Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-09-05 MGCC Knutstorp | << 1, 2, 3, 4 >> 9 besök senaste veckan (14695 totalt) |
En iakttagelse Peter Utzon gjorde var att Porsche 924 turbo var den mest representerade bilen på plats.
Hans egna två, paret Dürholts två, Pär Hylander, P-o och jag blev sju stycken sammanlagt. Det måste vara nästan halva beståndet i södra Sverige på en så sällsynt bil, lite grovt tillyxat. Hur många var Miatorna? Dennis, Patrik, Anders, Magnus, Stefan och Jan-Erling får jag till sex stycken. Kul! _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
Det stod ett par miator på parkeringen som du får räkna med om du ska räkna med Utzons fräna dragbil _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
om jag inte räknat fel så var det 7 st 924:or som tävlade och dom var representerade i alla klasser utom Historisk. En i RS, en i Roadsport A, en i B och resten i C. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Har P. Utzon diesel motor i sin 924?
Avgasljudet från hans bil i depån påminnde väldigt mycket om farsan's gamla Jeep CJ7 med Izuzu turbodiesel motor. ........ ............ så nu bör jag nog skaffa hemlig adress samt skyddad identitet................ Frxxxxk |
||||
Var på hemväg från Gbg igår.
Först mötte vi Falck & Smörgås-Nisse med sina sevens på släp. En stund senare mötte vi en bil med en Lotus 23 på släp. Samma bil som på bilden ovan. Det ser ut som olles bil, är det någon som vet om det var det & isåfall om det var han som körde?? Edit: Kollade resultat listan & visst var det olle som körde! Kul att han är ute igen. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -61 Caterham 7S3 BMW E30 Baur TC2 -85 MG Midget -61 |
||||
Javisst, den nya V10-dieseln som kommer i Cayenne nästa år, 450 hk och 1150 Nm Nä, det är ju faktiskt så att ljuddämpare väger mer än motsvarande rakt rör. Dessutom är ju våra bilar begåvade med en sorts roterande ljuddämpare precis efter grenröret . Tyvärr funkar den illa på tomgång. _________________ Pär Hylander |
||||
Håller med alla som uppskattade höstracet, kanonväder och kul att köra. Många kul bilar på plats, både aktiva och åskådarfordon. Inte ofta man får köra ihop med en äkta gammal klassisk Lotus 23, det var olle Bergqvist som luftade dyrgripen. Hade Kristoffers nya Bridgestones till låns, skapliga att åka på men lite halkiga jämfört mina vanliga Yokohama. Jämfört med våracet var det nu mer balans i bilen med riktiga krängare på plats både fram och bak. Vågen visade på hela 1128kg så jag har i alla fall mycket bil att släpa runt med. Tid runt 1.16.6 fick duga denna gång men med en sättning mot mer understyr ska det bli bättre mod och fart över krönet nästa gång.
_________________ Jan-Erling Rydquist |
||||
|
||||
Hej Alla
Kanon race på knutstorp denna gång Tackar alla i klubben som gjort tävlandet möjligt. Jag kör SNo766 Caterham Super Seven Bilen väger 580kg med verktyg och reservhjul Själv väger jag 90kg race klädd Bilen har 86hk Ford Cortina GT motor med 2 portsfögasare 32-36 DGAV Weber Kör fn med ett tungt svänghjul och bänksäte ála yenkebil, brytartändning, stötstänger, med andra ord 50 tals teknologi. Bilen är utrustad för gatkörning med mjuka fjädrar mm. Gunnar i Gunnars garage som säljer Caterham brukar säga att man kan diskutera byten till raceprylar efter något år då man lärt sig köra bilen standard utrustad. Han har nog rätt. Kolla Stefan Jönsons tider (1.11.xx) med en likadan bil som min. Startade i fjol på knutstorp med hög 1,19 tid putsade i våras till 1.16.68 för att i söndags köra på 1.13.64 Helt nöjd med min säsong i roadsport C med min 3:e plats av nästan 30 bilar. Blev 4:e bil i fjol men av 10 bilar. Gratulerar vinnarna, men blev inte glad när de två som tagit första och andra platsen inte fick sina bilar godkända i efter kontrollen. En av dessa bilarna är inte registrerad besiktigad och skattad och den andra var för lätt. Kör en säsong till i Roadsport C för vinst i klassen Michelingubben Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Rätt så rätt faktiskt! Dels kränger bilen mycket vilket rimligen borde vara för att fjädrarna är ca faktor 3 för mjuka, har mkt problem med att få jämnt däcksslitage. Kör med assymetrisk hjulinställning och närmare 4,5° camber på vänster fram , trots det sliter det utsida på VF.... Hjulen var för dagen nya på bilen och är extremt små, kör normalt på 225/50 resp 245/45 i 16", denna dag var det 205/45 vilka är mycket lägre! Bl.a fick jag köra på 5:an före NGK eftersom 4:an övervarvade vilket den inte brukar. Dessutom är det förbaskat svårt att köra in och ut i garaget med dessa hjul, plankor och sånt behövs. Däcken (Pirelli PZeroC) har tidigare körts av Edward Sandström i JTCC Läckra bilder! _________________ Pär Hylander |
||||
Uppladdning av filmer pågår!
ftp://rejsa.rejsa@axmedia.hopto.org/ Användar id ska vara rejsa, och lösen rejsa om det frågas efter det. oklart om direktlänken funkar från alla datorer Från pass 2 är färdiguppladdad (250 MB) och pass 1 pågår, från racet kommer ikväll eller imorgon _________________ Pär Hylander |
||||
[quote="Bengt Metz"]
Gratulerar vinnarna, men blev inte glad när de två som tagit första och andra platsen inte fick sina bilar godkända i efter kontrollen. En av dessa bilarna är inte registrerad besiktigad och skattad och den andra var för lätt. Kör en säsong till i Roadsport C för vinst i klassen Att en ej registrerad skattad och besiktigad bil får komma till start i Roadsport tycker jag är helt fel men en enkel sak för arragörerna att kontrollera vid bes. Att Pärs bil vägde 4kg för lite efter andra träningen tycker jag inte är så mycket att hänga upp sig på. Han har varit snabbast under hela året och är en värdig vinnare. Andra passet så åkte han på mina 15" hjul som är lättare än dom hjul han vanligtvis åker på. Hade vågen varit öppen tidigare så man hade kunnat väga innan så hade det antagligen aldrig hänt!!!! _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Ja, men det var nog inte riktigt så ändå, Stefans bil är registrerad i Danmark (eftersom han bor i Danmark) men det var ngn detalj i det som inte föll besiktningsmännen på läppen. Som jag förstod honom så är den tillåten att köras med på väg. Egentligen så är det ju inte viktigt att bilen får framföras på allmän väg, utan att den vid tävlingstillfället är i ett sådant skick att den hade varit möjlig att få godkänd hos SBP eller motsvarande i annat land tycker jag. _________________ Pär Hylander |
||||
Nu är även racet på gång upp (tar en timme till eller så). En liten specialfil som heter brehas.mpg är uppladdad
ftp://axmedia.hopto.org/040905%20MGC user rejsa pw rejsa _________________ Mvh, Lisbeth Hylander |
||||
Eftersnack 2004-09-05 MGCC Knutstorp | << 1, 2, 3, 4 >> 9 besök senaste veckan (14695 totalt) |