Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-09-05 MGCC Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
9 besök senaste veckan (14695 totalt)
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908


Trådstartare
sweanders skrev:


Men vad är det han håller i näven - en tamp?


Är det icke-reglementenligt drivmedel som smygtankas månne!?
Citera
Lisbeth Hylander
Laholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 18



Dan Hovang skrev:
sweanders skrev:

Men vad är det han håller i näven - en tamp?


Är det icke-reglementenligt drivmedel som smygtankas månne!?


Snöre som man knyter fast i bilen i trailern med

_________________
Mvh, Lisbeth Hylander
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Bengt Metz skrev:
Hej Alla

Kanon race på knutstorp denna gång
Tackar alla i klubben som gjort tävlandet möjligt.

Jag kör SNo766 Caterham Super Seven
Bilen väger 580kg med verktyg och reservhjul
Själv väger jag 90kg race klädd
Bilen har 86hk Ford Cortina GT motor med 2 portsfögasare 32-36 DGAV Weber
- - -
Gratulerar vinnarna, men blev inte glad när de två som tagit första och andra platsen inte fick sina bilar godkända i efter kontrollen.
En av dessa bilarna är inte registrerad besiktigad och skattad och den andra var för lätt.
Kör en säsong till i Roadsport C för vinst i klassen.


Hej Bengt - kul att du hittat hit!
Men... jag tycker mig skymta en viss skenhelighet.

Jag tror faktiskt inte att ens 20 kg övervikt på Pär's ekipage hade ändrat något i årets KM.
Jag tror inte heller att Stefan's bil gått långsammare med en permanent istället för tillfällig registrering.
Stefan's bil ger en vink om hur mycket effekt vi andra med miator skulle behöva för att någonsin ta en pallplats.

Däremot vet jag att 100-105 HK fortfarande är 100-105 HK även om papperna säger 86 HK.
Jag påstår med det inte alls att det är frågan om något regelbrott, bara att en viss ödmjukhet kan vara på sin plats.

Med det vill jag också passa på att gratulera till tredjeplatsen i årets KM.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Pär Hylander skrev:
Uppladdning av filmer pågår!

ftp://rejsa.rejsa@axmedia.hopto.org/040905%20MGCC%20Hostracet%20Knutan . . . .

Användar id ska vara rejsa, och lösen rejsa om det frågas efter det. oklart om direktlänken funkar från alla datorer

Från pass 2 är färdiguppladdad (250 MB) och pass 1 pågår, från racet kommer ikväll eller imorgon


Hej Pär

Jag har laddat ner del 1.
Fantastiskt kul att kunna följa dig och jämföra med egen körning.

Spårval: Du tar konsekvent innerkurva i Lito'n, tvärtemot vad jag fått lärt mig om banan, i övrigt inte mycket som skiljer mot min egen körning...vad gäller spårval!

Växelval: Du har en trevlig liten växelåda som viner riktigt race'igt. I vänstern efter lilla rakan saknar jag en 2,5'a. Du har rätt varv där, hör jag.

Bilen: Din bil verkar väldigt välbalanserad i övrigt. Min släpper och sladdar lite varstans. Speciellt högern in i Kvällsposten kurvan(heter den så, innan Lito'n?). Där smeker du fint apex medan jag ofta får balansera en liten sladd. Fråga Fredrik.

Övrigt: Du kör lugnt och metodiskt. När det tjocknar till, låter du dem passera så pass att du kan få ett fritt varv. Mycket snyggt och skönt att titta på. thumbs up

Underbar film.
Tack
Goran

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



goc931 skrev:


Hej Pär

Jag har laddat ner del 1.
Fantastiskt kul att kunna följa dig och jämföra med egen körning.

Spårval: Du tar konsekvent innerkurva i Lito'n, tvärtemot vad jag fått lärt mig om banan, i övrigt inte mycket som skiljer mot min egen körning...vad gäller spårval!

Växelval: Du har en trevlig liten växelåda som viner riktigt race'igt. I vänstern efter lilla rakan saknar jag en 2,5'a. Du har rätt varv där, hör jag.

Bilen: Din bil verkar väldigt välbalanserad i övrigt. Min släpper och sladdar lite varstans. Speciellt högern in i Kvällsposten kurvan(heter den så, innan Lito'n?). Där smeker du fint apex medan jag ofta får balansera en liten sladd. Fråga Fredrik.

Övrigt: Du kör lugnt och metodiskt. När det tjocknar till, låter du dem passera så pass att du kan få ett fritt varv. Mycket snyggt och skönt att titta på. thumbs up

Underbar film.
Tack
Goran


Spåren: Inte säker på att det är snabbast i lito, jag kanske slösar bort tid där. Det känns dock bra att köra lite diagonalt ner för backen och så att säga bromsa in i kuvan, kanske fel jag vet inte säkert.

Ett annat parti som jag tror är viktigt om som jag tycker mig tjäna fart på är kurvan efter startrakan. I söndags lyckades jag sällan riktigt bra men jag har fått för mig att en lugn ingång och en tangering av ytterkanten ca 1/3 in i kurvan gör att man kan, med våra RoadsportC bilar, gå på gas riktigt tidigt igen. Tycker mig ofta vinna mot andra ekipage just där. Helt klart så skulle man ju ha mätutrustning för sådant!

växlar, jo 2-3-4:an ligger tätt, så dom passar ofta bra. I särklass den bil av dom jag haft med "bäst" utväxling

Justerbara krängare är guld värt! Jag är mkt glad att jag har dom (räcker med en iofs). Enkelt sätt att justera in balans

Passade iofs på att ta en lungt varv eller så när trafiken tätnade, syftet var oxo att låta däcken och oljan svalna av lite. Pirellisarna tåler inte många var i rask takt och när oljan närmar sig 125°C slår jag gärna av på farten!

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Fler ombordfilmer på ftp://rejsa:rejsa@axmedia.hopto.org/

Kort specialare, brehas.mpg......

_________________
Pär Hylander
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Kolla in
Fler bilder på www.mgcc.nu
Sänder en stack bilder till idag söndag 12/9

Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Hallååååååååå

Ta inte illa upp men

vem lärde er att räkna????


Flest seven bilar??

Citat:
goc931 skrev:
En iakttagelse Peter Utzon gjorde var att Porsche 924 turbo var den mest representerade bilen på plats.
Hans egna två, paret Dürholts två, Pär Hylander, P-o och jag blev sju stycken sammanlagt.
Det måste vara nästan halva beståndet i södra Sverige på en så sällsynt bil, lite grovt tillyxat.
Hur många var Miatorna? Dennis, Patrik, Anders, Magnus, Stefan och Jan-Erling får jag till sex stycken.

Kul!


Fredrik Svensson skrev:

om jag inte räknat fel så var det 7 st 924:or som tävlade och dom var representerade i alla klasser utom Historisk. En i RS, en i Roadsport A, en i B och resten i C.

Bengt Metz skriver:

Jag tog mig friheten att räkna sevenbilarna och kom fram till följande resultat

Värst var nog de riktiga Seven bilarna Lotus/Caterham som var 9st (+ 3st kopior)

Finns väl drygt 100st i landet årsmodeller från 1957-2004 nästan ett spann på 50 år
Bilarna är utrustade med allt ifrån 3 växlade 50 hästars Ford Angliamotor, S1 till supermoderna motorcykelmotorer, Caterham Super Seven
Själv har jag en toppventilad sugmotor med stötstänger och mekaniska brytare (50 tals teknologi)

Fantastiskt!! tycker jag

Kolla Thomas Ahrens Lotus Seven S2 1962 års modell ca 110hkr drygt 40 år gammal!!

I Roadsport A hade bilarna placeringar 2,3,5 alla bilar räknade (inkl ej MGCC)
I Roadsport B hade bilarna placeringar 3,10,13,15 alla bilar räknade (inkl ej MGCC)
I Roadsport C hade bilarna placeringar 1,4, två deltog.

Bengt Metz
Citat:

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



BTTT

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Bengt Metz skrev:
Hallååååååååå

Ta inte illa upp men

vem lärde er att räkna????


Flest seven bilar??

Citat:
goc931 skrev:
En iakttagelse Peter Utzon gjorde var att Porsche 924 turbo var den mest representerade bilen på plats.
Hans egna två, paret Dürholts två, Pär Hylander, P-o och jag blev sju stycken sammanlagt.
Det måste vara nästan halva beståndet i södra Sverige på en så sällsynt bil, lite grovt tillyxat.
Hur många var Miatorna? Dennis, Patrik, Anders, Magnus, Stefan och Jan-Erling får jag till sex stycken.

Kul!


Fredrik Svensson skrev:

om jag inte räknat fel så var det 7 st 924:or som tävlade och dom var representerade i alla klasser utom Historisk. En i RS, en i Roadsport A, en i B och resten i C.

Bengt Metz skriver:

Jag tog mig friheten att räkna sevenbilarna och kom fram till följande resultat

Värst var nog de riktiga Seven bilarna Lotus/Caterham som var 9st (+ 3st kopior)

Finns väl drygt 100st i landet årsmodeller från 1957-2004 nästan ett spann på 50 år
Bilarna är utrustade med allt ifrån 3 växlade 50 hästars Ford Angliamotor, S1 till supermoderna motorcykelmotorer, Caterham Super Seven
Själv har jag en toppventilad sugmotor med stötstänger och mekaniska brytare (50 tals teknologi)

Fantastiskt!! tycker jag

Kolla Thomas Ahrens Lotus Seven S2 1962 års modell ca 110hkr drygt 40 år gammal!!

I Roadsport A hade bilarna placeringar 2,3,5 alla bilar räknade (inkl ej MGCC)
I Roadsport B hade bilarna placeringar 3,10,13,15 alla bilar räknade (inkl ej MGCC)
I Roadsport C hade bilarna placeringar 1,4, två deltog.

Bengt Metz
Citat:


Men.... vi räknade bara riktiga bilar

Ta det lungt Bengt det är ingen riktig tävling.

Det handar nog mest om att det är roligt att det börjar dyka upp ordentligt med Miator och AUDI-Porschar på KM, många 7-bilar har det ju alltid varit.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Kolla nya bilder på www.mgcc.nu Bilder
Troligen alla bilarna + pristagare på bild
Kolla om DU finns med

/Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Bengt Metz skrev:
Kolla nya bilder på www.mgcc.nu Bilder
Troligen alla bilarna + pristagare på bild
Kolla om DU finns med

/Bengt Metz


Ja det gör jag, och jag känner fotografen.

Fredrik
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



BTTT

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Winquist
Danmark
Här sen Sep 2004
Inlägg: 102



Tak til alle for en fantastisk fin racer sommer

Det har været en fornojelse at väre med.

Bengt
[/quote]Gratulerar vinnarna, men blev inte glad när de två som tagit första och andra platsen inte fick sina bilar godkända i efter kontrollen.
En av dessa bilarna är inte registrerad besiktigad och skattad och den andra var för lätt.
Kör en säsong till i Roadsport C för vinst i klassen

Jeg synes det er lidt kedeligt at du hænger dig i den slags detaljer, min bil er besiktigad i Danmark u/a og har varit tilfäldigt regad da afgiften som danskere skal betale for fast regning koster mig Skr. 130.000,-.

Det er naturligvis inte dit problem, men en form for accepte ville være på plads. Andre svenske miator havde inte ens deres beskatningsmærke på bilen, altså lika "ulaglig" som min Miata, men utan bekymring hos andre.

Faktisk skulle det vare muligt at deltage i roadsport, bare på en godkendt besigtning, då ville vi se mycket mer danskere med deres ureggade biler.

Det primære måste være at få så mycket biler til start med et bra race og så i ovrigt bekymre sig om bilerne kor i ret klass.

Det skulle til eksempel ikke være muligt at kore i :

klass C om det går fortare an 1.14.00 - 1.13.00
klass B om det går fortare an 1.13.00 - 1.09.00
klass B om det går fortare an 1.09.00 - 1.06.00

Jeg vet det er optemistisk og inta går gore det så, men det handler jo om i sidste ende at ha kul på banen (och pitten)

Tak for i år, det har varit en sand fornojelse.

Beklager mit dårlige svenske, jeg arbejder på en forbätring

_________________
Stefan Winquist
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Winquist skrev:
Tak til alle for en fantastisk fin racer sommer

Det har været en fornojelse at väre med.

Bengt Metz skrev:

Gratulerar vinnarna, men blev inte glad när de två som tagit första och andra platsen inte fick sina bilar godkända i efter kontrollen.
En av dessa bilarna är inte registrerad besiktigad och skattad och den andra var för lätt.
Kör en säsong till i Roadsport C för vinst i klassen


Jeg synes det er lidt kedeligt at du hænger dig i den slags detaljer, min bil er besiktigad i Danmark u/a og har varit tilfäldigt regad da afgiften som danskere skal betale for fast regning koster mig Skr. 130.000,-.

Det er naturligvis inte dit problem, men en form for accepte ville være på plads. Andre svenske miator havde inte ens deres beskatningsmærke på bilen, altså lika "ulaglig" som min Miata, men utan bekymring hos andre.

Faktisk skulle det vare muligt at deltage i roadsport, bare på en godkendt besigtning, då ville vi se mycket mer danskere med deres ureggade biler.

Det primære måste være at få så mycket biler til start med et bra race og så i ovrigt bekymre sig om bilerne kor i ret klass.



Jag tycker det är rimligt att titta på avsikten med det som står reglementet, alltså vad är det viktiga. I fallet med att en bil i roadsport ska vara registrarad och besiktigad så tycker i varje fall jag att det viktiga där är att bilen ska vara i ett sådant utförande att den uppfyller de tekniska krav så att den kan besiktigas, dvs att den t.ex körs på mönstrade däck etc etc. Att bilen ha betald skatt och betald registreingsavgifter etc tillför ju inte racingen någonting, det leder bara till ökade kostnader för den enskilde.

Jag kan se det praktiska för besiktningsmännen vid tävling att de tävlande ska kunna visa upp en protokoll från Svensk Bilprovning eller annan motsvarande myndighet i annat land, men det tillför ju som sagt inte racingen någonting igentligen.

Jag har tidigare blivit "anklagad" för att se reglementet som kuriosa när jag menade att man kanske ska tolka regelskaparens intention istället för att så att säga följa det "bokstavstroget". Ett exempel på det är att jag trodde regeltexten om att dörrsidor ska vara på monterade var för förarens säkerhet, inte att det i sig var viktigt med en dörrsida, dvs att dörrsida på passagerarsidan var viktig.

_________________
Pär Hylander
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Hej Alla glada

Lite mer bränsle på (i) brasan.

Modsport (RS i MGCC) heter den klass där man kan kör oregistrerade bilar.
Eventuellt kör man formel vagn.
Man kan även köra gokart som inte heller måste vara inregistrerad.

Roadsport är till för registrerade bilar.

Klubbarna skiljer, vad jag vet, alltid på registrerade bilar och oregistrerade.

Förmodligen har Bilsportförbundet bestämt så.

Pär: det skulle ju vara kul om man blandade pistolskyttarna ex fripistol med standard pistol.

Lika barn leka bäst.

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10152



Bengt Metz skrev:
Hej Alla glada

Lite mer bränsle på (i) brasan.

Modsport (RS i MGCC) heter den klass där man kan kör oregistrerade bilar.
Eventuellt kör man formel vagn.
Man kan även köra gokart som inte heller måste vara inregistrerad.


<..klipp..>

/ Bengt Metz


Hmm.. Innebär det att man skulle kunna köra med värstingkart med MC-Motor som någon här på forumet snickrat ihop?

Undrar hur det skulle kännas att blåsa fram med en sådan på Knutan..

_________________
Anders Hansson
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Jag tror att var och en betraktar reglementet genom sitt alldeles egna filter - som anpassas dynamiskt när man ändrar på eller byter ut sitt fordon...

Har man t ex en bil med en viss effekt på papperet och en annan i verkligheten, så väljer man självklart att redovisa den som gynnar en bäst, d v s den lägsta - för att hamna i en klass där man har en chans att placera sig.

Har man en bil som används bara på bana, så vill man förstås köra i en klass där man kan hävda sig, och om klassen som verkar mest lovande då kräver att bilen ska vara registerad, så gör man vad man måste - men inte mer - för att få köra i den klassen.

Har man en bil för sköna sommardagar, som man också vill köra på bana med, och den bilen har alldeles för lite effekt/för mycket vikt i relation till övriga bilar i klassen - och det dessutom inte finns någon "lägre" klass - då:

1) lättar man till eller förbi gränsen där bilen knappt går att använda utanför banan längre;

2) tävlar utan ambitioner att ta placeringar;

3) slutar tävla för att det inte känns motiverande när man vet att enda chansen att placera sig är om någon annan kraschar eller uteblir av någon annan anledning;

4) startar en ny klass inom eller utanför den klass man kör i - för bilar som är väldigt lika ens egen...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Winquist
Danmark
Här sen Sep 2004
Inlägg: 102



Bengt, det er absolut ingen fare

Jeg holder på at regga min Miata i denne uge (den var jo skattet/bes), så "lige börn leger bedst" også i den kommende race sesson

Det skal bli spändende når jeg får bilen optimeret på vägten, jeg kunne jo ta bort ca. 80 Kg innom C klassen, och sen kan jeg vel banta på 15 kg mig selv

/Stefan

_________________
Stefan Winquist
Citera
Winquist
Danmark
Här sen Sep 2004
Inlägg: 102



Hej Dennis

Jeg er ganske enig i dine betragtninger.

Jeg mener dog at fokus er rettet forkert, da man ikke kan eller må forvente at man med en "bil för sköna sommardagar", skal kunne gore sig gældende i top 5. Det er simpelthen et faktum (jeg har forsogt dette med et utal af biler )
Det er måske en fejl, men lige så länge jeg kan huske i MGCC tid (ca. 10-12 år), lige så länge har der väret roadsport biler der komme på släp, og er rena race biler och alle disse har varit i top 5.

Et godt udgangspunkt for en ägte Roadspoet C bil er Monbergs Austin Healy Sprite "frogeye". Han har kört i MGCC i 25 år, med samma bil og specifikationer, og stort set samme omgangstider. (1.14 - 1.15) Det som synes at have händt, er at der med dom nye biler ikke er taget forbehold for de fina vejegenskaber, moment, bremser osv. i reglementet.

Hertil kommer det faktum at C klassen, synes at være "entry level" til motorsport i södre sverige og en oprykning til klass B eller C forst sker når man har vundet eller modificeret sin bil til at kunne gore sig gældende i denne klasse. At man starter ud i C klasse er ok, uanset om bilen tilhore klasse A (såfremt men inter körer hurtigere end gennemsnittet 1.16 +/-) men igen, er det optemistisk med sådanne tiltag.

Det som er galt er jo reglementet, som byder at det går at fortolke som du selv beskriver "genom sitt alldeles egna filter".

Bengt, som formår at udstille alle som inte köre helt efter reglementet, har selv "blueprintet" sin motor. En sådan blueprintning betyder ökat effekt på ca. 3-6 Hk og motoren er således at betragte som modificeret, og hör hemme i Klasse B. Generelt skulle ingen Lotus/ eller kopia kunne deltag i Klasse C (kun en org. Seven med A-motor) ej heller Lotus Elise

Jeg mener at vi i hojere grad skal fokusere på at få nogle bra race, med gode fights och så fokucere mindre på hvem som for topplacering, da der altid vil väre folk som komme at mode op med bedre prepperede biler end en selv. For mit vedkommende var i alle velkommen at få mine små pokaler, hvis ikke mine born brugte dem som drikke krus i deres lille legehus .

Med hensyn til næste års mesterskab, kommer jeg at deltage i Roadsport C, men tænker at benytte min bil til daglig transport (det måste man når man betaler over Dkr. 100.000 i afgift ) och kommer derfor at tyngre den en del med radio, täpper og fin maling/lack - måske vi kommer at være mere jävnbyrdige. Hertil kommer at jeg inte får tid med et komplet KM, så jeg deltager formentlig utan pokal chance

Alternativt skal man dela Roadsport C i to klasser (c1 og c2), hvor klasse c2 er for nybegyndere og langsommere biler. Det skulle også kunne få flere at kore om der var en "langsom" klasse.

Det er jo et ämne der kan diskuteres for altid.

For at komme "Har man t ex en bil med en viss effekt på papperet och en annan i verkligheten, så väljer man självklart att redovisa den som gynnar en bäst, d v s den lägsta - för att hamna i en klass där man har en chans att placera sig" til ivs mener jeg man skal göre som så mange andre steder.

opstille en "rullande landsveg" om måle alle biler ved forste tävling, klasse ind bilarne efter dette (kontar vikt) og plombere motoren.

om alle ville betale lite for dette én gang på året (ca. 800,- pr. bil), var vi ude over de fleste problemer - jeg er klar til en sådan test thumbs up

Hmmm det blev til en lang mail - skal vi ikke alla snart ut og köre igen er i klar på lite go-cart i vinter, jeg invitere på Dansk öl og hygga

_________________
Stefan Winquist
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Hej Stefan (och alla andra)

Har du Bil att köra med??

Svedala motorklubb kör på Söndagen den 3/9 på Sturup kl 13.00-17-00

Kostnad 350-400kr betalas på plats

Kom och åk

Ytterligare en körning med Klippans motorklubb på Ljungbyhed F5


400kr Måste betalas in NU

Citat:



Sista gången i år på F5 med Kmsk!!

--------------------------------------------------------------------------------

Klippans Motorsport klubb bjuder in er till årets sista bankörning på F5 i Ljungbyhed, vi har bokat upp lördagen den 9/10-04 och vid extremt dåligt väder har vi 10/10-04 som reserv.
Insläppet startar kl. 09.00-09.15. !!!OBS TIDEN!!!

Därefter sker en besiktning av er bil, batteriet för ej sitta löst, fordonet får ej ha några läckage och lösa föremål får ej förekomma i bilen. Bilen måste vara besiktigad, skattad och vara minst trafikförsäkrad för att få köras på banan. OBS Försäkringen på din bil vid bankörning kan vara ogiltig vid frågor kontakta ditt Försäkringsbolag.

Förare måste ha minst B- behörighet och skall ha heltäckande bomullsklädsel, handskar och hjälm av typ mc och moped, all utrustning medtages.

Efter besiktningen har vi ett förarmöte där vi går igenom regler, sen kör vi två varv runt banan s.k. följa John. Bilarna släpps sedan ut på banan.
Ingen lunch paus förekommer men möjligheten att lämna området finns hela dagen. Träffen varar till kl. 17.00. Inne på området finns lättare förtäring till självkostnadspris.

Pris för att köra är 300:- för medlem och 400:- för icke medlem. Medlemskap kan inte lösas då detta är sista körningen för i år. Anmälan till att köra görs genom att sätta in pengarna på bankgiro nr. 5126-2913 senast fredagen den 1/10-04 glöm ej att ange namn och eventuellt medlems nr. på inbetalningskortet. Klubben tar in maximalt 60 bilar till körningen och klubben måste ha minimum 35 bilar föranmälda för att körningen skall bli av. Är det mindre än 35 bilar blir det till 100% ingen körning.

!!Se till att betala in i tid!!.

Har ni några frågor angående banan så hör av er till ola olsson som har erfarenhet av banan.

Har ni andra frågor gå in på vår hemsida, http://kmsk.mine.nu

Vilken bana vi kör på är upp till dig gå in på vår sida och rösta i högra hörnet nu!!
Med vänliga hälsningar Klippans Motorsportklubb.



ordförande Stefan Elg tfn 0739-225330 Träffansvarig ola olsson tfn 0703-188184

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Eftersnack
2004-09-05 MGCC Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
9 besök senaste veckan (14695 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande