Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-09-05 MGCC Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
9 besök senaste veckan (14695 totalt)
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Aha, det var därför jag kom "upp" mig lite i starten Funktionären verkade resonera i stil med: 924 som 924, bara platsen är fylld.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



En iakttagelse Peter Utzon gjorde var att Porsche 924 turbo var den mest representerade bilen på plats.
Hans egna två, paret Dürholts två, Pär Hylander, P-o och jag blev sju stycken sammanlagt.
Det måste vara nästan halva beståndet i södra Sverige på en så sällsynt bil, lite grovt tillyxat.
Hur många var Miatorna? Dennis, Patrik, Anders, Magnus, Stefan och Jan-Erling får jag till sex stycken.

Kul!

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



goc931 skrev:
En iakttagelse Peter Utzon gjorde var att Porsche 924 turbo var den mest representerade bilen på plats.
Hans egna två, paret Dürholts två, Pär Hylander, P-o och jag blev sju stycken sammanlagt.
Det måste vara nästan halva beståndet i södra Sverige på en så sällsynt bil, lite grovt tillyxat.
Hur många var Miatorna? Dennis, Patrik, Anders, Magnus, Stefan och Jan-Erling får jag till sex stycken.

Kul!


Det stod ett par miator på parkeringen som du får räkna med om du ska räkna med Utzons fräna dragbil

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



goc931 skrev:
En iakttagelse Peter Utzon gjorde var att Porsche 924 turbo var den mest representerade bilen på plats.
Hans egna två, paret Dürholts två, Pär Hylander, P-o och jag blev sju stycken sammanlagt.
Det måste vara nästan halva beståndet i södra Sverige på en så sällsynt bil, lite grovt tillyxat.
Hur många var Miatorna? Dennis, Patrik, Anders, Magnus, Stefan och Jan-Erling får jag till sex stycken.

Kul!



om jag inte räknat fel så var det 7 st 924:or som tävlade och dom var representerade i alla klasser utom Historisk. En i RS, en i Roadsport A, en i B och resten i C.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Har P. Utzon diesel motor i sin 924?

Avgasljudet från hans bil i depån påminnde väldigt mycket om farsan's gamla Jeep CJ7 med Izuzu turbodiesel motor. ........

............ så nu bör jag nog skaffa hemlig adress samt skyddad identitet................

Frxxxxk
Citera
Björn Larsson
Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2134



Var på hemväg från Gbg igår.

Först mötte vi Falck & Smörgås-Nisse med sina sevens på släp.

En stund senare mötte vi en bil med en Lotus 23 på släp. Samma bil som på bilden ovan. Det ser ut som olles bil, är det någon som vet om det var det & isåfall om det var han som körde??

Edit: Kollade resultat listan & visst var det olle som körde! Kul att han är ute igen.

_________________
Björn Larsson
Life's to short for shortfillers.
Lotus 7S1 -59
Lotus Elite -61
Caterham 7S3
BMW E30 Baur TC2 -85
MG Midget -61
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Fredrik olsson skrev:
Har P. Utzon diesel motor i sin 924?

Avgasljudet från hans bil i depån påminnde väldigt mycket om farsan's gamla Jeep CJ7 med Izuzu turbodiesel motor. ........

............ så nu bör jag nog skaffa hemlig adress samt skyddad identitet................

Frxxxxk



Javisst, den nya V10-dieseln som kommer i Cayenne nästa år, 450 hk och 1150 Nm

Nä, det är ju faktiskt så att ljuddämpare väger mer än motsvarande rakt rör. Dessutom är ju våra bilar begåvade med en sorts roterande ljuddämpare precis efter grenröret . Tyvärr funkar den illa på tomgång.

_________________
Pär Hylander
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



Här kommer lite fler (suddiga) bilder från dagen. Mest från Roadsport C och man kan nog känna igen ett par rejsianer bland dem.










_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Håller med alla som uppskattade höstracet, kanonväder och kul att köra. Många kul bilar på plats, både aktiva och åskådarfordon. Inte ofta man får köra ihop med en äkta gammal klassisk Lotus 23, det var olle Bergqvist som luftade dyrgripen. Hade Kristoffers nya Bridgestones till låns, skapliga att åka på men lite halkiga jämfört mina vanliga Yokohama. Jämfört med våracet var det nu mer balans i bilen med riktiga krängare på plats både fram och bak. Vågen visade på hela 1128kg så jag har i alla fall mycket bil att släpa runt med. Tid runt 1.16.6 fick duga denna gång men med en sättning mot mer understyr ska det bli bättre mod och fart över krönet nästa gång.

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19498



Joakim Winkler skrev:
Här kommer lite fler (suddiga) bilder från dagen. Mest från Roadsport C och man kan nog känna igen ett par rejsianer bland dem.

Krängningen gör att det ser ut som extremt mycket hjulhus och väldigt små däck. Bakhjulet ser nästan ut som nödreserven. Synvilla och spelar ju ingen roll för varvtiderna

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908


Trådstartare
Bilden är från utgången på första svängen va? Man kränger rätt bra där ..

Jag har lite fler bilder på min hemsida (länken nedan).
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



Dan Hovang skrev:
Bilden är från utgången på första svängen va? Man kränger rätt bra där ..


Det är precis efter NGK-krönet.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Hej Alla

Kanon race på knutstorp denna gång
Tackar alla i klubben som gjort tävlandet möjligt.

Jag kör SNo766 Caterham Super Seven
Bilen väger 580kg med verktyg och reservhjul
Själv väger jag 90kg race klädd
Bilen har 86hk Ford Cortina GT motor med 2 portsfögasare 32-36 DGAV Weber
Kör fn med ett tungt svänghjul och bänksäte ála yenkebil, brytartändning, stötstänger, med andra ord 50 tals teknologi.

Bilen är utrustad för gatkörning med mjuka fjädrar mm.
Gunnar i Gunnars garage som säljer Caterham brukar säga att man kan diskutera byten till raceprylar efter något år då man lärt sig köra bilen standard utrustad.
Han har nog rätt.

Kolla Stefan Jönsons tider (1.11.xx) med en likadan bil som min.

Startade i fjol på knutstorp med hög 1,19 tid putsade i våras till 1.16.68 för att i söndags köra på 1.13.64
Helt nöjd med min säsong i roadsport C med min 3:e plats av nästan 30 bilar.
Blev 4:e bil i fjol men av 10 bilar.

Gratulerar vinnarna, men blev inte glad när de två som tagit första och andra platsen inte fick sina bilar godkända i efter kontrollen.
En av dessa bilarna är inte registrerad besiktigad och skattad och den andra var för lätt.
Kör en säsong till i Roadsport C för vinst i klassen

Michelingubben Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



NiklasFalk skrev:
Joakim Winkler skrev:
Här kommer lite fler (suddiga) bilder från dagen. Mest från Roadsport C och man kan nog känna igen ett par rejsianer bland dem.

Krängningen gör att det ser ut som extremt mycket hjulhus och väldigt små däck. Bakhjulet ser nästan ut som nödreserven. Synvilla och spelar ju ingen roll för varvtiderna


Rätt så rätt faktiskt! Dels kränger bilen mycket vilket rimligen borde vara för att fjädrarna är ca faktor 3 för mjuka, har mkt problem med att få jämnt däcksslitage. Kör med assymetrisk hjulinställning och närmare 4,5° camber på vänster fram , trots det sliter det utsida på VF....

Hjulen var för dagen nya på bilen och är extremt små, kör normalt på 225/50 resp 245/45 i 16", denna dag var det 205/45 vilka är mycket lägre! Bl.a fick jag köra på 5:an före NGK eftersom 4:an övervarvade vilket den inte brukar. Dessutom är det förbaskat svårt att köra in och ut i garaget med dessa hjul, plankor och sånt behövs. Däcken (Pirelli PZeroC) har tidigare körts av Edward Sandström i JTCC

Läckra bilder!

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Uppladdning av filmer pågår!

ftp://rejsa.rejsa@axmedia.hopto.org/040905%20MGCC%20Hostracet%20Knutan . . . .

Användar id ska vara rejsa, och lösen rejsa om det frågas efter det. oklart om direktlänken funkar från alla datorer

Från pass 2 är färdiguppladdad (250 MB) och pass 1 pågår, från racet kommer ikväll eller imorgon

_________________
Pär Hylander
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



[quote="Bengt Metz"]


Gratulerar vinnarna, men blev inte glad när de två som tagit första och andra platsen inte fick sina bilar godkända i efter kontrollen.
En av dessa bilarna är inte registrerad besiktigad och skattad och den andra var för lätt.
Kör en säsong till i Roadsport C för vinst i klassen

Att en ej registrerad skattad och besiktigad bil får komma till start i Roadsport tycker jag är helt fel men en enkel sak för arragörerna att kontrollera vid bes.

Att Pärs bil vägde 4kg för lite efter andra träningen tycker jag inte är så mycket att hänga upp sig på. Han har varit snabbast under hela året och är en värdig vinnare. Andra passet så åkte han på mina 15" hjul som är lättare än dom hjul han vanligtvis åker på. Hade vågen varit öppen tidigare så man hade kunnat väga innan så hade det antagligen aldrig hänt!!!!

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10151



Här är någa bilder som jag och min polare Graham tog under eftermiddagen.






















_________________
Anders Hansson
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



FSN skrev:

Att en ej registrerad skattad och besiktigad bil får komma till start i Roadsport tycker jag är helt fel men en enkel sak för arragörerna att kontrollera vid bes.


Ja, men det var nog inte riktigt så ändå, Stefans bil är registrerad i Danmark (eftersom han bor i Danmark) men det var ngn detalj i det som inte föll besiktningsmännen på läppen. Som jag förstod honom så är den tillåten att köras med på väg.

Egentligen så är det ju inte viktigt att bilen får framföras på allmän väg, utan att den vid tävlingstillfället är i ett sådant skick att den hade varit möjlig att få godkänd hos SBP eller motsvarande i annat land tycker jag.

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



sweanders skrev:




Kolla, där står en kille i bara kalsongerna

_________________
Pär Hylander
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10151





Men vad är det han håller i näven - en tamp?

_________________
Anders Hansson
Citera
Lisbeth Hylander
Laholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 18



Nu är även racet på gång upp (tar en timme till eller så). En liten specialfil som heter brehas.mpg är uppladdad

ftp://axmedia.hopto.org/040905%20MGCC%20Hostracet%20Knutan/

user rejsa
pw rejsa

_________________
Mvh, Lisbeth Hylander
Citera
Eftersnack
2004-09-05 MGCC Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
9 besök senaste veckan (14695 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande