Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Mx-5 ND 2016
<<   1, 2, 3, 4   >>
16 besök senaste veckan (8570 totalt)
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Sista två varven från dagens slalomfinal med SVKG. Laborerade lite med ettans växel i vändningarna och det verkar positivt tidsmässigt sen finns det ytterligare många sekunder i resten av körningen uppenbarligen men kul är det. Stort tack till er som arrangerar och tar tider så vi alla får leka av oss.
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005

Snyggt kör, Mats!
Ser riktigt fint och följsamt ut
Syns nästa säsong!

Svkg #120
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003

Fin körning mellan konorna Mats!! thumbs up thumbs up thumbs up

Kul att träffas idag! Synd på sonens oljelock men det kommer ju en ny säsong!

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008

Du ledde länge tävlingen i bredast utgång på högfartsdelen, bara en sådan sak

/C

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare
carl.josefsson skrev:
Du ledde länge tävlingen i bredast utgång på högfartsdelen, bara en sådan sak

/C

Ja första repan för dagen var betydligt halkigare än de andra som jag gjorde efter lunch.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare

I söndags blev det sista turen för året och en snabb avtvättning innan det är dags för lite vintersömn.
Lite planer för vintern finns det men vi får se vad som hinns med.

Båda Mx-5:orna tillbaka i garaget. Dags för lite garagestädning och organisering av förvaring etc innan det ska mekas med sonens NA.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Dags att uppdatera lite här. De nya fälgarna är på väg från Japan och det är dags att beställa nya däck.

Mitt förstahandsväl för gatdäck brukar alltid vara Continental Premiumcontact. Den storleken jag ska ha är 205/45/17 så kostnaden hamnar runt 1800 kr/st exklusive montering. Finns det bättre däck till en billigare peng så tar jag gärna emot tips.

En ny växelspaksknopp ligger också och väntar på lite svarvjobb innan den kan monteras.
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006

Jag vet inte om Nankang NS-2R är ett bättre däck än Conti. Troligen inte. Men de brukar användas för track day på lättare bilar. Prisvärda för sin prestanda.

1377 kr här: https://www.dackleader.se/bildack/nankang/ns-2r/205-45-r17-88w-1476915 . . . .
Hos Apex kostar de ungefär samma som Conti. https://apex.se/dack-nankang-ns-2r-205-45-17

Nu: Porsche 944S & Swift Sport
Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98
ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Jag hade NS-2R på 914:en och dom var helt ok men Miatan kommer jag köra lika mycket per säsong som jag körde 914:en under alla åren jag hade den så high performance gatdäck känns som ett bättre val då en eventuell Europatrip ligger i planen för året.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Min egenvalda födelsedagspresent blev en custom knopp med lite högre vikt än orginalet samt något lägre monteringshöjd.
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008

Mats Karlsson skrev:

Min egenvalda födelsedagspresent blev en custom knopp med lite högre vikt än orginalet samt något lägre monteringshöjd.

snajsigt, var hittade du den?

/C

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Den kommer härifrån https://www.shiftsolutionsco.com/ och modellen är denna: https://www.shiftsolutionsco.com/product/sr-m-440-grams-shift-knob

Lite egen touch med valet av text och färg på centerringen. Leveranstiden var rimlig på ca en månad från USA.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Det står Mars i kalendern och när grabben behövde skjuts till tåget i Trollhättan och temperaturen visade +5 grader så kunde jag inte hålla mig längre. Det blev en liten tur och sedan lite fräsh soppa innan vi åkte hem igen. Lite roligare väder så är det dags för en grundlig tvätt och polering.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Fredagen bjöd på 14 graders vårvärme så efter jobbet blev det en tur på 6-7 mil nercabbat.
Nya växelspaksknoppen ligger bra i handen men det blir nog till att byta växellådsolja igen. Jag bytte ju i höstas men det jag tappade ur var uppenbarligen Redline olja vilket sägs vara bättre än orginaloljan som jag bytte till. Efter ett par körningar måste jag hålla med, orginaloljan gör att lådan känns lite osmidig innan den är uppe i temperatur vilket jag aldrig noterat på samma sätt med Redline oljan.

Mazdas icke täckta batteri har stört mig, det ser inte så prydligt ut som resten av motorrummet. Så lite mätning, cad och 3D printning skapade ett täcklock.

Första versionen var rätt i yttermått men jag hade missat lite på den vänstra fästskruven så det blev lite mindre ändringar och andra försöket passade perfekt. För stunden bara printat i PLA, vi får se hur det orkar med värmen längre fram och i värsta fall får jag printa ett likadant i lite mer värmetåligt material framöver.
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008

För en som inte vet så ser det ju som det har suttit där sedan Jesus sprang runt i sandaler, snyggt där Mats!!!

/C

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004

Skitsnyggt, thumbs up !

Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Tack, jag hade nog lite tur med färg och struktur jämfört med locket brevid men nån gång ska man väl ha det också.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare

I fredags så blev det äntligen en liten utflykt till Skövde för att hämta fälgar som beställdes för ca ett halvår sedan.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Efter nya fälgar, däck och en liten höjdjustering runt om så ska det även justeras lite vinklar åt det rejsigare hållet.
Målet är att få -2,5 grader camber runtom, noll toe fram och aningen toe in bak.
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Snyggt Mats!

Vad blev det för spec, både på fälgar och de svarta runda på?

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Figgz skrev:
Snyggt Mats!

Vad blev det för spec, både på fälgar och de svarta runda på?

Fälgar: Work Emotion Kiwami 7x17" ET38
Däck: Conti Premiumcontact 7 205-45-17

Så specmässigt ganska nära orginalfälgarna med med lite lägre ET, jag ville ju behålla den "lättfotade" känslan i bilen och då det hägrar en Europatripp i sommar med bilen så får det hållas hyfsat bruksvänligt.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Mx-5 ND 2016
<<   1, 2, 3, 4   >>
16 besök senaste veckan (8570 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande