Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES
![]() |
2 besök senaste veckan (518 totalt) |
Nej. Har Ferodo DS 3000 belägg som (när de är kalla) skriker så högt att de inte går att tysta. Istället är det för att säkerställa att kolvarna inte ploppar ur när det återstår 5mm på beläggen. Har tidigare lyxbytt vid 5mm och lagt "nödbelägg" på hög. Har nog åtta uppsättningar nu med 5mm. Måste köra slut på dem. Då behövs dessa "spacers". _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Dom där bygger max1mm. En del säger skrikskydd andra säger värmeavskiljning för dammskydden.
Säkert har du en fiffig lösning som överstiger min skalles förmågaa att tänka utanför boxen. ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Kan du inte sätta en renslipad bromsbeläggs-plåt som spacer bakom dina 5mm belägg? _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||
Bygger de inte mer alltså? Det satt sådana i oken när jag köpte dem och jag tyckte de byggde mer. Men jag doktorerade inte på det. Om(?) de avleder lite värme från sammskydden så är det förstås bra. Men det är nog marginellt isf. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Njo, men det känns inte säkert. Om de två beläggplåtarna kilas fast i varandra i den tänkta rörelseriktningen... Jag är lite för feg för det. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Det är bara själva keramikplattan som bygger, metallkorgen går helt in i kolven och sitter fast i keramikplattan i en liten försänkning. Så max 1 mm. Skall se om jag hittar en lös som jag kan mäta på. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
![]() |
KÖPES
![]() |
2 besök senaste veckan (518 totalt) |