Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-09-05 Attitude på Sviesta
1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (13119 totalt)
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Tja!

Haha, jag blev först!

Ville bara tacka Attitude-gänget för en härlig dag! Strålande sol hade ni fixat också!

Själv fick jag två pass plus två varv innan jag & Ferdinand (med far i co-driver-position) fick svartflagg pga vattenläcka. Verkar vara en gummislang som spruckit, ska kika närmare på det. Bromsarna funkade iaf! thumbs up

Ha det gott!
Mangan, lite lätt uttorkad men glad!

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Kan bara stämma in i tackkören, otroligt kul dag, körde fem pass och kände att det gick bättre och bättre, med r-däck skulle jag nog få upp riktigt bra fart nu faktiskt.

Extra bra att attitude hade fixat sådant otroligt fint sommarväder

Det mesta höll bra även idag, gick åt lite däck, men tycker att Dunlopen hållt fantastiskt bra, kört bana vid fyra tillfällen och kanske 400 gatmil, och däcken var ju inte nya när jag köpte bilen.


Inte utan att man är lite sugen på BMWSC på Kinnekulle om två veckor, men en förutsättning är i så fall bra väder....



Känner mig nu så här:

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



Jepp mycket rolig träff faktiskt. blev 8 mil på banan för min del innan jag upptäckte att jag hade för lite soppa kvar. Men 50 liter på 8 mil är väl inte så illa va?

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 895



Även om jag bara stod i depån så var det ju himla trevligt. Kalasväder..!!

En salig blandning av bilar...

Undra om inte en viss rx7:a stod för den bästa ljudupplevelsen... thumbs up thumbs up

_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Lite bilder kanske?

Passade på eftersom jag bara stod i depån idag.

Tack för åkturen också, Micke! Kadetten gick som ett skott!

Bilderna finns högupplösta här också:
http://www.gottby.com/bilder/200409_attitude






























































_________________
William Ekström
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



Tack allihopa! Man kan ju inte vara annat än nöjd. Massa kul folk och bilar i alla varianter!

Tror jag fått en del hyffsade bilder. De dyker upp imorrn så fort jag hinner.

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Robert G
Habo
Här sen Nov 2003
Inlägg: 103



mycket rolig dag man fick köra jätte mycket och det var jätte roligt .....
här är några bilder min flickvän tog: http://attitude.mine.nu/bilder/BOB/sviesta040905/

_________________
Robert Gustafsson
www.attitudemotorclub.com
Subaru impreza gt-98
golf GTI 16v-87
austin mini 1275GT-74
mm
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
William << Wow! Riktigt fina bilder! thumbs up

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Henrik E
Värnamo / Linköping
Här sen Feb 2003
Inlägg: 102



Vilket väder vi fick, och detta i september. thumbs up

Gick större delen av tiden runt och hjälpe till men jag han testa brorsans Alfa 75 ts några varv, lite ovant att köra bakhjulsdrivet när man har åkt grävling i några år.
Fick en gosig sladd när jag körde in rondellen och av vana trampade ner gasen när bakänden kom farande, lyckades häva den men en av konerna som stod uppställda fick sig en liten lufttur.
Men vilken kul bil det var att köra.

Kul med alla roliga bilar och den trevliga stämningen.

_________________
Henrik Egerbo
Lancia Dedra HF Integrale -92
Yamaha YZF750R -94
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Typiskt! Här hade man suttit och skrivit massa och sen bara försvinner det. Men jag är glad ändå För jag har haft så kul idag. Nu dröjer det ju en hel vecka innan man får köra igen.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



ooops, avslöjad, kan väl inte påstå att jag var mitt i idealspåret på sista bilden ( M3:an ), typiskt att man hamnade på bild just när man bromsat alldeles för sent....


Hoppas man hinner med ett par träffar till innan snön kommer, detta är ju första sommaren som jag kört på bana, men känner redan en viss oro inför vintern, ska vi inte skramla till att bygga Sveriges första inomhus banracingbana.......

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



coolt

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Hejsan alla...

Måste få tacka för en härlig dag..... thumbs up och det underbara vädret... thumbs up thumbs up
Hade faktiskt skitskoj hela dagen...
och även kul att få se alla olika bilar som körde..
Längtar tills på fredag då det är dags igen att beträdda denna bana..(licenskurs)

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Kan man inte säga intresset för detta med bankörning börjar få en explotionsartad effekt, vart ska detta sluta egentligen....



Lite synd att tjejer inte fått upp intresset riktigt än bara, skulle nog ibland behövas lite tjejer "out there" för klimatets skull ( syftar inte på dagens övningar då alla skötte sig exemplariskt.... )

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



William Ekström skrev:

Tack för åkturen också, Micke! Kadetten gick som ett skott!


Varsågod, det var så lite så.

Tack alla för en jättetrevlig dag. Sviestad är en jättekul bana att åka på. Dock fruktansvärt hård på bromsarna, mina lät som stenkrossar varje gång jag bromsade på vägen hem. Blir till att riva ner och åtgärda.

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Avregistrerad (0112)

Här sen Apr 2004
Inlägg: 373



Rx-7:an var ju riktigt grym .. Och som 02-ägare måste jag nämnar 02:an som var där oxå .. =) .. cool .. fast jag e ju såld på turbo .. massor utav turbo!!

Tack för en bra dag Attitude! .. Det lär dröja innan jag kan köra med min bil där men motorn är under uppbyggnad och sen kanske det rent av slår ut eldflammor ur mitt slutrör oxå ... som på Rx-7:an .. (kunde grilla körv där ju) ...
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079




_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467





Det var en bra dag ur "skällapåfolkförattdekörsomidioter"- synpunkt. För er som inte visste så vad det jag som stod vid huvudposteringen och pekade och pratade i radio.

Knappt inga avåkningar trots värmen. thumbs up Men M5ans snurrning på rakan fick mig bli helt förstelnad av skräck. Det är nog bra att föraren inte vet hur nära han var att gå i räcket.
Tyvärr var det en hel del bilar som inte ville vara med hela dagen och det är ju inte så skoj. (tro mig jag vet hur det känns )

Dagen avslutades med att reta Andreas Lidström för att det är bara snack om Ringen och M3E30 men lite action. Skylla på CSN går ju inte längre det vet du...

MVH
En väldigt trött men glad Daniel

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Yes! Min bil fastnade på bild!

Kränga, kränga: http://attitude.mine.nu/media/040905sviestad/bilder/pages/IMG_5243.htm . . . .

På vågen http://attitude.mine.nu/media/040905sviestad/bilder/pages/IMG_5326.htm . . . .

Lite skoj, enligt vågen så väger 924an cirkus 1060 kg, då hade den ca 5-10liter i tanken och reservhjul & ljuddämpmattan i bagagerummet var urplockade. I övrigt helt standard! Skoj att få väga innan vintern för snart åker lite inredning ur och Heigo-bågen ska in. Ska bli skoj att se vad den väger efteråt!
Corner-weight såg väl OK ut också, i närheten av 25% per hjul är väl godkänt för en krockad & fusklagad gammal 924a... Ska scanna in våg-pappret så släpper jag lös alla chassie-killar sen.

Övrigt: Jannes Z3 Coupé och Samuels 966a, de bilarna gick riktigt bra och killarna kan verkligen köra! thumbs up

Daniel Magnusson skrev:
Det var en bra dag ur "skällapåfolkförattdekörsomidioter"- synpunkt. För er som inte visste så vad det jag som stod vid huvudposteringen och pekade och pratade i radio.

Japp, jag såg dig. Både när du pekade med händerna och när du pekade med mål-flaggen på mig! Sorry, jag fattade inte att det var en imaginär svartflagg första gången. Hoppas jag inte spillde så mycket kylvatten på banan.

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Magnus Karlsson skrev:

Daniel Magnusson skrev:
Det var en bra dag ur "skällapåfolkförattdekörsomidioter"- synpunkt. För er som inte visste så vad det jag som stod vid huvudposteringen och pekade och pratade i radio.

Japp, jag såg dig. Både när du pekade med händerna och när du pekade med mål-flaggen på mig! Sorry, jag fattade inte att det var en imaginär svartflagg första gången. Hoppas jag inte spillde så mycket kylvatten på banan.

Mvh
Mangan


Jo, det var visst så att det hade försvunnit svartflaggor efter Anderstorp Upptäcktes på plats och då är det inte så mycket att göra... Hittade en svart jacka men den såg du ju inte Då fick det bli målflaggen på dig...

Ferdinand var fin, men kanske inte så snabb.

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Kan bara instämma i hyllningskören!
Ruskigt lyckad dag med så mycket körning som man orkade. Nu sa iofs bilen upp sig på första varvet så det höll på att bli lite väl lite körning men tack vare hjälpsamt folk i depån fick man stil på bilen. Var iofs så enkelt att en låsring till växellänkaget hade hoppat ur men lite nervös blev man. Nu klarade det upp sig tack vare en bit ståltråd och ett par ruskigt skitiga händer... Tack för lån av domkraft och pallbockar Janne.

Vidare kan man konstatera att 8år gamla svenssondäck inte är helt optimala på bana ur greppsynpunkt men vad spelar det för roll när man haft skitkul?!

TACK ATTITUDE

MVH Jonas

_________________
Jonas Edling
Citera
Eftersnack
2004-09-05 Attitude på Sviesta
1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (13119 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande