nästa körning än, men 22/9 med BMW klubben på Kinnekulle är inskriven i kalendern i alla fall. Skulle vilja till Mantorp och Knutan också, får se hur mycket som hinns med! _________________ Patrik Skoog |
||||||||
![]() Ja den börjar komma i ordning som jag vill ha den. Alltid lite pyssel att anpassa även om mycket var bra från början! Dags att fokusera på E30:n på semestern... den måste ihop nu och ut på bana! _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Fortsätter med "att göra listan" på Z:an. AC:n funkar inte och visst är det skönt med lite svalka på trackdays.
Felsökte lite och kollade säkringar, alla var hela och +12V till magnetkopplingen fanns. Sög ur systemet och allt var tätt, fyllde ny gas. Ingen kyla.... Såg att kopplingen inte gick in och började leta ny. "Tyvärr" satt denna AC kompressor endast på Z4M, inga andra modeller. Hittade till slut en på Ebay USA, lågmilad i bra skick till rimliga pengar. Planen vara att flytta kopplingen till kompressorn på bilen för att slippa fylla ny gas igen. ![]() Monterade av det jag behövde: ![]() ...och med lite svordomar gick det att montera allt på plats. Nu är det kallt i bilen! ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Det blir ju fort tokvarmt i en bil på sommaren så skönt att kunna hålla vettiga temperaturer i kupén.
![]() Bra fix, särskilt när hela paketet ändå satt på bilen och vägde. ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||||
Vet inte om den funktionen hade kommit redan på Z4 M men på M2:an stängs kompressorn av vid fullt gaspådrag, spelar ingen roll att man har AC:n på full kyla.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||||
Smart funktion, -får först testa att hålla full gas! ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Volvo 945 Turbo stängdes A/C vid 210 km/t. Tror det också hade något att göra med varvtalet. Skulle inte förvåna om andra har liknande inställningar. _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||||||
Visst är det, men det blir jobbigt varmt under en trackday. ![]() _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||||
Gick den bilen så fort? ![]() _________________ Johan B |
||||||||
Den gick till varvstopp (6090 rpm) på 5:an = 237 km/t enligt GPS i Tyskland och på Rototest. En standard 2.3T ca 190 km/t med 3.54:1 Jag sålde den 2010 och är skrotad när jag kollade. _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||||||
Det finns gott om plats i snabbaste gruppen på knutan nu på lördag 👍 _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||||
::
Hade varit supernajs, men kan tyvärr inte den dagen ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Dags för en trackday på Sturup!
Inte min favorit och 15 år sedan sist men varför inte tänkte jag & Ahlin en fredag kväll? Sagt och gjort så drog vi dit lördag morgon och 30 min senare var vi redo för banan. Smidigt! Röd & blå bil i depån! ![]() Röd bil på full attack, Ahlin är mästare pä att mata varv ![]() ![]() Tog ett tag innan jag hittade runt. Finns inte utrymme för misstag och flera spår runt för hitta fäste efter all drifting. Inte optimal för Z:an och flera svängar där växlarna inte passade alls men vi hade riktigt kul och banan var stundtals tom på bilar. Lugn och metodisk körning med fokus att sätta spåren och tiderna sjönk sakta från 1:10 nedåt. 1:08:6 blev bästa innan bakdäcken började ge upp. ![]() Innan nästa trackday får jag nog köpa nya bakdäck som gjort sitt. Någon som råkar ruva på 295/30/18? Kör AR1 nu, men kanske skall testa annat? Vad rekommenderas? _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Jag har inte testat själv, men hör mycket gott om A052
https://www.dackonline.se/rshop/Dack _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||||
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||||
Definitivt, fanns redan på Fiat Coupe 20VT 1996 o säkert ännu tidigare. Absolut på Z4M! (Trots detta kan man fortf se igenimmade rutor på NYA bilar på Ringen t.ex.. det är inte lätt! ![]() |
||||||||
Kinnekulle med BMW klubben blev av som planerat
![]() Tog brossan med mig så han fick möjlighet att köra av sig lite ![]() Trevlig som vanligt med BMW klubben, bra arrangerat och speciellt trevlig depåhängsgrillning kvällen innan med Cup-åkarna ![]() Sista "check" innan lastning på lördagen, viktigt med däckglans på sidorna ![]() ![]() Tyvärr dåligt med foton, men lagom mycket bilar, blandat Alfa och BMW + lite övriga märken. Race både BMW Cup och Alfa. ![]() Bakdäcken gick på sista andetaget men de skall hålla en träff till tänkte jag! Jag & Brossan varvade passen som var uppdelade i tre olika grupper. Bra koll i snabba klassen och tack Gunnar Ö för lite kul körning tillsammans i din M3:a ![]() Har inte varit på Kinnekulle på många år, kul att se att nya ägaren fixat och donat med anläggningen. Riktigt fin ![]() Från första passet, ringrostig som få och Gunnar som stundtals låg bakom kommenterade att jag åker "ett annorlunda spårval" på en del ställen ![]() ![]() Låga 57 tider var målet men med facit i hand så räckte inte bakdäcken till, i kombo med att det var mycket trafik under dagen. När man egentligen skall ut är på de sista passen när de flesta gett upp för att få några fria varv, men då fanns det för lite gummi kvar för att sätta bra tider utan låga 58:or fick det bli som bäst. Oavsett, grymt att köra lite tillsammans med "goa gubbar", bilen går som ett spjut och med bättre däck, några fria varv och fler pass i ryggen hade 56-tider varit fullt möjligt! Detta var nog sista körningen för i år med Z:an, en ordentlig tvätt och genomgång väntar ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 207 besök senaste veckan (11028 totalt) |