Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Bmw 323ti compact E36
29 besök senaste veckan (1566 totalt)
Erik36
Göteborg
Här sen Jul 2022

Trådstartare
Hej!

Går i tankarna på att sälja min E36 compact då den inte används så mycket som jag önskar.

Bilen är i bra skick och väl genomgången. Den importerades från danmark 2017.
Bilen har ett styvt chassi och bromsar för att klara av trackdays. Sitter även Toyo r888 däck på.

Har ägt bilen sen 2022 och då har hela bakvagnen varit nere och blivit blästrad och lackad. I samband med detta byttes alla bromsrör som går bak och hela vägen fram samt bränslerör. Även hjulhus bak, under tanken och mitten av underredet är underredsbehandlat. Bilen fick även en ny lack och nya framskärmar 2017 i cosmos svart (orginalfärg). Bilen är i väldigt fint skick och det finns ingen rost under eller på lacken. Minimala bubblor i lacken på fåtal ställen.

Besiktad utan anmärkningar fram till 2025-09-30.

Bilen har gått 39xxx mil
Två nycklar (Ena fjärr)

Chassi:
Ställbara Gaz Gold coilovers (Coils fram, fjäder/dämpare bak) med justerbara topplagringar fram.
Svarta powerflex bussningar i hela bakvagnen (95sha) förutom subframe. Där sitter gula strongflex (90sha)
Svarta strongflex krängningshämmare fram samt svarta bakre bärarmsbussning framvagn excentrisk.
Orginal bromsar med borrade brembo skivor och bluestaff belägg. Stålomspunna bromsslangar
Fjäderbensstag fram & bak

Orginal i motor förutom sportluftfilter och något egetsvetsas avgasrör - Gott ljud!
För tillfället sitter orginal öppen 188 diff i med 3.07 utväxling.

Har en nyrenoverad 188 med 3.73 utväxling och en Tenaci LSD i som rullat cirka 50mil. 2-vägs lds diff som brakar och låter med 66% spärr enligt tillverkaren. Skulle behöva rampas om för att passa denna bil. Denna diff säljes vid sidan av eller i ett paket tillsammans med bilen. Ingår inte i ordinarie pris. 3.73 utväxlingen gör sig riktigt bra på bilen. Lagom för bana samt gatukörning.

Nya delar för över 55 000 exlusive diffen under åren jag ägt bilen.

Bilen finns i Göteborg.

Hör av er om ni är intresserade eller om ni behöver mer information. Finns mer att berätta om denna skönhet.

Smsa 0723020296 vid intresse och frågor. Svarar snabbare där.

90 000kr eller bud.

Bilen finns i Göteborg.

Vi hörs!

Taggar: Bmw, E36, Compact, trackday

Malmö
Här sen Feb 2004

Jag är inte intresserad.

SÄLJES: Bmw 323ti compact E36
29 besök senaste veckan (1566 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande