Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Bmw m5 e60 -05, TungaGrisen
<<   1, 2, 3   >>
141 besök senaste veckan (3800 totalt)
Zander
Stockholm, Sweden
Här sen Jun 2017
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Kul att se uppdateringar på grisen. Precis som förr i båtvärlden, fint hantverk med kolfiber.

Vi får se till att köra nån trackday tillsammans i sommar, GT4an har fått uppdateringar med så man hänger med

_________________
Jesper Zander

Porsche 718 GT4
Från havet till asfalten
Citera
bmwM38
Norrtälje
Här sen Dec 2006
Inlägg: 36


Trådstartare
zmicke skrev:
Är inte dom där tornen i gjuten aluminium ?


Ja det är dom

_________________
Rickard Blomgren
Citera
bmwM38
Norrtälje
Här sen Dec 2006
Inlägg: 36


Trådstartare
Zander skrev:
Kul att se uppdateringar på grisen. Precis som förr i båtvärlden, fint hantverk med kolfiber.

Vi får se till att köra nån trackday tillsammans i sommar, GT4an har fått uppdateringar med så man hänger med


Är jag som inte hänger med din blåa fara 🙈
Såg att du uppgraderar chassit 👍🏻

_________________
Rickard Blomgren
Citera
bmwM38
Norrtälje
Här sen Dec 2006
Inlägg: 36


Trådstartare




Bussningar i framvagnen klart .
Nu är det bakvagnen på tur .

_________________
Rickard Blomgren
Citera
ylu
Östergötland
Här sen Apr 2023
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Trevligt med E60 M5!

_________________
Patrik Bengtsson
Citera
bmwM38
Norrtälje
Här sen Dec 2006
Inlägg: 36


Trådstartare
ylu skrev:
Trevligt med E60 M5!


Tack 👌🏻

_________________
Rickard Blomgren
Citera
bmwM38
Norrtälje
Här sen Dec 2006
Inlägg: 36


Trådstartare
ylu skrev:
Trevligt med E60 M5!


Tack 👌🏻

_________________
Rickard Blomgren
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Kul!! Trevligt när även ett landsvägslok används för att svänga med!

Den motorn är verkligen en juvel!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1125



bmwM38 skrev:
Ulf Sanden skrev:
Du menar att ta upp för att justera eller för att få det att fungera?
Hade nog försökt undvika det. Sätta vinklen innan, och testa justera montera av och på några ggr? Skulle fungera? Kan man göra något på nedre armarna? Excenters?


Ja , når inte justeringarna genom orginal hålet .


Det var länge sedan jag hade Millway camber plates nu, men jag vill minnas att justerskruvarna inte är så viktiga. Jag tror dom egentligen låser med de stora bultarna. Om det jag tror stämmer så kan du lossa justerskruvarna lite lagom, göra hjulinställning och bara dra åt bultarna så sitter det.

Men kolla noggrant för jag kan minnas fel.

PS. Jag skulle aldrig kapa i fjäderbenstornen på den bilen. DS.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
bmwM38
Norrtälje
Här sen Dec 2006
Inlägg: 36


Trådstartare
Christian Jansson skrev:
Kul!! Trevligt när även ett landsvägslok används för att svänga med!

Den motorn är verkligen en juvel!


Verkligen, ska användas 👍🏻

_________________
Rickard Blomgren
Citera
bmwM38
Norrtälje
Här sen Dec 2006
Inlägg: 36


Trådstartare
BMW-DJ skrev:
bmwM38 skrev:
Ulf Sanden skrev:
Du menar att ta upp för att justera eller för att få det att fungera?
Hade nog försökt undvika det. Sätta vinklen innan, och testa justera montera av och på några ggr? Skulle fungera? Kan man göra något på nedre armarna? Excenters?


Ja , når inte justeringarna genom orginal hålet .


Det var länge sedan jag hade Millway camber plates nu, men jag vill minnas att justerskruvarna inte är så viktiga. Jag tror dom egentligen låser med de stora bultarna. Om det jag tror stämmer så kan du lossa justerskruvarna lite lagom, göra hjulinställning och bara dra åt bultarna så sitter det.

Men kolla noggrant för jag kan minnas fel.

PS. Jag skulle aldrig kapa i fjäderbenstornen på den bilen. DS.



Blir inget kapande , hoppar dessa topplagringar .

_________________
Rickard Blomgren
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 808



bmwM38 skrev:
BMW-DJ skrev:
bmwM38 skrev:
Ulf Sanden skrev:
Du menar att ta upp för att justera eller för att få det att fungera?
Hade nog försökt undvika det. Sätta vinklen innan, och testa justera montera av och på några ggr? Skulle fungera? Kan man göra något på nedre armarna? Excenters?


Ja , når inte justeringarna genom orginal hålet .


Det var länge sedan jag hade Millway camber plates nu, men jag vill minnas att justerskruvarna inte är så viktiga. Jag tror dom egentligen låser med de stora bultarna. Om det jag tror stämmer så kan du lossa justerskruvarna lite lagom, göra hjulinställning och bara dra åt bultarna så sitter det.

Men kolla noggrant för jag kan minnas fel.

PS. Jag skulle aldrig kapa i fjäderbenstornen på den bilen. DS.



Blir inget kapande , hoppar dessa topplagringar .


Men de är flera bilar som man inte kan justera caster på plats där uppe utan lite mek.

Kör dem och få lite camber. de är värt att de blir lite jobbigt att ändra hjulvinklar

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



PIato skrev:

Men de är flera bilar som man inte kan justera caster på plats där uppe utan lite mek.

Kör dem och få lite camber. de är värt att de blir lite jobbigt att ändra hjulvinklar


+ 1 thumbs up

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
bmwM38
Norrtälje
Här sen Dec 2006
Inlägg: 36


Trådstartare
PIato skrev:
bmwM38 skrev:
BMW-DJ skrev:
bmwM38 skrev:
Ulf Sanden skrev:
Du menar att ta upp för att justera eller för att få det att fungera?
Hade nog försökt undvika det. Sätta vinklen innan, och testa justera montera av och på några ggr? Skulle fungera? Kan man göra något på nedre armarna? Excenters?


Ja , når inte justeringarna genom orginal hålet .


Det var länge sedan jag hade Millway camber plates nu, men jag vill minnas att justerskruvarna inte är så viktiga. Jag tror dom egentligen låser med de stora bultarna. Om det jag tror stämmer så kan du lossa justerskruvarna lite lagom, göra hjulinställning och bara dra åt bultarna så sitter det.

Men kolla noggrant för jag kan minnas fel.

PS. Jag skulle aldrig kapa i fjäderbenstornen på den bilen. DS.



Blir inget kapande , hoppar dessa topplagringar .


Men de är flera bilar som man inte kan justera caster på plats där uppe utan lite mek.

Kör dem och få lite camber. de är värt att de blir lite jobbigt att ändra hjulvinklar



Kanske provar det 🙈

_________________
Rickard Blomgren
Citera
bmwM38
Norrtälje
Här sen Dec 2006
Inlägg: 36


Trådstartare
Nu visar det sig att EBC blå höll bara 2 banåkningar.
🙈🙈🙈
Någon me bra erfarenhet av belägg för en nästan 2 ton tjock gris .
Tips mottages

_________________
Rickard Blomgren
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732



bmwM38 skrev:
Nu visar det sig att EBC blå höll bara 2 banåkningar.
🙈🙈🙈
Någon me bra erfarenhet av belägg för en nästan 2 ton tjock gris .
Tips mottages


Det kunde npn sagt innan, endless eller pfc01

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2535



Den här compunden har vi kört långlopp med vår 1500kg bmw e46 325. Då bromsar så att ABS går in inför varje kurva öven när det är torrt :-) Håller för ca 10 timmar även utan bromskylning.
Pagid RSL29 körde vi innan. lite mindre bett, men höll ännu bättre. Dom är nog mera lämpliga i ditt fall.


_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
bmwM38
Norrtälje
Här sen Dec 2006
Inlägg: 36


Trådstartare
erikjakan skrev:
bmwM38 skrev:
Nu visar det sig att EBC blå höll bara 2 banåkningar.
🙈🙈🙈
Någon me bra erfarenhet av belägg för en nästan 2 ton tjock gris .
Tips mottages


Det kunde npn sagt innan, endless eller pfc01


👍🏻👍🏻👍🏻

_________________
Rickard Blomgren
Citera
bmwM38
Norrtälje
Här sen Dec 2006
Inlägg: 36


Trådstartare
Benny Steen skrev:
Den här compunden har vi kört långlopp med vår 1500kg bmw e46 325. Då bromsar så att ABS går in inför varje kurva öven när det är torrt :-) Håller för ca 10 timmar även utan bromskylning.
Pagid RSL29 körde vi innan. lite mindre bett, men höll ännu bättre. Dom är nog mera lämpliga i ditt fall.



Tack , ska undersökas 👍🏻

_________________
Rickard Blomgren
Citera
nordenstrom
Gnosjö
Här sen Jun 2010
Inlägg: 29



Kolla med Mattias på PEAN.

Han har sålt ett gäng Carbotech-belägg till M5 E60 genom åren. Behöver nog gå upp på åtminstone XP20 eftersom du kör bana.
PFC har tyvärr inte den beläggformen.

Som sagt, stor tung bil och en del effekt - det blir VARMT!
Skulle tro att Pagid inte heller blir lika långvariga då, Endless däremot är bra grejer, men beroende på vilket material man vill ha så blir de troligen mer pengar än XP20 om det ska hålla lite längre.

/Markus

_________________
Markus Nordenström
PEAN Sweden

M3 E46 -03, Golf R MK6 -10, 9000 Aero -96, Clio 16v -91
Rejsat i: Radical PR6 -06 och Radical SR8 LM -08.
Citera
bmwM38
Norrtälje
Här sen Dec 2006
Inlägg: 36


Trådstartare
nordenstrom skrev:
Kolla med Mattias på PEAN.

Han har sålt ett gäng Carbotech-belägg till M5 E60 genom åren. Behöver nog gå upp på åtminstone XP20 eftersom du kör bana.
PFC har tyvärr inte den beläggformen.

Som sagt, stor tung bil och en del effekt - det blir VARMT!
Skulle tro att Pagid inte heller blir lika långvariga då, Endless däremot är bra grejer, men beroende på vilket material man vill ha så blir de troligen mer pengar än XP20 om det ska hålla lite längre.

/Markus


Ska undersökas 👍🏻

_________________
Rickard Blomgren
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Bmw m5 e60 -05, TungaGrisen
<<   1, 2, 3   >>
141 besök senaste veckan (3800 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande