Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-09-05 Attitude på Sviesta
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (13119 totalt)
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Andreas Lidström skrev:
Bank och CSN ihopa är inte alltid en lysande komb...eller iaf inte alltid så genomförbar. Men CSN fick jag ju inte skylla på...
FINAX låter ju vettigt... NOT!

*hmmm...tänker*

Anton är ngt på spåret med adapterteorin...

Samuel, jag hör av mig när jag lurat Anton klart.


Du kan väl bygga vidare på iSen.

_________________
William Ekström
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Anders Dauner skrev:
Daniel Magnusson skrev:
Knappt inga avåkningar trots värmen. thumbs up Men M5ans snurrning på rakan fick mig bli helt förstelnad av skräck. Det är nog bra att föraren inte vet hur nära han var att gå i räcket.




Jag förmodar att förarna av M5:an inhandlade både nya kalsonger och varsin trisslott efter den åkturen.


Killen som körde bilen just under det tillfället var själv ganska uppjagad... men föraren som satt bredvid förstod inte riktigt vad som hade hänt förrens efteråt när han åkte några varv med mig och såg spåren ordentligt,,,,,
Själv stod jag precis vid räcket när det hände och hade velat sett min egen min när de for förbi...

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



[quote="Lotus Samuel
Ja just det. Det va inte meningen att jag skulle ha hand om den. Jag som är så blyg
Visste inte vad jag skulle säga egentligen. Men det va bara att svamla på lite.
Schysst fördelning av bilarna det blev. NOT [/quote]

Fördelningen av bilar var som sagt var inte helt optimal. En del av detta står vi duma, morgontrötta 08:or för som kom ner till linköping precis när det var dags för bangenomgången. Vi hann inte ens in i depån, bara att ta vänster ut på banan direkt. Sorry.
Tyckte att genomgången var bra.

_________________
Jonas Edling
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Tyckte också det var trevligt fast jag bara höll till i depån, och god korv servera dom och billig var den. thumbs up

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



[quote="Anton LillsundKul med snacket som gick mellan körpassen och alla glada miner!
Även kul med vågen som fanns på plats! Min bil blir bara lättare och lättare efter varje gång den vägs.. Rost? 1160 kg med full tank (nästan) och denna gång med mig i bilen.

Bromsarna fungerar bra men mattas av lite med passagerare, det går bättre när jag är själv i bilen.

Bilder får jag bidraga med om någon dag. Jag hinner inte just nu.[/quote]

Du har det bra som har en så lätt bil... Min rackare vägde 1280kg utan mig i och med ca 30liter besin i tankarna. Det är ca 260kg mer än din raket fast det är samma grundkaross och att det fortfarande bara är en 4:a i min bil. Vägde min bil så lite skulle den nog kännas rätt pigg...
mm, man kanske borde kasta ut 40kg stereo...

_________________
Jonas Edling
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Min bil vägde 1349kg med 2liter soppa och utan reservhjul. Tänk på det ni som åker runt i så lätta bilar som 1280kg trots bensin och stereo.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Lotus Samuel skrev:
Min bil vägde 1349kg med 2liter soppa och utan reservhjul. Tänk på det ni som åker runt i så lätta bilar som 1280kg trots bensin och stereo.


Var det med eller utan chaufför? Du har ju istället massa effekt att kompensera med...
Min bil hade iaf i det närmaste perfekt viktfördelning mellan axlarna. sen var bilen iofs tyngre vänster fram än höger fram och höger bak var tyngre än vänster bak. Lite märkligt.

Samuel: Kom du till macken utan att få stopp?

_________________
Jonas Edling
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



varför alla bilar var tyngre vänster fram och höger bak är för att vågarna inte stod på plan mark.

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



M3Jonas skrev:
Lotus Samuel skrev:
Min bil vägde 1349kg med 2liter soppa och utan reservhjul. Tänk på det ni som åker runt i så lätta bilar som 1280kg trots bensin och stereo.


Var det med eller utan chaufför? Du har ju istället massa effekt att kompensera med...
Min bil hade iaf i det närmaste perfekt viktfördelning mellan axlarna. sen var bilen iofs tyngre vänster fram än höger fram och höger bak var tyngre än vänster bak. Lite märkligt.

Samuel: Kom du till macken utan att få stopp?


Det va utan chaufför. Jag satte ju på mina coilovers lite på känn innan träffen och det va rätt snett. Typ 21% / 33% bak. Men nu har jag ju nåt att skylla på.

Jo jag kom till macken som tur väl va.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



gzon skrev:
varför alla bilar var tyngre vänster fram och höger bak är för att vågarna inte stod på plan mark.


Jag trodde det också. Men vi vände ju på min 180 grader sen och då fick vi nästan samma värden. Borde den inte stått hyffsat rakt då? Eller tänker jag fel?

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Per Wackt
Vaggeryd
Här sen Dec 2002
Inlägg: 353



Lotus Samuel skrev:
gzon skrev:
varför alla bilar var tyngre vänster fram och höger bak är för att vågarna inte stod på plan mark.


Jag trodde det också. Men vi vände ju på min 180 grader sen och då fick vi nästan samma värden. Borde den inte stått hyffsat rakt då? Eller tänker jag fel?


Det blir fortfarande samma diagonaler om du roterar 180 grader...

_________________
Kör en PWR Seven....
www.attitudemotorclub.com
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



nej det blir samma sak om du vänder bilen. Kommer du ihåg värdena på hjuen vid båda vägningarna? jag tyckte att marken lutade rätt bra vid vågarna oxå så det borde påverkat även vikt/sida.

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



såg samma tendens på den silvriga miatan och började fundera nämligen.

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Per Wackt skrev:
Lotus Samuel skrev:
gzon skrev:
varför alla bilar var tyngre vänster fram och höger bak är för att vågarna inte stod på plan mark.


Jag trodde det också. Men vi vände ju på min 180 grader sen och då fick vi nästan samma värden. Borde den inte stått hyffsat rakt då? Eller tänker jag fel?


Det blir fortfarande samma diagonaler om du roterar 180 grader...


Jo jag kom på det nu.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



gzon skrev:
nej det blir samma sak om du vänder bilen. Kommer du ihåg värdena på hjuen vid båda vägningarna? jag tyckte att marken lutade rätt bra vid vågarna oxå så det borde påverkat även vikt/sida.


Jag ska kolla vilka värden jag hade. Har det nerskrivit på båda vägningarna.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329



Skitkul med R-däck chassiet fungerade också bra fick släpp en gång genom chikanen men då släppte det på alla 4. kanon dag med väldigt få incidenter hade nog inte kunnat bli mycket bättre kul att se lite rejsa folk på träffarna med...

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Magnus Karlsson skrev:


Mangan, lite lätt uttorkad men glad!


Jag är nästan säker på att mer vätska i föraren kan minska överstyrning vi turn-in
Usch vad ni verkar ha haft kul.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
CRY
Jönköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 131



Hej!
Vill tacka Attitude för en väl genomförd banträff, uppskattar speciellt spårvalsgenomgången då min erfarenhet av Sviestad endast består av ett tiotal varv på en licenskurs för ca 5 år sedan.

MINI:n övertygar mer och mer, snabbare än vad många tror....

_________________
Christian Ryman
BMWCS #2928
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



[quote="Lotus Samuel"]. Jag satte ju på mina coilovers lite på känn innan träffen och det va rätt snett. Typ 21% / 33% bak. Men nu har jag ju nåt att skylla på.
quote]

Jo det krävs bergis massor av bortförklaringar när man är snabbast... Eller var det tvärtom?

Längtar efter mer banåkning redan nu! Ge mig

_________________
Jonas Edling
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Jet skrev:
Magnus Karlsson skrev:
Mangan, lite lätt uttorkad men glad!

Jag är nästan säker på att mer vätska i föraren kan minska överstyrning vi turn-in
Usch vad ni verkar ha haft kul.

Hmm, det var mer understyrt där... "oups, skulle jag ha börjat svänga redan?!?"

Japp, vi hade det både soligt och riktigt skoj. Du får försöka pallra dig ner på Attitude-träffarna på Sviesta!

Mvh
Mangan, numera upptankad igen och med provisoriskt lagad kylarslang!

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Magnus Karlsson skrev:
Yes! Min bil fastnade på bild!

Kränga, kränga: http://attitude.mine.nu/media/040905sviestad/bilder/pages/IMG_5243.htm . . . .



Hmmm... Är allt detta en komplott? Alla säger att det var så himla skoj och så men din min på bilden talar sitt tydliga språk; Ni hade egentligen jättetrist va? Är det egentligen inte så att träffen var dum och tråkig och alldeles... alldeles...

M.v.h. Uffe, inte alls avis, NÄERÅ...

P.s. Ska man vara allvarlig så verkar det ha varit rent lysande! thumbs up
D.s

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Eftersnack
2004-09-05 Attitude på Sviesta
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (13119 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande