Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Westfield SEiW Zetec "Lilla Gul"
26 besök senaste veckan (2431 totalt)
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 7067

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Edit: Nä, jag skojade nog bara, den är inte till salu. Inte just nu i alla fall.

Välbyggd och påkostad Westfield SEiW, byggd med fokus på att vara ett effektivt banvapen. Besiktningsbefriad (T12BF) för all framtid. Driftsäker som en Toyota Corolla. Lättkörd och välbalanserad och snabb som attan för stora och små. Funkar även att köra till glasskiosken med. Lite värre med långfärdskomforten, varken radio, mattor eller stoppning i stolarna ingår. Men du är väl ingen fegis?

Vikt: 560 kg
Effekt: ca 180 hk
Regnr: URO520

Ram & kaross:
Wide track bärarmar fram, individuell hjulupphängning bak, ställbara coilovers runtom.
Westfield widebody-kaross och ram med sänkt golv (så att även långa förare sitter lågt).
Ny framruta monterad 2020, störtbåge samt Escort styrväxel med quick rack (snabbare utväxling).

Motor & drivlina:
Ford Zetec Blacktop (solida lyftare) på 2 liter. Sprut med separata spjällhus, omslipade kammar, Omex 600 ECU, lätt svänghjul (< 5 kg), ny koppling 2021, Ford Typ 9 växellåda samt Sierra 7-tumsdiff med viskodiffbroms och 3,9 utväxling. Ompackningsbar ljuddämpare för att klara 95 dB på racerbanor vid fullgas.

Bromsar:
Hispec bromsok i aluminium: 4-kolvs fram och 2-kolvs bak. Ferodo DS2500 belägg fram.

Hjul:
Revolution wheels 7x13" (5,6 kg styck) med Toyo R888R i 205/60 R13, nya för säsongen 2022 och knappt inkörda.

Övrigt:
Dash2 digital instrumentpanel med ingångar för alla givare och ställbar layout. Tillett kolfiber/glasfiberstolar med 4p-bälten på båda sidorna, förarstolen skjutbar i längsled. Instrumentbräda av kolfiber. Snap off rattnav. Uppdaterat elsystem som är föredömligt överskådligt och inga nystan av kablar. Medföljer även, som väl är obligatoriskt med den här typen av bilar, en bananlåda med diverse tillhörande prylar.

Så varför säljer jag? Den enda anledningen är att jag aldrig kör med bilen. Sedan jag köpte den för två år sedan har den fått komma ut noll gånger på bana, inte för att jag inte kör bana men för att jag alltid gör det med andras bilar. Den har bara snurrat runt här ute på Värmdö och fått åka till Glassvillan ett par gånger, samt fått service ett par gånger. Så Lilla Gul behöver få komma till ett hem där hon får motioneras som det är tänkt.

Car.info

Min biltråd

Förra ägarens biltråd (där den fick jobba lite mer)













De battlescars som finns:




Pris: 180 000 kronor. Kontakt på kraniel@gmail.com.

_________________
Daniel Östlund
Min Linkedin-profil
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6619





Lilla Gul! En underbar Seven

Tvåfaldig vinnare av både Klass A och hela SVKG Sprintcup med god marginal (förevigat två ggr på vandringspriset), hundratals mil av nöjeskörning och (peppar peppar) aldrig en avbruten körning för något mekaniskt problem!

Som tidigare ägare kan jag bara gå i god för denna bil! Extremt bra komponenter genomgående, lättkörd som få och med mycket tid lagd på att få bort många av de egenheter flera sjuor har (elsystem, funktionsmässighet etc).
Bara vrida om nyckeln och den hoppar igång jämnt och fint, oavsett hur länge den stått!

KÖP!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 7143



Fina foton! Det syns att du är proffs.

Skön patina och pedigree på vagnen, lycka till med affären.

_________________
Tony Jonsson
Grace, Space and Pace.
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 7067

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Figgz skrev:


Lilla Gul! En underbar Seven

Tvåfaldig vinnare av både Klass A och hela SVKG Sprintcup med god marginal (förevigat två ggr på vandringspriset), hundratals mil av nöjeskörning och (peppar peppar) aldrig en avbruten körning för något mekaniskt problem!

Som tidigare ägare kan jag bara gå i god för denna bil! Extremt bra komponenter genomgående, lättkörd som få och med mycket tid lagd på att få bort många av de egenheter flera sjuor har (elsystem, funktionsmässighet etc).
Bara vrida om nyckeln och den hoppar igång jämnt och fint, oavsett hur länge den stått!

KÖP!

Fan. Nu blev jag mindre sugen på att sälja. Kanske ska bita i det sura äpplet och kasta lite pengar på en godkänd bur och bälten och sånt som behövs för att få vagnbok. Vore ju rätt roligt att tävla lite ändå. Som sagt, den har varit driftsäker som en Toyota Corolla. Grymt bra i grunden.

Äre nån som känner nån som, mot betalning, kan bygga till lite grunkor så att man kan få en vagnbok? Bur, menar jag då främst. Där litar jag inte på mina egna tummar.

Kolja skrev:
Fina foton! Det syns att du är proffs.

Skön patina och pedigree på vagnen, lycka till med affären.

Tack! Nåt ska man ju vara bra på här i världen. Avkomman fick hålla upp en reflexskärm när vi knäppte korten, så att ljuset blev lite bättre.

_________________
Daniel Östlund
Min Linkedin-profil
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11841



Kraniel skrev:
Bur, menar jag då främst. Där litar jag inte på mina egna tummar.


Finess gjorde väl Kimmens bur, de kanske har kvar så de kan göra en till? Första (enda?) versionen var väl dessutom delad, så man kunde ha antingen båge eller hel bur.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
CZ
Stockholm
Här sen Jul 2012
Inlägg: 219



Nu vet jag i alla fall vad bilen haft för sig sen jag kollade och var sugen på köpa när den låg på blocket innan Figgz köpte den =P

_________________
Christopher Zell
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Westfield SEiW Zetec "Lilla Gul"
26 besök senaste veckan (2431 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande