Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1137 besök totalt |
Väghållning e30
Har funderat lite på vad som gör att t.ex. m3 e30 har så mycket bättre väghållning än en vanlig e30. Dels borde viktfördelningen var viktig, iom att m3an är tyngre så borde de betyda att de gjort den vridstyvare. Vad mer gör stora skillnder? Har någon länkar till ett racebils bygge av en e30 så vore de intressant att se. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
Detta har varit upp förut. (jag är för lat för söka rätt på trådarna, det får någon annan göra)
Viktökningen härör från en massa saker. ca 10 kg extra plåt för den nya bakruteramen, ett kjolpaket (inklusive all täckplast under bilen) som väger, inte den lättaste växellådan, lite extra ljudisolering (tror jag), en extra bensintank, varken bakluckan eller vingen är direkt lätta prylar, något kilo finns det i de något större bromsarna. Att sedan både fram och bakruta är limmad bidrar mycket till den ökade vridstyvheten i karossen. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
Kolla på min "vanliga" E30 så ser du att det finns väghållning
![]() ![]() _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||
Ja det kan man ju lungt säga. Men det ska det minsann bli ändring på. ![]() |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1137 besök totalt |