Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
26 besök senaste veckan (2412 totalt) |
Efter 4 år med bilen kommer jag att byta klass/serie och sätter därför ut min 968cs till försäljning.
Köpte bilen efter mycket letande efter en fin färdig racebil för att köra Porsche Sports cup Scandinavia: http://pcsracing.se Historik: Äkta 968CS i maritim blue utan taklucka och med original skalstolar från fabrik. Bilen importerades från Tyskland i mitten av -00, gick som gatbil fram till ungefär 2010 då den fick en bur och helrenovering av motorn hos Sandén inför att köra långlopp som aldrig blev av. Bilen gick sedan PCSR 2012 innan den ställdes undan i 9 år. Under denna tid fick bilen även nya lättare glasfiberdelar så som huv, framskärmar, dörrar och framstötfångare samt en hellack i original kulör LM5A maritim blue (964 RS färg mfl). Ny belysning original från porsche runt om, nya kylslangar mm. Kaross: Framskärmar, huv, dörrar och framstötfångare i glasfiber, original plåtdelar följer med, de flesta nylackade. Lättviktsdörrarna har 924-dörrhandtag i alu och Macrolonrutor med skjutfönster i. Bakruta formgjuten ytbehandlad i macrolon med specialfästen till 996 RUF vinge i glasfiber. Strålkastarna borttagna och ersatta av täckkåpor (original nya följer med). Ingen taklucka från fabrik. Certbur från rallyprodukter. Motor: 3.0L 16V 240hk Strikt original bortsett från aluminiumsvänghjul från Fidanza samt chip med något förhöjt varvstop. Renoverad hos Sandén 2011, gått 5 säsonger sedan dess, Nytt 2022 topplockspackning, kamkedja och släpor mellan kammarna, kamrem & balandaxelrem, termostat och kylarlock. Nytt 2023: aluminiumkylare. Chassi 2021: M030 justerbar bakre kränghämmare. Uniballs x4 i länkarmarna fram. 2022/2023 Komplett custombyggt 4-vägs chassi enligt mina specifikationer från KH motorsport. 2022: Topplagringar från 9XX i finland. 2023: Ny omdesignad lättviktsbakvagn med uppflyttat rollcenter och ökad justeringmöjlighet samt M18 uniball till svärd (-7kg) Bromsar: Original bak, uppgraderat med PAGID röda samt luftkanaler från Porsche Taycan. Fram: Big reds bromsok från 996GT3 MK1, sebro slitsade skivor 996turbo, stålomspunna bromsslangar. ATE blue bromsvätska. PFC 08 bromsbelägg (följer med PAGID röda). Hjul: Original cup 1 hjul (2st 7,5" samt 4st 9") 1 uppsättning 997GT3 18" kopior 2022: Nytt sett med oz algeritta HLT 10x18 ET55 square set up som jag åkt 265/35-18 på runt om (-8kg totalt jämfört med att åka 9x17 cup1 fälgar med 255/40-17). Transmission: Original bortsett från fidanza lättviktssvänghjul samt 996GT3 cup diffbroms renoverad av Levin racing 2022. Övrigt: Bilen är riktigt kul att köra och välbalanserad på greppgränsen, en riktig körmaskin med bra avvägt mellan effekt, väghållning och bromsprestanda. Grymt driftsäker (inte brutit ett enda race på 4 år). Ny vagnbok för 2024. Odyssey PC680 lättviktsbatteri. 95% av alla originaldelar medföljer om man vill bygga tillbaka till mer gatorienterad bil. Saknas golvmatta och sidofönster till originaldörrarna bla, Referensvarvtider (loggfiler finns): Mantorp: 1:28:10 Rudskogen: 1:37:70 (banrekord i PCSR klass 8B) Gelleråsen: 1:13:41 Mittsverige: 1:05:82 (banrekord i PCSR klass 8B) Kinnekulle: 58:22 Byggtråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Pris: 349000kr ![]() ![]() ![]() PM vid seriöst intresse eller ring 070-4386936 _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
26 besök senaste veckan (2412 totalt) |